فائزه هاشمی: اگر چندهمسری پسندیده است، آن را برای زنان هم آزاد کنند/مجتهدان ما باید به روز باشند
کد خبر: ١٦١٠٧٦ تاریخ انتشار: ١٩ آبان ١٣٩٨ - ١١:٢٥
صفحه نخست » مطالب وسط
عبور پر سرعت دختر هاشمی از مرزهای حیا
فائزه هاشمی: اگر چندهمسری پسندیده است، آن را برای زنان هم آزاد کنند/مجتهدان ما باید به روز باشند

اگر چند همسری لازم و ضروری است و بر خلاف فطرت و طبیعت نیست، چرا مردها حاضر نیستند چندهمسری زنان را تحمل کنند؟

به گزارش صابرنیوز،مطالب ساختارشکنانه‌ای به نام فائزه هاشمی در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده است که تاکنون از سوی او تکذیب نشده است. این اظهارات که ظاهرا در ادامه جنجال چندهمسری پخش شده و به خوبی نشان می دهد که تلاشی برای همان چالش نخ نما شده است که نظر رهبرانقلاب هم پیرامون آن اعلام شد. با این وصف و فرض صحت اظهارات فائزه هاشمی، باید گفت که ظاهرا دختر آیت الله هاشمی خط قرمزهای جدیدی را زیر پا گذاشته اند و این بار به طور کامل از مرزهای حیا عبور کرده اند. پرونده فائزه هاشمی که پیش تر با نظرات شاذ، رفتارهای خاص سیاسی و امنیتی سنگین شده بود، با این اظهارات جدید قطورتر خواهد شد. شاید بتوان اینگونه هم تحلیل نمود که فائزه احساس می کند چیزی برای از دست دادن ندارد و تحت عنوان روشنفکری و نامی که در کنار پدر برای خود دست و پا کرد، می تواند هر موضوعی را بر زبان جاری کند.

بخش های مهم این مصاحبه منتشر شده را در ادامه خواهید خواند:

*در مورد صیغه، من حداقل ندیده‌ام در قرآن چیزی آمده باشد. در مورد چندهمسری هم ما آیه داریم اما خود همان آیه چند همسری را نفی می‌کند. چون ابتدا می‌گوید در چند همسری باید بین همسران عدالت برقرار شود و آخرش می‌گوید که اگر نمی‌توانید عدالت برقرار کنید، این کار را نکنید.

*متاسفانه الان اطراف‌مان را که نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم چندین سال است که چندهمسری تبدیل به یک موضوع عادی شده است.

*یکی از مهم‌ترین اثرهایی که چندهمسری گذاشته و اخیرا خیلی مشاهده می‌شود، خیانت خانم‌ها به همسران‌شان است که به صورت متقابل رخ می‌دهد. وقتی هم می‌پرسی که چرا این کار را می‌کنی، در جواب می‌گویند چرا همسرم می‌تواند زن دوم بگیرد، من نتوانم؟ الان جامعه فرق کرده است و زنان دیگر مثل قدیم نیستند که بسوزند و بسازند. بی‌عدالتی و ظلمی را که در حق آن‌ها می‌شود، تحمل نمی‌کنند .

*اصلا من یک سوال دارم؛ اگر چند همسری لازم و ضروری است و بر خلاف فطرت و طبیعت نیست، چرا مردها حاضر نیستند چندهمسری زنان را تحمل کنند؟

*قدیم می‌گفتند چندهمسری برای مردان وجود دارد چون اگر این قضیه برای زنان وجود داشته باشد و طرف باردار شود، مشخص نمی‌شود چه کسی پدر بچه است و نمی‌توانیم چندشوهری داشته باشیم. ولی الان که تکنولوژی و آزمایش «دی‌ان‌ای» و... این مشکل را حل کرده‌اند. اگر آقایان فکر می‌کنند چندهمسری پسندیده است، آن را برای زنان هم آزاد کنند. بالاخره مجتهدان ما باید به روز باشند. چرا فقط مردها می‌توانند از این موضوع بهره‌مند شوند و به بوالهوسی خود ادامه دهند؟

*متاسفانه در جمهوری اسلامی مردها هستند که اسلام را تفسیر و بر اساس آن قانون‌‌گذاری می‌کنند. زن‌ها کمتر جایگاهی در این میان دارند. همه مرد هستند، نگاه مردانه است، فرهنگ مردانه است و مردسالاری حاکم است. من اعتقاد دارم قرائتی که از اسلام در جامعه ما می‌شود، مردسالارانه است و این قرائت اصلا اسلام نیست.

*الان هر روز یک فیلم و خبری در می‌آید از کثافت‌کاری آقایان. عنوان «پرستو» را رویش می‌گذارند و خودشان را توجیه می‌کنند. چرا این پرستوها برای خانم‌ها نیست؟ فقط برای آقایون است این پرستوها؟



 
 



منبع: جهان نیوز 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه