اروپا باز هم ایران را به سخره گرفت؛ میلیون‌ها ماسک خریداری شده از انگلیس هنوز تحویل ایران نشده است
کد خبر: ١٦١٩٠٩ تاریخ انتشار: ٠٣ فروردين ١٣٩٩ - ١٤:٠٨
صفحه نخست » مطالب وسط
اروپا باز هم ایران را به سخره گرفت؛ میلیون‌ها ماسک خریداری شده از انگلیس هنوز تحویل ایران نشده است

«ما با همبستگی کامل با مردم ایران در این زمان سخت هستیم.» این تک جمله‌ای است که کشورهای اروپایی هر زمان که مردم ایران با مشکل و بحرانی مواجه می‌شوند، دائماً تکرار می‌کنند

 «ما با همبستگی کامل با مردم ایران در این زمان سخت هستیم.» این تک جمله‌ای است که کشورهای اروپایی هر زمان که مردم ایران با مشکل و بحرانی مواجه می‌شوند، دائماً تکرار می‌کنند. جمله‌ای که صرفاً  استفاده تبلیغاتی دارد و موقع عمل که می‌رسد، اروپایی‌ها زیرش می‌زنند.

 

به گزارش رجانیوز، روزهای اول شیوع ویروس کرونا در ایران، یکی از مشکلات اصلی کشور، کمبود ماسک در داروخانه‌ها بود. گرچه بخشی از عدم نبود ماسک در داروخانه‌ها، به احتکار و سوءاستفاده‌های سودجویان از شرایط پیش آمده بر می‌گشت، اغلب مردم این مشکل را متوجه عملکرد بد مسئولین مربوطه در پیشگیری از بحران می‌دانستند.

 

حالا امروز مشخص شده است که مسئولین وزارت بهداشت حتی‌الامکان به فکر تهیه و ذخیره ماسک و دیگر اقلام بهداشتی بوده‌اند و کار از جای دیگری لنگ می‌زند.

 

دکتر رئیسی، معاون وزارت بهداشت، طی مصاحبه‌ای از بدقولی اروپایی‌ها در رابطه با فروش ماسک به ایران پرده برداشته و گفته است: ما قبل از این موضوع(شیوع کرونا در ایران) چندین میلیون ماسک را از کشور انگلیس خریداری کرده بودیم اما به دلیل تحریم‌ها این کشور ماسک‌ها را به ما تحویل نداده است.

 

بد عهدی انگلیسی‌ها در فروش ماسک به ایران درحالی آشکار شده است که پیشتر این کشور به همراه فرانسه و آلمان با صدور بیانیه‌ای، ضمن اعلام همبستگی با قربانیان کرونا در ایران، از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با این ویروس خبر داده بودند.

 

اکنون خبر می‌رسد که تنها کمکی پس از بیانیه فوق از سوی اروپایی‌ها به ایران رسیده، محموله 100 عدد چکمه است که از طرف فرانسوی‌ها ارسال شده و شوآف رسانه‌ای سفیر فرانسه را نیز در پی داشته است.

 

 

البته این اولین باری نیست که این کشورها با کمک‌های تمسخرآمیز خود به ایران، به نوعی مردم ایران را تحقیر می‌کنند.

 

سال گذشته که برخی از استانهای کشور درگیر سیل بودند، پک کمک آلمان-یکی از امضا کنندگان بیانیه مربوط به کمک ایران برای مقابله با کرونا-، شامل ۸۱ ثوب لباس سیلاب، ۸۰ کلاه ایمنی نجات، ۴۰ جلیقه نجات سیلاب، ۴۵جفت چکمه ایمنی ضد آب، ۲۸جفت چکمه قابل استفاده در آب و خشکی، ۷جفت چکمه ایمنی لاستیکی و ۹ ست نجات سریع در آب بود!

 

با همه اینها و با وجود اینکه کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، آلمان و انگلیس بارها در زمانهای وقوع بحران در ایران، نشان داده اند که کمک‌هایشان فقط در لفاظی است، بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس، در رپورتاژی برای انگلیسی‌ها، از پیگیری آنها برای لغو تحریم‌های آمریکا گفته است.

 

بعیدی‌نژاد در توییتر خود نوشت: پارلمان انگلیس با ثبت «دادخواستی»، از دولت آمریکا تقاضا نموده است که فوراً تحریم‌های خود علیه ایران را در دوره‌ی بیماری کرونا لغو نماید.

 

  

 

سفیر ایران درحالی در پی این است که برای مردم ایران از انگلیسی ها فرشته بسازد که همانطور که در ابتدا آمد، این کشور پیش از شیوع گسترده کرونا در ایران، از تحویل چند میلیون ماسک به ایران خودداری کرده بود و بعیدی‌نژاد به‌عنوان سفیر که وظیفه حفاظت از منافع مردم ایران دارد، هیچ واکنشی به این موضوع نداشته است.

 

کشورهای اروپایی همچون انگلیس، آلمان و فرانسه که سابقه دشمنی‌شان با مردم ایران در حوادثی مثل قحطی یک قرن پیش، اهدای خون آلوده و فروش بمب‌های شیمیایی به صدام، ثابت شده است. پس عجیب نیست که اوج کمک‌شان به ایران، 100 جفت چکمه باشد.

 
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه