ماجرای ۸۴ هزار نفری که یارانه‌شان قطع شد
کد خبر: ١٦٠٩٦١ تاریخ انتشار: ٢٩ مهر ١٣٩٨ - ١٧:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
ماجرای ۸۴ هزار نفری که یارانه‌شان قطع شد

ستاد تبصره ۱۴ بودجه اعلام کرده یارانه ۹۱ هزار یارانه بگیر در شهریورماه به اشتباه حذف شده اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید که فقط یارانه ۷۳۰۰ نفر اشتباها حذف شده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، ستاد تبصره ۱۴ اعلام کرده که یارانه نقدی ۹۱ هزار یارانه بگیر در شهریورماه امسال به اشتباه واریز نشد اما سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده به دلیل تغییر شماره حساب بانکی، یارانه فقط ۷۳۰۰ نفر واریز نشده است؛ با این حساب، در مورد کسانی که یارانه نقدی شان به اشتباه قطع شده، دو روایت کاملا متفاوت با اختلاف بسیار فاحش وجود دارد، یعنی یک اختلاف ۸۳۷۰۰ نفری.

از تابستان سال جاری که موضوع حذف سه دهک پردرآمد از شمول دریافت یارانه نقدی جدی شد ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان برنامه به عنوان متولی اصلی با تدوین دستورالعملی، آغاز غربالگری یارانه بگیران پردرآمد را کلید زد و طی یک ماه گذشته با آغاز حذف یارانه دهک های پردرآمد، شاهد حواشی زیادی در این زمینه بودیم. 

۷۳۰۰ نفر یا ۹۱ هزار نفر؟

یکی از مهم ترین حواشی، حذف ۹۱ هزار نفر از شمول دریافت یارانه نقدی در شهریور ماه بود، آنطور که حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ اعلام کرده بود این ۹۱ هزار خانوار در فهرستی که ستاد تبصره ۱۴ برای حذف یارانه نقدی به سازمان هدفمندی یارانه ها ارجاع داده بود، قرار نداشتند اما با این حال سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی شهریور ماه آنها را واریز نکرد. 

پیگیری های خبرنگار مهر از سازمان هدفمندی یارانه ها بیانگر این بود که تعداد جاماندگان از یارانه نقدی شهریور ماه ۹۱ هزار نبوده بلکه فقط ۷۳۰۰ نفر بوده است؛ براین اساس مقرر شد یارانه این ۷۳۰۰ نفر  همراه با یارانه مهر ماه، به حساب سرپرستان خانوارهایشان واریز شود. 

یارانه همان ۷۳۰۰ نفر هم هنوز واریز نشده است

با این حال برخی از جاماندگان یارانه شهریور در تماس با خبرگزاری مهر اعلام کردند که یارانه مربوط به شهریور را هنوز دریافت نکرده اند.

یکی از این افراد گفت که شهریور ماه یارانه ای دریافت نکرد و مدتی بعد پیامکی از سازمان هدفمندی دریافت کرد که در آن اعلام شده بود باید برای تایید حساب بانکی به شعب بانکی مراجعه کند؛ وی گفت: این اقدامات را انجام دادم اما باز هم یارانه شهریور ماه به حسابم واریز نشد. 

فرد دیگری در تماس با خبرگزاری مهر اعلام کرد که اگرچه یارانه مهر ماه روز پنج شنبه به حسابش واریز شده، اما یارانه شهریور را دریافت نکرده است.

اما موضوع مهم ، همان «اختلاف آماری» دو ارگان متولی یارانه نقدی است؛ از سویی ستاد تبصره ۱۴ اعلام می کند که ۹۱ هزار نفر به اشتباه از سوی سازمان هدفمندی در شهریور ماه حذف شده اند و از سویی دیگر سازمان هدفمندی با اعلام عدد ۷۳۰۰ نفر، خبر از واریز یارانه جاماندگان شهریور در مهر ماه می دهد.

تفاوت این دو عدد، حدود ۸۳ هزار و ۷۰۰ نفر با رقم یارانه ماهانه ۳ میلیارد و ۸۰۸ میلیون تومان است که گرچه در قیاس با عدد ۳۵۰۰ میلیارد تومان کل یارانه نقدی در ماه، به چشم نمی آید اما در جهت شفاف سازی باید مشخص شود ماجرای این ۸۳هزار و ۷۰۰ نفر چه بوده و یارانه شان کجا رفته است.






Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه