روباه پیر و مکار چه فتنه‌ای در سر دارد؟ سفیر انگلیس در حال رهبری تجمع دیشب دستگیر شد/ وقتی «مک‌ایر» خودش را خیس کرد
کد خبر: ١٦١٤٩٥ تاریخ انتشار: ٢٢ دي ١٣٩٨ - ١٤:٥٤
صفحه نخست » تیتر یک
روباه پیر و مکار چه فتنه‌ای در سر دارد؟ سفیر انگلیس در حال رهبری تجمع دیشب دستگیر شد/ وقتی «مک‌ایر» خودش را خیس کرد

دستگیری وی در حال تحریک معترضان در حالی انجام شد که جناب مک‌ایر نتوانست ترس فراوان خود را مخفی کند و دو بار خود را خیس کرد! این خیس کردن یادآور ماجرای خیس کردن تفنگداران انگلیسی و فرمانده ناو این کشور پس از ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران و دستگیری‌شان را دارند

 درپی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ که به‌دلیل خطای انسانی رخ داد، مراسم‌های جداگانه‌ای در گرامیداشت جان‌باختگان این حادثه در دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر برگزار شد. برخی دانشجویان این دو دانشگاه با در دست داشتن شمع و نیز قرائت فاتحه و حضور در مقابل درب دانشگاه‌های مذکور، یاد جان‌باختگان سقوط هواپیما را زنده کردند.
 
در دانشگاه امیرکبیر در ادامه مراسم تعدادی از دانشجویان از دانشگاه خارج و وارد خیابان شدند. در ابتدا مامورین ناجا شرایطی را فراهم کردند تا دانشجویان تجمع و بتوانند شعار دهند.
 
دانشجویان با شعارعزا عزاست امروز شروع کردند و در نهایت با شعارهایی علیه مسوولین کشور این تجمع به فضای اعتراضی تند و رادیکال تبدیل شد. جمعی از حاضرین، شعارهای ساختارشکنانه را به سمتی بردند که منجر به تحریک یک عده و پاره کردن بنر شهید سلیمانی شد. 
 
اتفاقی عجیب در جریان این تجمع به سرعت نشان داد که این اعتراضات از کجا نشات میگیرد.سفیر انگلیس در اقدامی غیرقانونی لیدری اعتراضات را رسما برعهده گرفته و حتی به تهیه خوراک رسانه‌ای از طریق گرفتن فیلم و عکس مبادرت میکرد.«مک ایر» که در میان تجمع حاضر و اقدام به سازماندهی و تحریک و هدایت برخی اقدامات رادیکال و ساختارشکنانه میکرد برای ساعاتی بازداشت و مراتب اعتراض به او گفته شد. 
 
دستگیری وی در حال تحریک معترضان در حالی انجام شد که جناب مک‌ایر نتوانست ترس فراوان خود را مخفی کند و دو بار خود را خیس کرد! این خیس کردن یادآور ماجرای خیس کردن تفنگداران انگلیسی و فرمانده ناو این کشور پس از ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران و دستگیری‌شان را دارند.
 
در رخداد اخیر گفته میشود مغازه ای روبروی دانشگاه امیرکبیر محل اصلی هماهنگی های سفیر انگلیس در این ماجرا بوده است.
 
تصویر زیر متعلق به حضور وی در همین تجمع غیرقانونی است.
 
دولت انگلیس در واکنش به بازداشت سفیر خود در تجمع غیرقانونی شامگاه شنبه در تهران، مدعی شد این اقدام نقض قوانین بین‌المللی است. این درحالی است که «طبق اصل سرزمینی بودن صلاحیت‌ها، هر شخص حاضر در سرزمین یک دولت، اعم از شخصیت حقیقی یا حقوقی، در چارچوب قوانین و صلاحیت قضایی آن دولت قرار می‌گیرد.»
 
البته دولت انگلیس پاسخ نداده است که آیا دخالت در امور داخلی کشورها، تحریک مردم به هتاکی و حتی خشونت و همچنین لیدری اعتراضات غیرقانونی توسط سفارتخانه بدنام کشورش نقض قوانین بین المللی نیست؟




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه