«یکی بود، هیچ کی نبود» با مفهومِ انتظار روی آنتن شبکه افق می‌رود
کد خبر: ١٦١٩٢٨ تاریخ انتشار: ١٦ فروردين ١٣٩٩ - ١٥:١٥
صفحه نخست » تیتر یک
«یکی بود، هیچ کی نبود» با مفهومِ انتظار روی آنتن شبکه افق می‌رود

«عباس صالح مدرسه ای» با نگاهی فراتر از زمان و مناسبت ها در مستند «یکی بود هیچ کی نبود» به خانه ها می آید

 
 
«یکی بود، هیچ کی نبود» عنوان مستندی به کارگردانی عباس صالح مدرسه‌ای است که دوشنبه روی آنتن شبکه افق می‌رود. این کار نگاهی جذاب و متفاوت به پیاده‌روی مردم از حرم حضرت معصومه(س) تا جمکران دارد.
 
به گزارش صابر نیوز مستند «یکی بود هیچ کی نبود» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر همزمان با سالروز میلاد حضرت ولیعصر (عج) از شبکه افق سیما پخش می‌شود. «عباس صالح مدرسه‌ای» که نویسندگی و کارگردانی ۸۳ فیلم داستانی و مستند را در کارنامه خود دارد، برای نخستین‌بار طی سفری تحقیقاتی، مرقد پیامبران الهی را در ایران به مردم معرفی‌ کرد. سلسله مقالات «پیامبران سرزمین ما» در سال ۱۳۷۲ در تعدادی از مطبوعات کشور منتشر شد و دانشوران و صاحب‌نظران از آن استقبال کردند.
 
نمایشگاه عکس‌های این سفر در مراکز فرهنگی برپا و با اقبال عمومی و بین‌المللی روبه‌رو شد و بالاخره در سال ۱۳۸۰ حاصل این تحقیقات را در تلاشی دوباره به صورت فیلم مستند «پیامبران سرزمین ما» ساخت؛ این فیلم که بارها سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام به پخش آن کرده، به جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی راه یافت و مورد تقدیر قرار گرفت.
 
عباس صالح‌مدرسه‌ای همچنین درباره ساخت مستند «یکی بود هیچ کی نبود» به خبرنگار صابر نیوز گفت: نگاهی جدید به موضوع پراهمیت انتظار داریم و تأثیرات مختلف این فرهنگ را بر مردم بررسی می‌کنیم.
 
وی افزود: تجربه نشان داده کارهای متفاوت با اقبال مخاطبان روبرو می‌شود. در حال حاضر هم سعی کردم با نگاهی فراتر از زمان و مناسبت‌ها فیلم جدید را بسازم. مستند «یکی بود هیچ کی نبود»، فیلمی درباره «مردم و نقش فرهنگ مهدویت» و ریشه‌های تاریخی و مذهبی آن است؛ فیلمی با زیبایی‌های بصری درباره مردم شناسی که جوهره آن وفاداری به مستندات است.
 
کارگردان «یکی بود هیچ کی نبود» عنوان کرد: هر یک از کسانی که با آنان گفت‌گو می‌شود نقطه نظراتشان را بیان می‌دارند و این فارغ از خطی است که روایت کلی چیده است. این امر کمک خواهد کرد که فیلم از لایه‌های گوناگون و نقطه نظرات متنوع برخوردار باشد که در نهایت پرسپکتیوی از موضوع می سازد و آن را تنها در سطح قرار نمی‌دهد.
 
لازم به ذکر است، مستند بلند «یکی بود هیچ کی نبود» محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است و سایر عوامل این مستند عبارتند از؛ حجت‌الاسلام سید جواد حسینی (مشاور پژوهش)، مصطفی ارویسی (راوی)، نوید پورحقیقی (تصویر بردار)، هادی معنوی پور (صدابردار)، باقر مهرآبادی (تدوینگر) و حسین جعفری (مشاور تولید).
 
یادآور می‌شود، «یکی بود، هیچ‌کی نبود» روز دوشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود و تکرار آن سه شنبه ۴ بامداد و ۱۰ صبح و نیز پنجشنبه ساعت ۸ صبح پخش خواهد شد.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه