شریعتمداری: ایران با حمله به عین‌الاسد زنگ پایان ابرقدرتی آمریکا را به صدا درآورد
کد خبر: ١٦١٥٦٤ تاریخ انتشار: ٢٩ دي ١٣٩٨ - ٠٨:٤٩
صفحه نخست » مطالب وسط
شریعتمداری: ایران با حمله به عین‌الاسد زنگ پایان ابرقدرتی آمریکا را به صدا درآورد

شهید سلیمانی اگرچه از ایران اسلامی برخاسته و در مکتب امام راحل ما و خلف حاضر او تربیت یافته بود ولی میدان حضور آن شهید بزرگوار محدود به ایران نبود بلکه به جهان اسلام و دنیای همه محرومان صرفنظر از دین و مذهب آنان تعلق داشت.

 حسین شریعتمداری، نماینده رهبر معظم انقلاب در موسسه کیهان در استقبال و دیدار با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران رسانه‌های سوریه، ضمن خوشامد به آنان گفت؛ اگرچه مرزهای جغرافیایی قابل احترام هستند ولی این مرزها مانع پیوند ملت‌ها با یکدیگر نیستند از این نگاه، ایران اسلامی وطن شما نیز هست و باید عرض کنم به وطن خود خوش آمدید.
شریعتمداری در پاسخ روزنامه‌نگاران و خبرنگاران سوری که شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفته بودند، اظهار داشت؛ آن شهید بزرگوار از ایران اسلامی برخاسته و در مکتب امام راحل ما و خلف حاضر او تربیت یافته بود ولی میدان حضور او محدود به ایران نبود بلکه به جهان اسلام و دنیای همه محرومان صرفنظر از دین و مذهب آنان تعلق داشت و افزود؛ حضور چند ده میلیونی و بی‌نظیر مردم در تشییع پیکر مطهر او در ایران و بسیاری از شهر‌ها و کشورهای دیگر، شاهد این مدعاست. مدیر مسئول کیهان با اشاره به آیه شریفه «ولا تحسبن‌الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» گفت؛ شهید سلیمانی مصداق این دنیایی آیه شریفه است چرا که او بعد از غروب در عالم خاک، از‌ گریبان میلیون‌ها میلیون انسان پاک طلوع کرده است و گویی ماموریت الهی شهید سلیمانی در گستره‌ای وسیع‌تر از دوران حیاتش ادامه یافته است.
شریعتمداری حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد را یکی از اولین برکات شهادت شهید سلیمانی معرفی کرد و گفت؛ آمریکا و متحدانش باور نمی‌کردند که ایران با حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا و اعلام رسمی آن، این‌گونه حیثیت آمریکا را برباد بدهد و دوران ابرقدرتی آمریکا را پایان یافته اعلام کند. وی در ادامه گفت؛ ترامپ ابتدا اعلام کرد که این حمله هیچ آسیب جدی نداشته است انگار ۱۳ موشک نقطه‌زن ترقه بوده است ولی به تدریج از میزان تلفات سنگین آنها پرده‌برداری می‌شود. سرپرست موسسه کیهان گفت؛ انکار تلفات سنگین آمریکا نشانه عقب‌نشینی و انفعال آنهاست، چرا که اگر به تلفات سنگین خود اعتراف کند، انتظار متحدانش آن است که دست به مقابله بزند ولی از آنجا که توان مقابله و تحمل واکنش‌های سخت ایران را ندارد، ترجیح می‌دهد تلفات و خسارت‌ها را ‌اندک جلوه بدهد تا برای انفعال خود توجیهی داشته باشد.
شریعتمداری در پاسخ به یکی از مسئولان تلویزیونی سوریه که از چگونگی مقابله با هجوم تبلیغاتی آمریکا پرسیده بود گفت؛ غربی‌ها اگرچه از رسانه‌های دوربرد برخوردارند ولی در نگاه ملت‌ها منفور هستند و برای آنها پیامی که جاذبه داشته باشد ندارند، اما جبهه اسلام و انقلاب پیام پر مخاطبی از انسانیت و عدالت دارد که ملت‌ها آن را گمشده تاریخی خود می‌دانند و به سوی آن جذب می‌شوند. مدیر مسئول کیهان گفت؛ دقیقاً به همین علت است که دشمن به جای تعامل فرهنگی به تهاجم فرهنگی دست می‌زند و با دروغ و تحریف واقعیت‌ها و اشاعه فساد اخلاقی به میدان آمده است. شریعتمداری افزود؛ اگر در این کارزار تمام عیار دست ما خالی بود امروزه در منطقه حرف اول را نمی‌زدیم. وی در ادامه گفت؛ دوران جاده یک‌طرفه تبادل اطلاعات در حال سپری شدن است و نباید در ابلاغ پیام خود کوتاهی کنیم.
مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سؤال دیگری درباره چگونگی این مقابله گفت؛ حریف برای انحراف افکار عمومی از واقعیات به حاشیه‌سازی و بزرگ‌نمایی مسائل کم اهمیت متوسل می‌شود و در این موارد باید مراقب باشیم که نارنجک‌های دود‌زا و بمب‌های صوتی دشمن فریبمان ندهد. باید پاشنه آشیل حریف را شناسایی کنیم و دقیقاً به آن شلیک کنیم. مثلاً آمریکا و اروپا در حالی از حقوق بشر دم می‌زنند که در عمل کمترین اعتقادی به آن ندارند و در حالی خود را صلح‌طلب معرفی می‌کنند که عامل اصلی تمام جنگ‌افروزی‌ها هستند و ده‌ها نمونه دیگر از این دست که برای مردم دنیا شناخته شده است و نباید ‌گریبان حریف را رها کرد و به قول امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه، دشمن را آرام نگذارید که آرامتان نمی‌گذارد.
شریعتمداری در ادامه این نشست به نمونه‌های دیگری از عملیات روانی دشمن با توضیح مصداق‌های آن اشاره کرد.
در ابتدای این دیدار، خانم دکتر «رائد وقاف» دبیر شورای خارجی اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه‌، که ریاست هیئت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مذکور را به عهده داشت ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اتحادیه گفت؛ روزنامه کیهان برای ما و بسیاری از کشورهای منطقه ناشناخته نیست. ما در سوریه مطالب کیهان را دنبال می‌کنیم و در رسانه‌های تحت مدیریت خود به آن می‌پردازیم. وی در پایان این دیدار تندیس یادبود این اتحادیه را به مدیر مسئول کیهان اهدا کرد. 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه