امکانات تولید ماسک و محلول ضد عفونی 3 برابر نیاز کشور است !!! پس چرا به دست مردم نمیرسد؟؟؟
کد خبر: ١٦١٨٠٢ تاریخ انتشار: ١٠ اسفند ١٣٩٨ - ٠٩:١٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
امکانات تولید ماسک و محلول ضد عفونی 3 برابر نیاز کشور است !!! پس چرا به دست مردم نمیرسد؟؟؟

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امکانات کشور برای تولید ماسک و محلول‌های ضد عفونی‌کننده، سه برابر نیاز کشور است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، عباس قبادی در گفت‌و‌گوی ویژه خبری اظهارداشت: تولید شبانه‌روزی محصولات بهداشتی، ممنوع کردن صادرات تجهیزات پزشکی از جمله ماسک، صفر کردن عوارض و تعرفه واردات کالاهای تجهیزات پزشکی، تسهیل ثبت سفارش محصولات بهداشتی و پزشکی از جمله اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.
قبادی با تاکید بر اینکه کمبود و نبود کالا نداریم، افزود: در این ایام که خریدهای احساسی انجام شده است در هیچ فروشگاهی نبود کالا نداشتیم. ستاد مقابله با بیماری کرونا ابلاغ کرد که در صورت امکان نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برای حفظ سلامت مردم برگزار نشود، بنابراین این نمایشگاه‌ها، امسال برگزار نمی‌شود. بنابراین سمت و سوی عرضه کالا را به سمت جشنواره‌های فروش، فروش‌های فوق العاده، اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار شهرداری بردیم.
همچنین محمدعلی اسفنانی، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: بیشتر پرونده‌هایی که در ۱۰ روز اخیر با آن مواجه بودیم احتکار و گرانفروشی کالاهای سلامت محور مانند ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش بود.
وی با بیان اینکه حدود دو هزار مورد در شش روز گذشته به شعب سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران ارجاع شد، افزود: قیمت گوشت گوسفندی حداکثر باید بین ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان باشد. بر اساس گزارش‌ها، قیمت گوشت گوسفند هر کیلو بیش از ۱۲۰ و در برخی اوقات تا ۱۴۰ هزارتومان بوده و این تخلف است.
بختیار علم بیگی، رئیس ‌هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران نیز گفت: از شنبه یا یکشنبه توزیع گسترده‌ مواد شوینده و ضد عفونی‌کننده را در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواهیم داشت. این اقلام، پنجشنبه هم در قسمت‌هایی از شهرها به وسیله کامیون‌های شرکت‌های تولیدکننده توزیع شد. همه شوینده‌ها به اندازه کافی توزیع شده است و هر جا کمبودی باشد در مدت ۲۴ ساعت تأمین می‌شود.
همچنین به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ براساس دستورالعمل «ضوابط و شرایط کیفی در ذخیره‌سازی و نگهداری خوب کالا»، انبارهای نگهداری، برحسب نوع کالا باید دارای ویژگی‌هایی شامل سقف و دیوارهای غیر قابل نفوذ در مقابل رطوبت، حرارت و آفات انباری بوده و کف انبار از سطح زمین بالاتر و شیب تمام قسمت انبار طوری باشد که از تجمع آب جلوگیری شود و انبار خشک و مجهز به در و پنجره، هواکش و تهویه باشد.
در این دستورالعمل بر چیدمان درست کالاها، قرار گرفتن محموله‌ها برروی پالت، جریان آزاد هوا در بین این کالاها، جلوگیری از ریزش محموله‌ها، سهولت در نظافت و ضدعفونی انبار و چینش مناسب تأکید شده است.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه