راه انتقال آنفولانزای فصلی انسانی از طریق تنفس است
کد خبر: ١٦١٢١٧ تاریخ انتشار: ١٦ آذر ١٣٩٨ - ٠٦:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
راه انتقال آنفولانزای فصلی انسانی از طریق تنفس است

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به تشریح آخرین خبر‌ها از آنفولانزای فصلی و راه‌های پیشگیری و درمان آن پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شیوع ویروس آنفولانزا در کشور، گفت: در ایران با توجه به اینکه در نیمه کره شمالی کره زمین قرار گرفته در فصل پاییز و زمستان از سال های قبل تا کنون از جمله امسال هر سال درجاتی از افزایش موارد بیماری آنفولانز در این فصل را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امسال هوا زودتر سرد شده و با آغاز بارش های آسمانی زودتر از موعد شرایط برای انتشار بیماری آنفولانزا در جامعه فراهم شده است، افزود: در نتیجه از اواخر مهر ماه نسبت به سال گذشته افزایش موارد این بیماری را شاهد بودیم.

بیماری زایی آنفولانزا امسال بیشتر از سال های گذشته بوده است

عرفانی با تاکید بر اینکه ویروس آنفولانزا می تواند جهش های متمادی و مختلفی داشته باشد، تصریح کرد: امسال برآورد ما این است که ویروس در اثر تغییر یا جهش مختصر میزان بیماری زایی بیشتری به نسبت سال های گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه همه استان های کشور درگیر این بیماری شده است، گفت: همه هموطنان باید بیماری را شناخته و با رعایت موارد بهداشتی خود را از درگیری با آن مصون کنند.

عرفانی ادامه داد: کسانی که مبتلا می شوند باید با شناخت درست از این بیماری راه درمان را پیش بگیرند.

راه انتقال انفولانزای فصلی انسانی از طریق تنفس است

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه راه انتقال انفولانزای فصلی انسانی از طریق تنفس است، تصریح کرد: افرادی که آلوده هستند با ترشحات تنفسی این ویروس را پخش می کنند، این ویروس با سرفه و تنفس قابل انتقال بوده و می تواند تا 30 دقیقه در محیط باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه اگر این ویروس وارد بدن افراد شود زیر یک هفته از 3 تا 5 روز علایم آن بروز خواهد داشت، گفت: افراد مبتلا به آنفولانزا یک بیماری تب دار بالای 38 درجه به همراه سرفه را تجربه می کنند که در کنار آن عطسه ، گلو درد، سردرد، آبریز بینی و بدن درد نیز خواهند داشت.

عرفانی با بیان اینکه در برخی مواقع یک ناخوشی شبیه آنفولانزا در افراد بروز می کند، افزود: تشخیص قطعی آنفولانزا صرفا از طریق آزمایش انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه 98 درصد موارد مشکوک به آنفولانزا به شکل ناخوشی ساده خود را نشان می دهد، گفت: افراد مبتلا به این ویروس نباید نگران باشند، در این مواقع حتی نیاز به مراجعه به پزشک هم وجود ندارد.

عرفانی گفت: استراحت در منزل باعث می شود سیستم ایمنی بدن فعالیت خود را درست انجام داده و بر بیماری غلبه کند و دیگر ثمره این نوع استراحت این است که فرد بیمار بیماری خود را به افراد دیگر منتقل نکرده و چرخه بیماری متوقف می شود.

وی با بیان اینکه مصرف مایعات فراوان و استفاده از تب بر بدون نیاز به مصرف از آنتی بیوتیک می تواند بیماری را بهبود ببخشد، افزود: 2 درصد موارد آنفولانزا تبدیل به عفونت حاد تنفسی شدید می شود که شدت علایم اقتضا می کند فرد در بیمارستان بستری شود.

عرفانی با تاکید بر اینکه کسانی که در بیمارستان بستری می شوند قطعا نیاز به درمان با آنتی بیوتیک دارند، گفت: بهترین راه جلوگیری از عفونت استفاده از ماسک معمولی در افراد بیمار و حفظ فاصله تا یک متر با دیگران است.




برچسب ها: آنفولانزا


Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه