کله پاچه‌خوری با شهرام جزایری و نگرانی برای تصور مردم از فساد مسئولان
کد خبر: ١٦٢٠٤٦ تاریخ انتشار: ٢٩ ارديبهشت ١٣٩٩ - ١١:٥٤
صفحه نخست » مطالب وسط
کله پاچه‌خوری با شهرام جزایری و نگرانی برای تصور مردم از فساد مسئولان

 روزنامه اعتماد روز گذشته به انتشار مواضع اخیر الیاس حضرتی مدیرمسئول این روزنامه و کاندیدای رد صلاحیت شده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم پرداخت و به نقل از وی نوشت: «ما در يك مسابقه وحشتناك به مردم فهمانديم كه شما نقشي در امور كشور نداريد. اصلاح‌طلبان با يك ادبياتي و اصولگرايان و تلويزيون نيز با ادبيات ديگر مرتب جهت تبليغ اينكه همه فاسد هستند، حركت كردند. اصلاح‌طلبان درباره املاك نجومي تبليغ كردند و اصولگرايان نيز بحث حقوق نجومي را با آب‌وتاب مطرح كردند و سرريز اين اقدامات موجب ايجاد اين تصور در مردم شد كه تمامي مسئولان كشور به ‌نوعي فاسد هستند.»
گفتنی است این نماینده رد صلاحیت شده در حالی نگران دیدگاه مردم به مسئولان شده که خودش رفیق گرمابه و گلستان مفسد اقتصادی شهرام جزایری است که با او مراوده دارد و از جمله کسانی است که از جزایری پول‌های هنگفت گرفت. بعد از محکومیت جزایری هم، مراودات حضرتی با نامبرده در حد کله‌پاچه خوردن ادامه داشته است.
جزایری همان کسی است که به واسطه برخی نمایندگان آلوده، به مراکزی نظیر کمیسیون اقتصادی مجلس (که حضرتی عضو آن بود) نفوذ کرده و طرح عدم اخذ وثیقه از ‌گیرندگان وام‌های کلان بانکی را ارائه کرد.
معلوم است که تا برخی گردانندگان مجلس و دولت، آدرس دروغ درباره مشکلات کشور  می‌دهند و ضمنا با مفسدان اقتصادی هم‌سفره‌اند، اوضاع کشور و مردم همین خواهد شد. وقتی حضرتی‌ها خیانت در امانت بکنند و با مفسدان دیزی و کله پاچه بزنند، چگونه می‌توان توقع داشت نگاه مردم به مسئولین اصلاح شود.
اصلاح‌طلبان نباید پاسخگو باشند
چون در دولت سهمی ‌ندارند!
سید ناصر قوامی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «کجا اصلاح‌طلبان در قدرت هستند که از آنها پیگیری مطالبات مردم خواسته شود؟...آقای روحانی هم اصلاح‌طلب نیست. کدام یک از وزرای دولت اصلاح‌طلب هستند که بخواهند از کانال اصلاح‌طلبی به پیگیری مطالبات مردم بپردازند؟»
قوامی ‌در ادامه گفت: «حتی استانداران، فرمانداران و بخشداران نیز از اصلاح‌طلبان انتخاب نشده‌اند. آیا اجازه داده می‌شود که فلان شخص اصلاح‌طلب استاندار شود؟...کجای قدرت دست اصلاح‌طلبان است که از آنها بازخواست می‌کنیم؟ بله، دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان بوده و بنا به شرایط و موقعیت اصلاح‌طلبان صلاح دیدند که از این دولت حمایت کنند اما این حمایت دلیل نمی‌شود که بگوییم دولت اصلاح‌طلب است.»
در سال 96، محمدرضا خاتمی ‌از فعالین مدعی اصلاحات صراحتاً اعلام کرد که «ما اصلاح‌طلبان، تضمین روحانی هستیم.»
معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر نفت، وزیر خارجه و وزرای اقتصادی دولت و بسیاری از استانداران از فعالین مدعی اصلاحات هستند. مدعیان اصلاحات اکثریت مطلق کابینه را در اختیار دارند. اما با بی‌مسئولیتی سفره خود را از دولت جدا کرده و مدعی هستند که در قدرت نقشی ندارند.
علی‌رغم فرافکنی مدعیان اصلاحات، این طیف یکی از بانیان اصلی وضع موجود است.
دولت، ضعف و خطا دارد اما مشکلات کشور تقصیر روحانی نیست!
روزنامه سازندگی در مطلبی، اظهارات محسن آرمین عضو سازمان منحله مجاهدین و محکوم فتنه 88 در گفت‌وگو با یک سایت خبری را منتشر کرد؛ البته هدف سازندگی برجسته‌سازی آن بخش از حرف‌های آرمین درخصوص «استحاله» و «ریزش پایگاه اصلاح‌طلبان» و ضرورت «بازنگری و بازسازی بود».
محسن آرمین در این مصاحبه گفته است: «شورای عالی سیاست‌گذاری به‌عنوان مغز و کانون فرماندهی جریان اصلاحات از اقتدار لازم برای ایجاد هماهنگی سازمانی و اداره بخش‌های مختلف این جریان برخوردار نبوده است.»
اصلاح‌طلبان در انتخابات 92 و 96
بی‌قید و شرط از روحانی حمایت کردند
وی با اینکه گفته است: «تصمیمات و موضع‌گیری‌ها و خطاهای دولت روحانی به هر حال پای اصلاح‌طلبان هم نوشته شد چون اصلاح‌طلبان در هر 2 دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته، بی‌قید و شرط از روحانی حمایت کرده بودند» در بخش دیگری گفته است: «دولت روحانی مسئول وضعیت نامساعد موجود در عرصه‌های سیاسی اقتصادی و سیاست خارجی نیست.» آرمین افزوده است: «در عین حال معتقدم ضعف کادر مدیریت دولت و اشتباهات و خطاها و عدم ایستادگی اصولی بر مواضع به‌گونه‌ای است که اصلاح‌طلبان را در حمایت از دولت آقای روحانی برابر افکار عمومی خلع سلاح کرده است.»
مدعیان اصلاحات در بحران موضع‌گیری به سر می‌برند؛ از سویی می‌گویند دولت روحانی خطا و اشتباه و ضعف دارد و از سویی می‌گویند مشکلات کشور تقصیر عملکرد او نیست!
شایان ذکر است افکار عمومی بهتر از هر کسی می‌دانند چه کسانی مقصر مشکلات کشور و ابرتورم‌ها و پراید 90 میلیونی هستند و چه کسانی هم به‌دنبال توجیه و فرار از مسئولیت و پاسخگویی.
بهره‌برداری سیاسی مدعیان اصلاحات از «کرونا»
روحانی ایران را نجات داد؛ کرونا هم روحانی را!
«تقی آزاد ارمکی» جامعه‌شناس اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است: «من همان روزهای قبل از شیوع کرونا می‌گفتم آقای روحانی باید استعفا دهد. آقای عبدی هم نظرش همین بود. اما به‌ نظرم کرونا روحانی را نجات داد، روحانی هم ایران را از کرونا نجات داد. ما دو روحانی مؤثر داریم: روحانی برجام و روحانی کرونا. انعقاد برجام و مقابله با کرونا، دو امتیاز برای روحانی است در تاریخ سیاسی ایران.»
آزاد ارمکی در ادامه گفت: «کرونا باعث شد ما در مقایسه با دیگران احساس سرافکندگی نکنیم بلکه سرافراز هم باشیم کم و بیش. وضع آمریکا و اروپا آن‌قدر بد بوده که وضعیت بد ما دیده نشده است.»
این فعال اصلاح‌طلب در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «مردم ایران آمریکا را دوست دارند ولی در عین حال آمریکا را دشمن خودشان می‌دانند». لازم به ذکر است که اصلاح‌طلبان بر واقعیت‌هایی مانند مشکلات و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی که دولت مورد حمایت آنها برای کشور ایجاد کرده است چشم بسته‌اند و برای فرار از وضعیتی که در آن به سر می‌برند (ریزش پایگاه اجتماعی) دست به دامان کرونا شده تا از نَمدِ اقدامات خوب وزارت بهداشت، کادر درمان و پزشکان در کنار سایر اقدامات نهادهای انقلابی و همراهی‌های اجتماعی و... برای خود کلاهی بسازند و بگویند که روحانی ایران را از کرونا نجات داد و کرونا هم روحانی را نجات داد!
رفتارهای مشمئزکننده زنجیره‌ای‌ها پس از شکست انتخاباتی
روزنامه شرق در شماره دیروز خود به بازنشر گفت‌وگوی شمس‌الدین حسینی با یکی از سایت‌ها پرداخته و نوشته است: «او [حسینی] به همراه حاجی‌بابایی، نیکزاد، عباسی و جمعی دیگر از مدیران خرد و کلان دولت‌های نهم و دهم جمعیتی نزدیک به 50 نفره را در مجلس یازدهم تشکیل می‌دهند. آنها از یک‌سو اصرار دارند که مستقل‌اند و احمدی‌نژادی نیستند [!!] اما از سویی دیگر احمدی‌نژاد را چهره خدوم پرافتخار می‌شمارند. او با رد ایده حضور تشکیلاتی وزیران و مدیران دولت سابق در مجلس یازدهم مدعی شده است: «هیچ هماهنگی‌ای صورت نگرفته بود. حتی با دوستانمان آقای نیکزاد، آقای حاجی‌بابایی، آقای فریدون عباسی یک جلسه هم قبل از آن نداشتیم. این نکته را بگویم آنهایی که دنبال این هستند بگویند، احمدی‌نژادی‌ها، دنبال این نیستند که ارتباط ما را با آقای احمدی‌نژاد برقرار کنند»
گویا طیف اصلاح‌طلب که از ایجاد تفرقه در انتخاب رئیس مجلس ناامید شده حالا به کارهایی مشمئز‌کننده از این دست روی آورده است. تقلیل افراد به شخص خاص با هدف تحقیر کردن جریانی که در انتخابات پیروز شده کاری به غایت زشت و غیراخلاقی است که امروزه آنهایی که مردم دست رد به سینه‌شان زده‌اند مشغول انجام دادنش هستند.
حسینی نیز در بخشی دیگر از این گزارش به این موضوع‌ اشاره کرده است: «شما هیچ زمانی نمی‌گویید، خاتمی‌چی‌ها یا روحانی‌چی‌ها یا‌ هاشمی‌چی‌ها. به‌ نظر من به‌خاطر اینکه موضوع و افراد تقلیل داده شوند، این‌گونه نگاه می‌شود... نکته ما این است که چرا برخی از رسانه‌ها تحت شرایطی که دیگران از دولت فلان و فلان یاد می‌کنند و لفظ دولت را استفاده می‌کنند و هیچ زمانی خاتمی‌چی یا روحانی‌چی نمی‌گویند، ولی زمانی که به ما می‌رسند از این واژه استفاده می‌شود...»




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه