آیت الله سیستانی بیانیه صادر کرد
کد خبر: ١٦١١٨٣ تاریخ انتشار: ٠٩ آذر ١٣٩٨ - ٠٢:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
آیت الله سیستانی بیانیه صادر کرد

آیت الله سیستانی با صدور بیانیه‌ای از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز خواست تا صفوف خود را از آشوب طلبان جدا و مشخص کرده و خرابکاران را از میان خود طرد کنند.‎

به گزارش پایگاه 598، آیت الله علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق در خصوص تحولات اخیر در دو استان نجف و ذی قار بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه که توسط نماینده ایشان ، سید احمد الصافی در خطبه‌های دوم نماز جمعه نجف اشرف قرائت شد بر محورهای زیر تاکید شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های عراق، آیت‌الله سیستانی در این بیانیه با اشاره به حوادث اخیر در دو استان نجف و ذی قار از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز خواست تا صفوف خود را از خرابکاران جدا و آنها را طرد کنند.‎

وی همچنین بر مجاز نبودن حمله به تظاهرات کنندگان مسالمت‌جو تاکید کرد.

‎مرجعیت عالی دینی عراق همچنین از پارلمان خواست تا در گزینه‌هایش درخصوص دولت نشات گرفته از آن بازنگری کند.

آیت الله سیستانی درباره تلاش برای بازگرداندن کشور به حکومت دیکتاتوری هشدار داد و گفت: دشمنان برای اهداف خباثت آمیز خود در تخریب و سوق دادن کشور به سمت درگیری داخلی نقشه می‌کشند.

وی افزود: وقت‌کشی هزینه گزافی برای کشور به همراه خواهد داشت و پارلمان باید از خون عراقی حفاظت کند. کار ما نصیحت و راهنمایی است و انتخاب بهترین گزینه در اختیار مردم است.‎

مرجعیت عالی دینی عراق همچنین از پارلمان خواست تا مجموعه‌ای از قوانین انتخاباتی را برای برگزاری انتخاباتی آزاد تصویب کند.

متن کامل بیانیه مرجعیت به شرح زیر است:

مرجعیت عالی دینی با تاسف و اندوه عمیق برخوردهای اخیر در چند شهر و بویژه ناصریه و نجف اشرف و مجروح و ریخته شدن خون‌های گرانبهای زیاد و آتش زدن و تخریب بسیاری از دارایی‌ها را دنبال می‌کند.

مرجعیت دینی با رحمت به شهدای گرامی و تسلیت به بستگان آنها و صبر و بردباری برای آنها و شفای عاجل برای زخمی‌ها بار دیگر بر حرام بودن حمله به تظاهرات کنندگان مسالمت جو و جلوگیری از اعمال حق آنها در درخواست برای اصلاحات تاکید می‌کند. همچنین مرجعیت دینی بر مراعات حرمت اموال عمومی و خصوصی و ضرورت اینکه در معرض حملات افراد نفوذی و اعتصاب آنها قرار نگیرد، تاکید می‌کند و بر تظاهرات کنندگان مسالمت جو لازم است که صفوف خود را از افراد غیرمسالمت جو جدا کرده و در طرد کردن خرابکاران –هرکه می خواهند باشند- همکاری کنند و به آنها اجازه سوء استفاده از تظاهرات مسالمت آمیز برای ضرر زدن به دارایی‌های شهروندان و حمله به مالکان آنها را ندهند.

با توجه به شرایط دشوار کشور و ناتوانی آشکار در برخورد طرف‌های ذیربط با تحولات دو ماه اخیر برای حفظ حقوق و جلوگیری از خونریزی، از مجلس نمایندگان که دولت کنونی از آن نشات گرفته است، دعوت می‌شود که در گزینه‌های خود در این زمینه بازنگری کند و براساس منافع عراق رفتار کرده و از خون فرزندان عراق محافظت کرده و جلوی سوق یافتن آن به چرخه خشونت و هرج و مرج و خرابی را بگیرد. همچنین از مجلس دعوت می‌شود که در تصویب مجموعه‌ای از قوانین انتخاباتی مورد رضایت مردم به عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری یک انتخابات آزاد و سالم که نتایج آن به درستی بیانگر اراده ملت عراق باشد، شتاب به خرج دهد زیرا وقت‌کشی و تعلل در حرکت در این مسیر که دریچه مناسب برای گذر از بحران کنونی به شیوه‌ای مسالمت آمیز و متمدنانه زیر سقف قانون اساسی است، هزینه گزافی برای کشور به همراه خواهد داشت و پشیمانی همگان را به همراه خواهد داشت.

دشمنان و اهرم‌های آنها برای دستیابی به اهداف خبث خود در رواج هرج و مرج و تخریب و سوق دادن (کشور) به سمت نبرد داخلی و سپس بازگرداندن کشور به دوره دیکتاتوری نقشه می‌کشد لذا باید همگان برای گرفتن فرصت از دست آنها در این زمینه همکاری کنند.

مرجعیت دینی پشتوانه ملت بزرگوار عراق خواهد بود و کارش ارایه نصیحت و راهنمایی درباره آنچه آن را به نفع ملت عراق می‌داند، است و این مردم هستند که باید چیزی را که برای حاضر و آینده خودشان - بدون قیمویت کسی بر آنها – مناسب می‌دانند، انتخاب کنند.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه