انتقال حماسه های عظیم به نسل بعدی باعث عدم خودباختگی می شود/ امید به دشمن حماقت است / برای پیروزی باید از بیگانگان قطع امید کنیم
کد خبر: ١٦١٣٤٨ تاریخ انتشار: ٠٩ دي ١٣٩٨ - ١٧:٤٩
صفحه نخست » تیتر یک
آیت الله مصباح یزدی در مراسم گرامیداشت ۹ دی:
انتقال حماسه های عظیم به نسل بعدی باعث عدم خودباختگی می شود/ امید به دشمن حماقت است / برای پیروزی باید از بیگانگان قطع امید کنیم

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای رسیدن به پیروزی باید از دشمنان و بیگانگان قطع امید کنیم، گفت: امید بستن به دشمن حماقت است.

به گزارش صابرنیوز، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در تجمع باشکوه مردم انقلابی و با بصیرت قم که صبح امروز در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت این حماسه بزرگ گفت: این اجتماع باشکوه یادبودی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بصیرت ملت شریف ایران است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه های اسلامی باید بلند ترین اهداف را در نظر گرفته و برای رسیدن به آن تلاش کنیم، ادامه داد: در هر جامعه ای حوادثی رخ می دهد که باید آنها را گرامی داشته و یاد آنها را در اذهان عمومی حفظ و آنها را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه حوادث بزرگ و حماسه های عظیم را باید در تاریخ ثبت کرده و درس های آن را به نسل های آینده منتقل سازیم، ابراز کرد: نباید اجازه دهیم حماسه های عظیم در کشور به دست فراموشی سپرده شود؛ توجه داشتن به حوادث بزرگ و حفظ آنها در اذهان عمومی و انتقالشان به نسل های بعدی سبب می شود تا هیچگاه در برابر دشمنان دچار خودباختگی نشویم و قدرت خود را به نمایش بگذاریم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم شکرگزاری نسبت به نعمت های الهی سبب فزونی نعمات می شود، اظهار داشت: کوتاه شدن دست دشمنان از کشور یکی از نعمت های بزرگ الهی است که باید قدردان آن باشیم؛ این که خداوند به ما کمک کرد تا تسلط دشمن بر کشور خود را از بین ببریم و به استقلال برسیم یک نعمت بسیار بزرگ است که باید شکر آن را با رعایت تقوا، انجام وظایف و توکل به خداوند به جا بیاوریم.

وی کبر و غرور و خودبرتر بینی را یکی از آفات بزرگ جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: امروز دشمنان همواره درصدد نابودی و براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، از این جهت ما باید همیشه ضمن رعایت تقوا و عمل به وظایف به خداوند توکل داشته باشیم؛ ما باید در همه حال به خداوند توکل داشته باشیم و از خودبرتربینی پرهیز کنیم.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه دل های ما باید تنها متکی به نصرت الهی باشد، خاطرنشان کرد: اگر از اسباب ظاهری و عوامل مادی قطع امید کرده و تنها به خداوند ایمان داشته باشیم و توکل کنیم، بدون شک در همه عرصه ها به پیروزی خواهیم رسید و دشمنان را مغلوب خواهیم ساخت.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به درس هایی که جنگ بدر به مؤمنان می دهد، تأکید کرد: همه می دانیم که خداوند متعال در جنگ بدر 3 هزار فرشته را به کمک لشکریان اسلام فرستاد؛ پیروزی مسلمانان در جنگ بدر مرهون عنایات الهی بود، زیرا لشکر مسلمانان به لحاظ تجهیزات و تعداد رزمندگان بسیار ضعیف بود؛ امروز اگر شکرگزار نعمت های الهی باشیم بدون تردید در همه میادین پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه خودبرتربینی سبب شکست در همه عرصه ها می شود، عنوان کرد: ما باید به پیروزی هایی که به دست می آوریم به چشم نعمت بنگریم و برای آن که آن نعمت از ما سلب نشود به صورت زبانی و عملی شکرگزاری داشته باشیم؛ نعمت های الهی را باید تنها در راه اطاعت خداوند مصرف کنیم و به دنبال منفعت های دنیوی، شخصی، حزبی و یا گروهی نباشیم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه انسان همواره در معرض امتحانات و ابتلائات الهی قرار دارد، ابراز کرد: همه حوادث تلخ و شیرینی که برای انسان رخ می دهد در معرض امتحان الهی قرار دارند؛ ما باید همواره خود را در معرض امتحان الهی دیده و در پی آن باشیم که به وظیفه خود در برابر آن امتحان عمل کنیم؛ بیکاری ها، گرانی ها و مشکلات جامعه از امتحانات الهی هستند و ما باید همواره مراقب باشیم در امتحان الهی مردود نشویم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه برای رسیدن به پیروزی باید از دشمنان و بیگانگان قطع امید کنیم، اظهار داشت: آیا مذاکره با کسانی که همواره در پی نابودی ما هستند احمقانه نیست؟ آیا در خفا پیغام مذاکره فرستادن برای دشمنان و امید بستن به که می خواهند ما را نابود کنند حماقت نیست؟ نخستین وظیفه ما در مواجهه با امتحانات الهی آن است که به درگاه خداوند متعال تمسک جسته، به پروردگار عالم توکل کرده و از دشمنان قطع امید کنیم.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی تنها حکومت اسلامی محسوب می شود که بعد از پیامبر اکرم(ص) شکل گرفته است، بر ضرورت قدردانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید کرد و گفت: راز پیروزی ملت اسلامی پیروی از مقام ولایت و رهبر الهی است، از همین جهت دشمن همواره سعی می کند پیوند میان امام و امت را از بین ببرد.

آیت الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه بزرگترین وظیفه افراد جامعه به ویژه روحانیت حفظ نظام اسلامی و دفاع از کیان آن است، خاطرنشان کرد: همه افراد جامعه باید همواره وظیفه خود را انتخاب افراد صالح برای تصدی مسؤولیت ها بدانند؛ مردم باید افرادی را انتخاب کنند که با اخلاص بوده، بصیرت دارند و نسبت به وظایف اسلامی خودشان آگاه هستند./841/پ201/ق





منبع: خبرگزاری رسا 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه