کشور را هفت سال معطل کردیم یک سال هم روی آن!
کد خبر: ١٦٢٠٥٦ تاریخ انتشار: ٠١ خرداد ١٣٩٩ - ٠٩:٢٩
صفحه نخست » آخرین اخبار
کشور را هفت سال معطل کردیم یک سال هم روی آن!

 جلایی‌پور از اعضای مرکزیت حزب اتحاد ملت، در جلسه رئیس جمهور با عده ای از فعالان سیاسی گفت: شما دولت برجام بودید، نگذارید با قضایای بورس به «دولت بورس» تبدیل شوید!
علی شکوری‌راد دبیر کل این حزب که خود نیز در جلسه مذکور حضور داشت، به جماران گفته است: در این جلسه 15 تن از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا حضور داشتند. بحث های حاضرین بیشتر بُعد اقتصادی داشت و تنها اظهارات تعداد کمی جنبه سیاسی پیدا کرد... آقای بهزاد نبوی نیز گفت که بزرگ‌ترین دستاورد دولت «برجام» بوده که با آمدن ترامپ و برخی اقدامات مخالفان دولت در داخل  تلاش شد آن را ناکام بگذارند. توصیه ایشان به آقای روحانی این بود که به هیچ وجه از برجام خارج نشوید و تأکید کرد ادامه برجام در همین وضع فعلی نیز برای کشور مفید است. تاکید آقای نبوی این بود که ما باید ابتدا سیاست خارجی خود را سامان دهیم و بعد مسائل داخلی را به سامان برسانیم.
شکوری‌راد می‌افزاید: آقای جلایی‌پور هم به طبقه متوسط اشاره کرد که می‌توان بیشترین نارضایتی را در آن مشاهده کرد. او همچنین گفت پتانسیل کارشناسی دولت ضربه خورده است.  او همچنین گفت: شما دولت برجام بودید، نگذارید با این قضایای بورس به «دولت بورس» تبدیل شوید. چون سرنوشت بورس هنوز مشخص نیست.
شکوری‌راد می افزاید: آقای حضرتی نیز گفت در بحران کرونا این اولین بار بود که نظام توانست یک هماهنگی جامع و  در سطح بالا به وجود آورد و این هماهنگی اثربخشی خود را نشان داد. وی در ادامه بیان کرد که مدیریت رئیس جمهور در بحران کرونا خیلی خوب بوده و به کنایه گفت حالا نمی‌دانیم آقای روحانی خوب صحبت می‌کند یا صداوسیما حالا دارد خوب نشان می‌دهد. باید از کرونا تشکر کرد که باعث وقوع این اتفاق شده و صداوسیما بالاخره دارد عملکرد دولت را به خوبی نشان می‌دهد.
مرور گزارش شکوری راد از اظهارات اصلاح طلبان در نشست با روحانی، اولا حاکی از آشفتگی در این طیف است چه این که بهزاد نبوی از برجام به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد دولت -حتی با وجود بازگشت تحریم‌ها و یک‌طرفه شدن توافق- یاد می‌کند، اما همزمان جلایی‌پور هشدار می‌دهد که مبادا سرنوشت عبرت‌آموز و پر خسارت برجام، در بورس هم تکرار شود و به «دولت برجام»، کنایه «دولت بورس» هم بزنند!
در این میان، باید از اظهارات الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم تعجب کرد که می‌گوید کرونا باعث شده صداوسیما عملکرد دولت را به خوبی نشان دهد.
به‌راستی مشکل از صداوسیماست یا دولت؟ وزارت بهداشت در موضوع مبارزه با کرونا خوش درخشید و البته در کمک گرفتن از سایر بخش‌های حاکمیتی هم تعلل نکرد و بنابراین کارنامه‌ای خوب و قابل بازگویی و افتخار بر جای گذاشت. آیا دولت و برخی اجزای آن، در حوزه وعده‌ها و کارکرد اقتصادی نیز کارنامه موفقیت‌آمیزی بر جا گذاشته‌اند که آقای حضرتی بتواند از ناگفته ماندن آنها شاکی باشد؟! آیا صداوسیما در انتشار دعاوی و وعده‌های برجامی دولتمردان کم‌کاری کرده یا در انتشار گزارش‌ها و وعده‌های اقتصادی قصور داشته است؟ به‌راستی، بر جا گذاشتن رکورد تورمی افتخار دارد یا تحمیل رکود سنگین به اقتصاد؟ یا قاچاق 25 میلیارد دلاری کالا؟ یا تخلف از 76 درصد احکام بودجه در تفریغ بودجه 97؟ و یا بر باد دادن 18 میلیارد دلار ارز و قیمت خودرو و...؟!
اما درباره اظهارات بهزاد نبوی باید گفت که این اظهارات، انسان را یاد سیاست‌مداران نوکرمآب عصر پهلوی و قجری می‌اندازد؛ آنجا که می‌گوید «ما باید ابتدا سیاست خارجی را سامان دهیم و بعد مسائل خارجی را به سامان برسانیم». افراطیون مدعی اصلاحات - بعضا ماموریت‌دار - با همین مغالطه، هفت سال کشور را معطل نگه داشته و برای سال‌ها عقب انداختند.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه