روز قدس در تهران به شکل خودرویی برگزار می‌شود !!!!!!!
کد خبر: ١٦٢٠٤١ تاریخ انتشار: ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٩ - ١٠:٢٤
صفحه نخست » آخرین اخبار
روز قدس در تهران به شکل خودرویی برگزار می‌شود !!!!!!!

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام مساجد می‌توانند با مراعات اصول بهداشتی نماز عید فطر را برگزار کنند، گفت: در شهرهای با وضعیت سفید، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجتماع روز قدس برگزار شده اما در شهر تهران راهپیمایی خودرویی به شکل نمادین با مسئولیت سپاه برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام روحانی روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با‌ اشاره به ایام شهادت امام علی(ع) و شب‌های قدر، اظهار  کرد: امیدوارم با بهره بردن از بهترین شب قدر شب بیست و سوم رمضان بتوانیم در این روزهای سخت نسبت به سلامت جامعه و حیات مردم انجام وظیفه کنیم.
رئیس‌جمهور ادامه داد: پیشاپیش از مردم عزیز که در شب نوزدهم، بیست و یکم و امشب که پیش رو داریم قدردانی می‌کنم چون در شب‌های احیا، دستورالعمل‌ها را کاملاً رعایت کردند و بسیار منظم و حساب شده و با اصول در مراسم حاضر شدند و قرآن به سر گرفتند. و از همه برگزارکنندگان این مراسم وعاظ، مداحان، مسئولان مساجد و حسینیه‌ها و بسیج مساجد کمال تشکر را داشته باشیم.
روحانی گفت: در واقع در شرایطی هستیم که نه باید بگذاریم اضطراب در جامعه ایجاد شود و نسبت به آینده ناامیدی و‌تردید ایجاد شود و همه نه باید بگذاریم شرایطی پیش بیاید که مردم احساس کنند از شرایط خطر این ویروس به‌طور کامل عبور کرده‌ایم.
دوران ویروس کرونا تمام نشده
ولی شرایط ما از دیروز بهتر است
روحانی در ادامه به تلاش برخی برای ایجاد یاس، اضطراب و دلهره در جامعه‌ اشاره کرد بطوریکه مردم احساس می‌کنند گرفتار شرایط بسیار سخت بدون راه‌حل در زندگی شده‌اند، اضافه کرد: این شرایط در مردم آثار روانی  و تبعات در تصمیم‌گیری اقتصادی در آینده دارد. مسئولان اجتماعی و هم مسئولان اقتصادی و سیاسی برای مردم روشن توضیح دهند که دوران سختی نگذشته و دوران ویروس تمام نشده و همچنان با یک ویروس خطرناکی رو‌به‌رو هستیم اما با این حال شرایط ما از دیروز بهتر شده است.
رئیس‌جمهوری با تأکید براینکه شرایط ما نسبت به اوایل بهتر شده است، تصریح کرد: اوایل اسفند گذشته را نگاه کنید ببینید چه اضطراب و به هم ریختگی بود و کسی نمی‌دانست چگونه باید عمل و مقابله کند و راه‌حل چیست و اینکه پنهان بودن این ویروس چقدر است یکی می‌گفت ۵ روز و دیگری می‌گفت ۱۵ روز.  نمی‌دانستیم  علائم ویروس چیست یکی می‌گفت سرفه و دیگری می‌گفت تب بالا.
وی ادامه داد: در این مدت مهارت مردم و  کادر درمانی ما به مراتب بالا رفته است و به خوبی پرستاران و پزشکان این ویروس را می‌شناسند و علائم این بیماری را می‌دانند. روزهای اول نمی‌دانستند سردرد، درد عضلات، از دست رفتن چشایی و بویایی هم می‌تواند علائم ابتلا به ویروس کرونا باشد و فقط به سرفه و تب و تنگی نفس اکتفا شده بود.
مراسم روز قدس در تهران
 به شکل نمادین و خودرویی است
رئیس‌جمهور از برگزاری روز قدس در تهران به شکل خودرویی خبر داد و تأکید کرد: قرار است مسئولیت این مراسم را سپاه برعهده بگیرد و از یک مبدا تا انتهایی از طریق خودرو حضور داشته باشیم که یک حرکت تبلیغاتی است.
روحانی در بخش پایانی صحبت‌های خود در مورد تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد برگزاری روز قدس گفت: در ۲۱۸ شهرستانی که در مناطق سفید قرار دارند، می‌توان نمازجمعه برگزار کرد، در آنها نیز می‌توان روز قدس را با مراعات همه چارچوب‌ها و پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد. البته مراسم روز قدس، نه به‌عنوان راهپیمایی بلکه به شکل اجتماع در مکان نمازجمعه در مناطق سفید برگزار می‌شود.
وی در مورد برگزاری روز قدس در تهران هم اظهار داشت: در مورد شهر تهران دستورالعمل دیگری مدنظر داریم چون شرایط قرمز است و نمازجمعه هم نداریم. اما تهران پایتخت است و نمی‌شود کاری نکرد. قرار است مسئولیت را سپاه برعهده بگیرد و از یک مبدا تا انتهایی از طریق خودرو حضور داشته باشیم که یک حرکت تبلیغاتی است.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: در خودرو هم سرود خوانده می‌شود و هم می‌توان پرچم در دست داشته باشیم. در واقع یک مراسم نمادینی از طریق خودروها انجام می‌شود و سپاه مسئولیت آن را برعهده گرفته است.
نماز عید فطر هفته بعد
برگزار می‌شود
روحانی در مورد برگزاری نماز عید فطر هم تصریح کرد: در مورد روز عید فطر که هفته بعد خواهد بود، بنا شد در سراسر کشور نماز عید فطر باشد اما در مکان‌هایی که اجتماع بزرگ مثل مصلی‌ها برگزار می‌شود، برای رعایت مسائل بهداشتی انجام نشود اما مساجد، محلات و حسینیه‌ها نماز را با رعایت پروتکل‌ها بخوانند. می‌توان این نماز را هم در خانه‌ها به شکل جمعی یا فردی خواند.
رئیس‌جمهوری درباره بازگشایی اماکن مذهبی و متبرکه از جمله حرم رضوی(ع)، حرم حضرت معصومه (س)، شاه چراغ(ع)، شاه عبدالعظیم حسنی(ع) و دیگر اماکن متبرکه خاطرنشان کرد: قرار شد بعد از ماه رمضان اماکن متبرکه و مذهبی در چارچوب دستورالعمل‌ها که وزارت بهداشت به آنها داده، حرم‌ها و صحن‌هایشان باز شود اما رواق‌ها بسته است.
وی افزود: سه ساعت صبح و سه ساعت عصر صحن‌ها باز می‌شود، توقف زیاد نداشته باشند، توقف‌ها کوتاه باشد و زیارت انجام شود. رستوران‌ها هم در چارچوب پروتکل‌ها بعد ماه رمضان باز می‌شوند. کنکور دانشگاه در قالب پروتکلی که برای اجرا ابلاغ می‌شود، انجام می‌شود.
دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد فعالیت خود را
آغاز می‌کنند
روحانی در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها هم ابراز کرد: دانشگاه‌ها به غیراز دانشگاه‌های پزشکی که شرایط دیگری دارند و الان هم فعال هستند، از ۱۷ خرداد فعالیت خود را آغاز می‌کنند؛ هم برای کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مواردی که لازم است و هم برای امتحانات.
وی در مورد فعالیت‌های ورزشی هم بیان کرد: فعالیت‌های ورزشی در چارچوب پروتکل‌ها آغاز می‌شود البته فعالیت‌هایی که بدون تماشاچی است و اجتماع مردم و تماشاچی نخواهد داشت. چارچوب و پروتکل را وزارت بهداشت اعلام خواهد کرد.
رئیس‌جمهوری در مورد هتل‌ها هم یادآور شد: هتل‌ها بسته نیستند. قسمت رستوران هتل‌ها بسته بود که بعد از ماه رمضان همان‌طور که رستوران‌ها باز می‌شود، هتل‌ها هم فعال‌تر می‌شوند. 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه