تدوین کتب درسی در مسیر استکبار ستیزی
کد خبر: ١٦١٤٧٢ تاریخ انتشار: ٢١ دي ١٣٩٨ - ١٠:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
تدوین کتب درسی در مسیر استکبار ستیزی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش،‌ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به تدوین کتب درسی دانش‌آموزی و دانشجویی در مسیر استکبار ستیزی شدند.

به گزارش پایگاه 598، جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم روز دانشجو مبنی بر اینکه «وظیفه ملی و انسانی ما این است که فرهنگ جوانمردی و غیرتمندی را در جوانان مملکت ترویج کنیم»  و بحث انتقام سخت که بعد از شهادت ایشان از طرف رهبر معظم انقلاب مطرح شد، اظهار داشت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فردی خدوم برای مردم ایران و منطقه و به عنوان یک مظلوم که مظلومانه در حوادث نظامی در حال کمک به مردم بود توسط آمریکا به شهادت رسید.

وی در ادامه به مطرح شدن انتقام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از ترامپ و فرمانده‌هان نظامی آمریکا از طرف جمعیت ۸۰ میلیونی ایران و مردم یمن، عراق، افغانستان و لبنان اشاره کرد و گفت: بنده معتقدم که این اقدام باید هر چه سریع‌تر انجام شود. خوشبختانه مجلس عراق ائتلاف بزرگی برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور  تشکیل داد.

* تدوین کتب درسی دانش‌آموزی و دانشجویی در مسیر استکبار ستیزی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در طرحی تصویب کرد که وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف هستند که کتب درسی دانش‌آموزان و دانشجویان را به شکلی تدوین کنند که مسیر استکبار‌ستیزی در آن آشکار باشد.

کوچکی‌نژاد یادآور شد: در تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید شده است که ما به تربیت انسان‌هایی بپردازیم که عاشق ایران، نظام جمهوری اسلامی،‌ ایثارگر و از خودگذشته باشند و این افراد تربیت شده  بتوانند در مقاطع مختلف ایثارگری‌های خاصی در حوز‌های علمی و شکستن مرز دانش داشته باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در کتاب‌های درسی همه دوره‌های تحصیلی استکبار‌ستیزی وجود داشته باشد، تصریح کرد: در دوره ابتدایی در مورد شهید فهمیده مبحثی وجود دارد که در این سال‌ها شنیده می‌شود برخی اعتقاد به جابه‌جایی یا حذف این درس از کتاب‌های درسی داشتند؛ این نوع نگاه‌ها خلاف سند تحول و قوانین جاری کشور است و باید آنچه که در مورد ایثارگران و شهدا وجود دارد را در کتاب‌های درسی برجسته کنیم.

*روش‌های آموزشی باید روانشناسانه باشد که بتوانیم با دقت  انتقال مفاهیم دهیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روش‌های آموزشی باید روانشناسانه باشد تا بتوانیم با دقت انتقال مفاهیم بدهیم،‌ اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدایت دانش‌آموزان و دانشجویان به سوی یک جامعه  بسیار عالی وجود دارد؛‌ لذا برنامه‌ریزان باید این کار را انجام دهند. ما در آموزش و پرورش مربی پرورشی انقلابی یا نداریم یا خیلی ضعیف و محدود هستند و در دانشگاه‌ها هم در بخش مشاورین امین ضعیف هستیم.

* انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است که باید فرهنگ اسلام را به داخل و خارج انتقال دهد

وی گفت: دانشگاه و آموزش و پرورش وظیفه اصلی خود را آموزش مطرح می‌کنند و وقتی در مورد بحث‌های پرورشی و سیاسی و فرهنگی از آنها سوال می‌شود، می‌گویند که در صورتی که بحث اعتباری و نیروی انسانی فراهم باشد به این بخش‌ها به عنوان بخش‌های دوم و سوم می‌پردازند.در صورتی که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و انقلابی است که باید فرهنگ اسلام را نه تنها در داخل کشور بلکه به بیرون کشور هم انتقال دهد و زمانی ما می‌توانیم این مسؤولیت فرهنگی ناب اسلام را به داخل کشور و نسل‌های بعدی انتقال دهیم که انسان‌های ساده،‌ ایثارگر و از خود‌گذشته وجود داشته باشند تا تعیلم و تربیت کشور را به عهده بگیرند.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه وضعیت نامناسبی که در بعضی از دانش‌آموزان هنگام خروج از مدرسه دیده می‌شود نشان از هدایت تحصیلی نادرست توسط خانواده و دستگاه تعلیم و تربیت دارد،‌تصریح کرد: ما در بخش نیروی انسانی که بسیار مهم است فقیر هستیم ؛ دانشگاه فرهنگیان که این بخش را به عهده گرفته تازه در حال جا افتادن است و زمزمه‌هایی مطرح است که به جای آموزش نیروی انسانی در اینجا  برای تدریس در مدارس از ماده ۲۸ استفاده کنند که لازم به آموزش این افراد در این دانشگاه نیست اما این نوع نگاه‌ ضد تعلیم و تربیت است.







Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه