گزارش مردمی /عدم اجرای بخشنامه مبارزه با ویروس کرونا در یک اداره کل
کد خبر: ١٦٢٠٥٢ تاریخ انتشار: ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٩ - ١٨:٢٧
صفحه نخست » آخرین اخبار
قابل توجه وزیر آموزش و پرورش
گزارش مردمی /عدم اجرای بخشنامه مبارزه با ویروس کرونا در یک اداره کل

با توجه به تاکید بخشنامه مذکور مبنی بر تداوم فاصله گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند در اجرای بند «14»از مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اداره کل مذکور بر خلاف وظیفه ذاتی خود که باید اجرای بخشنامه، آیین نامه دستورالعمل های ابلاغی و... را پایش و بر اجرای صحیح آن ها نظارت کافی و وافی داشته باشد، نه تنها بخشنامه مذکور را بر اساس اعمال نظر شخصی «مدیرکل» اجرای نمی نماید بلکه ضمن پنهان کاری بخشنامه مذکور را به رویت کارکنان نرسانده و تا کنون از اجرای آن استنکاف نموده این در حالی است که درصد زیادی از کارکنان اداره مذکور دارای بیماری های زمینه ای می باشند.

به گزارش صابرنیوز، با شیوع ویروس کرونا باعث اتخاذ تدابیر ویژه ای از جانب دولت ها برای کنترل این ویروس منحوس گردید در ایران نیز دولت برای مدیریت ایسن اوضاع شورای ویژه با اختیازرات خاص تشکیل داد که یکی از خروجی های آن شورا بخشنامه 10934 بود که به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد
با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند از تاریخ 23/1/1399 و اجرای بند (14) از مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که به شرح زیر به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است:
 
کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه را از تاریخ 23/1/1399 با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک‌سوم کارکنان را از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت‌بندی از حضور در محل کار معاف نمایند. ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها از ساعت 7 تا 14 خواهد بود.
اما متاسفانه از گزارشات مردمی حاکی از آن است که برخی از سازمان ها از جرای این بخشنامه امتناع کرده اند ؛ 
عدم اجرای بخشنامه 10934 مورخ 99/01/19 سازمان اداری و استخدامی کشور در  « اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش»
 
با توجه به تاکید بخشنامه مذکور مبنی بر تداوم فاصله گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند در اجرای بند  «14»از مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اداره کل مذکور بر خلاف وظیفه ذاتی خود که باید اجرای بخشنامه، آیین نامه   دستورالعمل های ابلاغی و... را پایش و بر اجرای صحیح آن ها نظارت کافی و وافی داشته باشد، نه تنها بخشنامه مذکور را بر اساس اعمال  نظر شخصی  «مدیرکل» اجرای نمی نماید بلکه ضمن پنهان کاری  بخشنامه مذکور را به رویت کارکنان نرسانده و تا کنون از اجرای آن استنکاف نموده این در حالی است که درصد زیادی از کارکنان اداره مذکور دارای بیماری های زمینه ای می باشند.
 
از طرفی مدیرکل محترم خانم ز-م خواهر سه شهید معزز و معظم می باشد که در کمال تاسف این موضوع را ظرفیتی برای خود می داند و کارکنان اداره مذکور از ترس اظهارات تهديد آمیز ایشان تصور می‌نمایند انتساب به خانواده شهدا اجازه نوعی قانون گریزی را به این خانواده های محترم می دهد و موجبات تغییر نگرش به این قشر مظلوم را فراهم کرده است.
ضمنا  بر اساس گزارشات موثق، یکی از کارکنان اداره مذکور به این بیماری مبتلا شده است.
 
پرسش اساسی اینست که آیا انتساب به خانواده محترم شهدا جوازی برای قانون گریزی است؟
 
آیا این اقدام که برخلاف وظایف ذاتی اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات یه دستگاه دولتی است باعث تداوم قانون گریزی نمی باشد؟
 
 صابرنیوز آمادگی انعکاس پاسخ این سازمان می باشد.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه