به گزارش صابرنیوز، چند وقت پیش کسی در Ùضای مجازی پرسیده بود: «Ú†Ø±Ø§ مردها تجاوز میکنند؟! Ú†Ù‡ چیزی در مرد هست Ú©Ù‡ در Øیوان نر نیز نیست Ùˆ موجب میشود از مرد جنایتی سر بزند Ú©Ù‡ از هیچ جاندار دیگری سر نخواهد زد؟»
Ùردی دیگر تصویر یک خانم بیØجاب را Ú©Ù‡ مردی به او خیره شد بود را در اینستاگرام منتشر کرده بود Ùˆ نوشته بود: «Ø§Ú¯Ø± به این خانم تعرض شود مقصر کیست؟» یک Ù†Ùر پاسخ داده بود هیچکدام مقصر نیستند، مقصر جامعه است.
یک Ù†Ùر دیگر هم مطلبی منتشر کرده بود تØت عنوان زلزلههای Ùرهنگی. نویسنده از ماجرای مزاØمت مکرر تعدادی پسر به دختران Ú¯Ùته بود Ùˆ Ú¯Ùتگویش با آن پسران مزاØÙ… Ùˆ نگاهشان نسبت به دختران. بخشی از پاسخ آن پسران در مواجهه با این مرد Ú©Ù‡ قصد جلوگیری از آزارشان را داشت، این بود: «ÙˆÙ„ÛŒ من یک نصیØت بهت میکنم! یک “دختر” هیچوقت ارزش درگیر شدن رو نداره!»
به سؤال اول برمیگردیم: ما را چه شده است؟
مردانمان را چه شده است؟
پاسخ این سؤال ساده نیست و باید آن را در چند وجه موردبررسی قرار داد.
یک دومینو را تصور کنید، وقتی قطعه اول اÙتاد تمامی قطعات بعدی هم میریزد. شرایط ناگوار Ùعلی در جامعه ما نیز شبیه همین دومینوست. قطعاتی Ú©Ù‡ یکبهیک Ùˆ پشت سرهم Ùرومیریزند.
Û±_ قطعه اول، راØتطلبی: شاید تعجب کنید اما ارمغان مدرنیسم برای انسانها، ابربیماری «Ø±Ø§Øتطلبی» است. بیماریای Ú©Ù‡ مولود لیبرالیسم است Ùˆ این مادر بدکاره، جنینهای نامشروعی چون «Ø¢Ø²Ø§Ø¯ÛŒ» Ùˆ «Ø¯Ù„Ù… میخواهد» را به دنیا آورد.
Û²- قطعه دوم، آزادیخواهی: ریشه تمایل به آزادی، راØتطلبی است. انسانی Ú©Ù‡ میخواهد هیچ قیدوبندی نداشته باشد، طالب آزادی است Ùˆ هر چیزی آزادی او را Ù…Øدود کند برنمیتابد. به همین دلیل این اÙراد دین را کنار میگذارند.
Øتی اگر Ùرد راØتطلب، دیندار هم باشد، دین راهم بر اساس دلبخواه Ùˆ مطامع Ù†Ùسانی خودش تÙسیر میکند Ùˆ از دین مواردی را اخذ میکند Ú©Ù‡ با میل راØتطلبیاش بیشتر سازگار باشد.
Û³- قطعه سوم، خارج کردن انسان از اعتدال: هرگاه خواستید هویت انسانی را از کسی بگیرید Ùˆ از اعتدال خارجش کنید، تنها کاÙÛŒ است با او دو کارکنید: یا او را خیلی راØت Ùˆ آزاد بگذارید Ùˆ به میل راØتطلبیاش دامن بزنید، یا او را بسیار Ù…Øدود کنید Ùˆ تمام اختیار را از او سلب کنید.
الÙ: دامن زدن به راØتطلبی: بشر با راØتطلبی بسیار زیاد Ùˆ تأمین نیازها Ùˆ تمایلات Ù†Ùسانی، Øتی اگر به Ù„Øاظ سنی به جوانی Ùˆ میانسالی برسد، به Ù„Øاظ شخصیتی کودکی بیش نیست، کودکی بسیار خودخواه Ú©Ù‡ برای منÙعت Ùˆ راØتطلبی، همه عالم را برای خود میخواهد. اگر تÙØ±ÛŒØ Ú©ÙˆØ¯Ú©ÛŒ او به پارک رÙتن Ùˆ اسباببازیهای گوناگون بود، اصل تÙØ±ÛŒØ ØªØºÛŒÛŒØ± نمیکند، Ùقط Ø´Ú©Ù„ آن عوض میشود Ùˆ با ویراژ دادن در خیابان Ùˆ خرید ماشینهای کذایی ظهور میکند.
اگر شهوت این Ùرد در کودکی خوردوخوراک بود، در جوانی به دلیل تغییرات قوای جسمی، شهوت جنسی هم به آن اضاÙÙ‡ میشود. چنین Ùردی Ú©Ù‡ تابهØال «Ù†Ù‡» نشنیده Ùˆ راØت Ùˆ آزاد بار آمده، انتظار میرود در مواجهه با شهوت جنسیاش Ú†Ù‡ کند؟ مسلماً این Ùرد راØتترین، آسانترین Ùˆ نزدیکترین راه را انتخاب میکند. رو میآورد به ارتباطات آزاد یا بیقید Ùˆ اگر بهظاهر تقید دینی داشته باشد بهترین Ùˆ زیباترین را برای خودش میخواهد. برای خود خودخواهش!
این بشر اگر عاشق هم شود و به وصال معشوقش نرسد، چون خودخواه است و همهچیز را یا باید خودش داشته باشد یا هیچکس نداشته باشد، بر صورت معشوق اسید میپاشد!
ظلمی Ú©Ù‡ ما نسبت به مردان Ùˆ پسران یکدو نسل اخیر روا داشتیم این بود Ú©Ù‡ آنان را راØتطلب بار آوردیم!
به همه خواستههایشان بیشازØد بها دادیم Ùˆ به آنها نه Ù†Ú¯Ùتیم. انسانی Ú©Ù‡ در تمام عمرش به هیچکدام از امیال Ù†Ùسانیاش نه Ù†Ú¯Ùته، پستتر از Øیوان خواهد شد!
ب: Ù…Øدودیت بسیار به همراه سلب اختیار: روش دیگری Ú©Ù‡ انسان را به Øیوانیت Ùˆ آزادی Ùˆ راØتی اÙسارگسیخته سوق میدهد، Ù…Øدودیت بدون برنامهریزی Ùˆ خارج از اعتدال است. وقتی انسان را بهاندازهای Ù…Øدود کنیم Ú©Ù‡ به تأمین نیازهای ضروری Ùˆ عادیاش نرسد، تبدیل به عقده میشود. «Ø§Ù„انسان Øریص بما منع» در اینجا مصداق دارد، یعنی اگر بشر را از رسیدن به نیازهای طبیعیاش منع کنیم، نسبت به آنها Øریص میشود Ùˆ این موجب برهم ریختن اعتدال وجودیاش خواهد شد.
مثلاً اگر Ùردی را زیاد گرسنه نگهداریم Ùˆ به او غذا ندهیم، جسم او دچار مشکل میشود Ùˆ Øتی اگر بعد از این Ù…Øدودیت شدید، غذای خوب Ùˆ سالم هم به او بدهیم، جسمش پذیرش آن را ندارد Ùˆ به زمان نیاز دارد تا با غذای سالم سازگار شود.
اگر همین Ùرد را گرسنه نگهداریم Ùˆ جلوی او غذاهای رنگبهرنگ بگذاریم Ùˆ اجازه ندهیم از این غذاها استÙاده کند علاوه بر اینکه به جسم او آسیب زدیم او را Øریص هم کردیم. Øکایت نیاز جنسی در جامعه ما نیز چنین است. از یکسو تمام راههای مشروع این نیاز را بستهایم، از یکسو این Ùرد را با انواع خوراکهای جنسی نامشروع تØریک Ùˆ Øریص کردهایم. معلوم است این Ùرد از جهات مختل٠دچار بیماریهای جسمی، جنسی Ùˆ روانی میشود! چنین موضوعی هم در پسران مصداق دارد Ùˆ هم دختران.
Ù…Øدودیت غیرمعقول Ùˆ نامشروع را از جهت دیگری هم میتوان دید. از جهت Ù…Øدودیتهای تÙریطی برای دختران Ú©Ù‡ درگذشته وجود داشت. مثلاً منع از تØصیل یا کمترین Øضور اجتماعی. در زمان ما هم، بسیاری از دختران از جانب خانوادههایشان در Ù…Øدودیتهای نامعقولی هستند Ú©Ù‡ بههیچوجه موردپذیرش شرع Ùˆ اسلام نیست. Øضور اجتماعی زنان با رعایت Øدود Øجاب ازلØاظ پوشش، Ú¯Ùتار Ùˆ رÙتار Ùˆ عدم اختلاط با نامØرم جایز است.
ایجاد همین Ù…Øدودیت بیجا موجب میشود بسیاری از این دختران سرخورده شوند. چنین دخترانی اگر از Ù…Øدودیت خانواده خارج شوند Øاصلش میشود آزادیهای بدون قیدی Ú©Ù‡ انتها ندارد! Ùˆ با تمام توان Ùˆ انرژیهای Ùروخوردهشان به Ùمینیسم پناه میبرند Ùˆ با اسلام مقابله میکنند.
ادامه دارد…
منبع: باØجاب