دعای حضرت زهرا(س) برای جلوگیری از تب+فیلم
کد خبر: ١٦١٨١٠ تاریخ انتشار: ١١ اسفند ١٣٩٨ - ٠٨:١٨
صفحه نخست » مطالب وسط
توصیه‌هایی معنوی برای درمان کرونا/
دعای حضرت زهرا(س) برای جلوگیری از تب+فیلم

حجت‌الاسلام موسوی مطلق گفت: ما برای دردها هم درمان مادی و هم درمان معنوی داریم. درمان مادی و ظاهری همان توصیه‌های پزشکان و متخصصان است که...

به گزارش صابرنیوز، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق استاد اخلاق و سخنران مذهبی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و توصیه‌های معنوی ارائه شده در فضای مجازی برای در امان ماندن از این بیماری اظهار داشت: ما برای دردها هم درمان مادی و هم درمان معنوی داریم. درمان مادی و ظاهری همان توصیه‌های پزشکان و متخصصان است که باید آن‌ها را برخود واجب بدانیم و عمل کنیم و الحمدلله همه در کشور در حال اجرای آن‌ها هستند.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های معنوی جهت شفای دردها گفت: خداوند شافی است که در آیه ۸۰ سوره شعراء داریم «وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یَشْفِینِ؛ و زمانی که بیمار شوم مرا شفا می‌دهد» همچنین قرآن کریم نیز شفاست که در آیه ۸۲ سوره اسراء داریم: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ؛ و ما از قرآن آنچه را برای مؤمنان مایه درمان ورحمت است، نازل می‌کنیم».

موسوی مطلق ادامه داد: تربت سیدالشهدا (ع) نیز شفاست لذا به این‌گونه امور نیز باید متوسل شد. امیرالمومنین (ع) و صدیقه طاهره (س) زمانی که فرزندانشان بیمار شدند، نذر کردند تا روزه بگیرند بنابراین نشان می‌دهد که درمان‌های معنوی مطلوب اهل بیت(ع) بوده است.

این سخنران مذهبی گفت: در ماه مبارک رجب مردم می‌توانند بیشتر دعا، مناجات و استغفار که از اعمال سفارش شده این ماه است، انجام دهند. پیامبر(ص) فرمود: «أَلا أُخْبِرُکمْ [أُنَبؤُکمْ] بِدآئِکمْ مِنْ دَوآئِکمْ؟ دَآؤُکـمُ الذنُـوبُ، وَ دَوآؤُکـمُ الإِسْتِغْفارُ؛ آیا درد و درمان شما را به شما خبر ندهم؟ درد شما گناهان، و دوا و درمانتان استغفار است». اسغفار دران همه دردهاست لذا این روزها باید بیشتر هم برای خود و هم دیگران استغفار کنیم.

وی افزود: دعایی در مفاتیح‌الجنان به نام دعای نور وجود دارد که سلمان از فاطمةالزهرا (س) آموخته است که ایشان به او فرمودند: اگر می‌خواهی هیچ‌گاه تب تو را فرانگیرد، شب و روز مداومت به این دعا کن و سلمان می‌گوید: من این دعا را به بیش از هزار نفر از اهل مکه آموزش دادم و همگان خواندند و اثر آن را هم دیدند.

متن این دعا به این شرح است:

بِسْمِ اللهِ النُّورِ بِسْمِ اللهِ نُورِ النُّورِ بِسْمِ اللهِ نُورٌ عَلى نُورٍ بِسْمِ اللهِ الَّذى هُوَ مُدَبِّرُ الاُْمُورِ بِسْمِ اللهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ اَلْحَمْدُلِلّهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ وَاَنْزَلَ النُّورَ عَلىَ الطُّورِ فى کِتابٍ مَسْطُورٍ فى رَقٍّ مَنْشُورٍ بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ عَلى نَبِی مَحْبُورٍ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى هُوَ بِالْعِزِّ مَذْکُورٌ وَبِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ وَعَلَى السَّرّاءِ وَالضَّرّاءِ مَشْکُورٌ وَصَلَّى اللهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.
 
به نام خداى نور، به نام خداى نور نور، به نام خداى نور بر نور، به نام خدایى که تدبیرگر امور است، به نام خدایى که نور را از نور آفرید، و سپاس خدایى را که نور را از نور آفرید، و نور را در کوه طور فرو فرستاد در کتابى بر نوشته، در ورقه‏اى گشوده، با اندازه‏اى درخور، بر پیامبرى‏ آراسته، سپاس خداى را که به عزّت یاد شود، و به عظمت مشهور است، و بر شادى و بدحالى سپاسگزارى شود، درود خدا بر آقاى ما محمّد و خاندان پاکش.

موسوی مطلق تصریح کرد: اخیراً نیز شنیدم که یکی از مسئولان نیز از مقام معظم رهبری طلب دستورالعملی کردند و یکی از دستورات ایشان قرائت همین دعای نور بوده است.

این سخنران مذهبی افزود: در گذشته مرسوم بوده است که زمان وقوع بلایا که امری طبیعی نیز است، بزرگان به‌اتفاق قرائت زیارت عاشورا را توصیه می‌کردند و توصیه به قرائت حدیث کساء و استغاثه به حضرت ولی‌عصر(عج) داشتند.

فیلم این سخنان را اینجا ببینید:

Get the Flash Player to see this player.





 
 
 
 
 
 
منبع: فارس 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه