عبدی از کی تا حالا وکیل اصلاح‌طلبان شده؟
کد خبر: ١٦١٣١٧ تاریخ انتشار: ٠٥ دي ١٣٩٨ - ١٠:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
ترکان:
عبدی از کی تا حالا وکیل اصلاح‌طلبان شده؟

مشاور اسبق رئیس‌جمهور به پیشنهاد استعفای روحانی از سوی عباس عبدی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب واکنش نشان داد و گفت: دولت باید بماند و به وظایفش عمل کند.

به گزارش پایگاه 598، عباس عبدی از تئوریسین‌های جریان اصلاحات اخیراً طی گفت‌وگویی با نشریه صدا (ارگان رسمی حزب کارگزاران) پیشنهاد کرده بود که حسن روحانی از مسؤولیت خود در دولت استعفا کند و انتخابات زودرس برگزار شود وی حتی گفته بود که آقای جهانگیری و برخی از وزرای دولت روحانی نیز موافق استعفای رئیس دولت هستند. 

اکبر ترکان مشاور سابق حسن روحانی در گفت‌و‌گو با فارس در واکنش به اظهارات عباس عبدی اظهار داشت: از کی تا حالا آقای عبدی وکیل وزرای دولت و اصلاح‌طلبان شده است که چنین ادعایی دارد. بعید می‌دانم وزرای دولت چنین نظری داشته باشند. 

*پیشنهاد عبدی نظر اصلاح طلبان نیست
وی تأکید کرد: این پیشنهاد آقای عبدی است پیشنهاد جریان اصلاحات نیست؛ من از هیچ اصلاح‌طلب دیگری نشنیده‌ام که چنین پیشنهادی را بدهد. پیشنهاد آقای عبدی اشتباه بوده و صحیح نیست.

مشاور سابق حسن روحانی تأکید کرد: به شرایط اطراف نگاه کنید آمریکا توانسته لیبی را بی‌صاحب کند الان دولت در لیبی متلاشی شده و وجود ندارد و حاکمیتی هم در سرزمین نیست لذا خوانین محلی نفت را بشکه‌ای 9 دلار می‌فروشند.

وی به اوضاع برخی دیگر از کشورهای آفریقای شمالی اشاره و تصریح کرد: مصر را ببینید در مصر بی‌سامانی به وجود آمده و هنوز قوامی در دولت وجود ندارد و عربستان هم با جنایاتی که در یمن مرتکب شده مردم را کشته و آواره کرده است و دولتی هم وجود ندارد. 

ترکان اضافه کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند که سوریه را نیز مانند لیبی کنند اما با مقاومت بشار اسد و کمک‌های جانبی سوریه باقی ماند اما ببینید که چقدر آسیب دیده و ویرانی به وجود آمده است. 

*کشور را وارد بازی آمریکایی‌ها نکنید
مشاور سابق حسن روحانی با بیان اینکه دولت عراق نیز متزلزل و سست شده است،‌گفت: در لبنان نیز تقدیر دولت همین‌گونه شده است بنابراین آمریکایی‌ها بنا دارند در کشورهای منطقه بی‌سامانی به وجود آورده و آنها را از حیث دولت بی‌خاصیت کنند البته ایران بسیار متفاوت‌تر از کشورهایی است که عنوان کردند اما باید هوشیار باشیم کشور ما را وارد این بازی نکنند. 

*دولت روحانی باید بماند و به وظایفش عمل کند
وی با تأکید بر اینکه هر کسی که پیشنهاد کرده دولت روحانی استعفا کند اشتباه کرده است گفت: دولت باید بماند و به وظایفش عمل کند، اگر دولت ضعیف شده باید برای تقویت دولت فکری کرد، اینکه کشور بی‌دولت شود کار خوبی نبوده و مضر است.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه