کاسبان کرونا؛ از محمود صادقی تا ربع پهلوی/سوت و کف رسانه های معاند برای نماینده اصلاح طلب+تصاویر
کد خبر: ١٦١٨٢٦ تاریخ انتشار: ١٣ اسفند ١٣٩٨ - ٠٨:٢١
صفحه نخست » تیتر یک
پروژه ناامیدسازی مردم با کرونا؛
کاسبان کرونا؛ از محمود صادقی تا ربع پهلوی/سوت و کف رسانه های معاند برای نماینده اصلاح طلب+تصاویر

رفتار اشخاصی چون محمود صادقی، جعفرزاده ایمن آبادی، عباس عبدی و تاجزاده با آن فرد مریض احوال روسی که در مترو تمارض کرد، هیچ تفاوتی ندارد. این اشخاص نیز در ابعاد وسیعتر در حال تشویش اذهان عمومی هستند.

به گزارش صابرنیوز، این روزها موضوع «ویروس کرونا» به یکی از پربحث ترین موضوعات در رسانه ها و محافل عمومی بدل شده است. کارشناسان و صاحبنظران در روزهای گذشته بارها تاکید کرده اند که علاوه بر مقابله عملی برای جلوگیری از شیوع این ویروس، باید افکارعمومی را نیز از بعد روانی آرام کرده و تسکین داد.

به همین منظور از یکسو تعداد زیادی از پزشکان، پرستاران و کارکنان زحمتکش مراکز درمانی در این روزها در اقدامی تحسین برانگیز در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته و به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به عموم مردم هستند.

از سوی دیگر بسیاری از رسانه ها و به خصوص رسانه ملی به صورت ویژه مشغول افزایش سطح آگاهی جامعه درباره روش های پیشگیری و انتشار اخبار خوب- از بهبودی مبتلایان به کرونا تا تلاش شبانه روزی واحدهای تولیدی برای تأمین مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده برای مردم و...- هستند.

اما در این میان، عده ای در اقدامی تأمل برانگیز و البته مسبوق به سابقه مشغول ناامیدسازی مردم و القای ناکارآمدی نهادهای حاکمیتی و القای شکاف میان مردم و حاکمیت هستند.

**آمار مخدوش به سبک عبدی

برای نمونه، «عباس عبدی» از فعالین اصلاح طلب- ۷ اسفند- در یادداشتی در روزنامه اعتماد- متعلق به «الیاس حضرتی» نماینده فعلی اصلاح طلب مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم- نوشت: «قضیه کرونا و سرعت گسترش آن در ایران را باید از زاویه سیاسی نیز تحلیل کرد...در همین چند روز آمار فوتی‌ها به حداقل ۲۰ نفر رسیده و شاید برخی دیگر از فوتی‌ها نیز مربوط به این بیماری باشند که هنوز آزمایش نشده‌اند. بنابراین حداقل باید چند صد بلکه چند هزار نفر مبتلا شده باشند تا این تعداد فوتی را شاهد باشیم».

عبدی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: «هم حاکمیت شکاف درون ساختاری دارد...و هم شکاف عمیقی میان حکومت و مردم وجود دارد...حالا مساله‌ای در ابعاد کرونا پیش ‌آمده و می‌بینیم دولت چین با چه اقدامات، چه اقتداری و چه برنامه‌هایی را برای مقابله با آن اجرا می‌کند، اقداماتی که کوچک‌ترین آنها نیز در حد و اندازه‌های دولت و حکومت ما نیست».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر یادتان باشد تا این قضیه کرونا مطرح شد، گفتند این ویروس سیاسی است و برای کاهش مشارکت انتخابات است. گویی که مردم صف بسته بودند رای دهند، یک عده آمدند و گفتند کرونا آمده فرار کنید!! در حالی که تا آن زمان حداقل یک ماه بود که کم‌کاری شده بود. بروند خدا را شکر کنند که پیش از انتخابات موضوع مطرح شد و الا اکنون همه مردم می‌گفتند که حکومت قطعا اطلاع داشته و برای انتخابات اطلاع‌رسانی نکرده است. ساخت قدرت در ایران ناتوان از اعمال اقتدار به برخی از مناطق و اقشار است».

عبدی که پیش از این بارها آمار مخدوش منتشر کرده بود، اینبار هم (با ادعایی درباره تعداد مبتلایان به کرونا) مجددا آمار مخدوش منتشر کرد. وی به بهانه مسئله کرونا، با ادعای «چند صدایی در حاکمیت» و ادعای «وجود شکاف عمیق میان حاکیت و مردم» به سیاه نمایی و بن بست نمایی وضعیت کشور پرداخت.

**کاسبکاری از ویروس کرونا

همچنین «محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم که چندی پیش در ماجرای اغتشاشات بنزینی در اقدامی کاسبکارانه خواستار استعفا بود، در توئیتی نوشت: «تست کرونای من مثبت شد. این پیام را در شرایطی می دهم که چندان امیدی به ادامه حیات در این دنیا ندارم؛ آقای رئیسی، خانواده های زندانیان امنیتی و سیاسی تقاضا دارند برای جلوگیری از شیوع بیماری به زندانیان امنیتی و سیاسی مرخصی بدهید تا کنار خوانده ها این اپیدمی را پشت سر بگذارند».

صادقی در توئیت مذکور علاوه بر ناامیدسازی مردم، باز هم به کاسبکاری سیاسی پرداخته و به بدیهی ترین اصول انسانی و اخلاقی در مواجهه با مسئله ای نظیر کرونا بی توجهی کرده است.

نکته قابل توجه اینجاست که «رضا ربع پهلوی» فرزند شاه مخلوع ایران- که با اموالی که از ملت ایران غارت کرده، سالهاست در خارج از کشور مشغول عیاشی است- نیز در واکنش به موضوع ویروس کرونا، دقیقا همان موضع نماینده اصلاح طلب مجلس را بیان کرده است.

ربع پهلوی در مطلبی نوشت: «با شیوع ویروس کرونا، جان زندانیان سیاسی و معترضان بازداشت شده در خطر مضاعف است».

«مصطفی تاجزاده» از فعالین اصلاح طلب و از متهمین فتنه ۸۸ نیز در توئیتی به سیاه نمایی پرداخت و وضع موجود در مواجهه با کرونا را نتیجه بی دقتی نهادهای حاکمیتی جا زد.

این در حالی است که تاکنون براساس آمار منتشر شده، ویروس کرونا در حدود ۵۰ کشور جهان از جمله آمریکا، ایتالیا، آلمان، ژاپن، ترکیه، امارات و فرانسه شیوع پیدا کرده است و این کشورها علیرغم اتخاذ تدابیر شدید امنیتی نتوانستند از ورود این ویروس به کشورهای خود جلوگیری کنند.

**سوت و کف رسانه های معاند برای نماینده اصلاح طلب

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده اصلاح طلب مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم نیز در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت، از قبرستان‌ها آمار «خیلی وحشتناکی»! درباره شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران در اختیار دارد!

نکته قابل توجه اینجاست که این اظهارنظر عجیب، با استقبال گسترده رسانه های معاند مواجه شد و در سرتیتر اخبار این رسانه ها قرار گرفت. همان رسانه هایی که از هیچ فرصتی برای ناامید کردن و ضربه زدن به مردم ایران دریغ نمی کنند.  

**لزوم برخورد قضایی

در روزهای گذشته، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن، فردی در متروی مسکو در روسیه، خود را بر زمین انداخته و تظاهر می کند که به ویروس کرونا مبتلا است. این اقدام وی موجب ترس و دلهره مردم و تشویش افکار عمومی شد.

پس از آن اعلام شد که این فرد دستگیر شده و به دلیل التهاب آفرینی و تشویش اذهان عمومی مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.

نوع رفتار اشخاصی همچون محمود صادقی و جعفرزاده ایمن آبادی و عباس عبدی و تاجزاده و...هیچ تفاوتی با آن فرد مریض احوال روسی ندارد. این اشخاص نیز در ابعاد وسیع تر در حال تشویش اذهان عمومی هستند.

اکنون اشخاص صاحب تریبون و رسانه ها و صد البته سلبریتی ها وظیفه دارند تا برای مسلح کردن افکارعمومی در مقابل شایعات و افزایش سطح آگاهی افکارعمومی درباره روش های پیشگیری و افزایش همبستگی ملی و تقویت همکاری میان مردم و متولیان و تکریم و تقدیر از جامعه پزشکی و و...از تمامی ابزارها و امکانات خود بهره ببرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: مشرق 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه