بازگشت 180هزار زائر اربعین
کد خبر: ١٦٠٩٥٠ تاریخ انتشار: ٢٧ مهر ١٣٩٨ - ٠٩:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
بازگشت 180هزار زائر اربعین

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: کشور عراق در مرزهای شلمچه و چزابه برای اعزام زوار به نجف مشکل کمبود ناوگان داشت که با همکاری یکی از شرکت‌های اتوبوسرانی، اتوبوس برای جابه‌جایی زوار به عراق اعزام شد.

به گزارش پایگاه 598، داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت اعزام زوار اظهار داشت: تا پایان وقت روز گذشته، جمعا 380 هزار خروجی زائر از مرزهای چهارگانه داشتیم و در همین مدت هم 180 هزار نفر از زوار از سفر زیارتی خود برگشتند.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از نظر تأمین ناوگان در داخل کشور مشکل خاصی نداریم، ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کاملا در خدمت سفرهای اربعین است.

* مشکل کمبود اتوبوس در تهران رفع شد

وی در پاسخ به این سؤال که چرا یکی دو روز پیش کمبود ناوگان اتوبوسی در پایانه‌های مسافری تهران برای اعزام زائران داشتیم؟ تأکید کرد: ‌سه روز پیش در تأمین ناوگان در پایانه‌های مسافری تهران مشکلی رخ داده بود اما با تلاش همکاران به صورت کامل رفع شد‌ و امروز عرضه بلیت در همه پایانه‌های مسافری تهران به صورت کامل و با توجه به تقاضا در حال انجام است. 

* آغاز حجم گسترده بازگشت زوار/از 24 مهر زائران در مهران بازگشت دو سفره دارند

باقرجوان بیان کرد:‌ زائران در بازه 24 تا 29 مهرماه حتما مدیریت سفر داشته باشند، با توجه به حجم گسترده بازگشت زائران که از دیروز شروع شده است و امروز هم در حال افزایش است، ما قطعا ناگزیریم از روزهای 24  تا 29 مهرماه در پایانه مهران سفر بازگشت به صورت دو سفره باشد، یعنی زائر پس از خروج از مرز مهران، از طریق سرویس‌های شاتلی بسته به مقصد نهایی به پایانه‌های کرمانشاه، اندیمشک و همدان منتقل می‌شود و در شهرهای مذکور با توجه به زیرساختی که فراهم است بلافاصله به مقاصد نهایی خود زائران اعزام می‌شوند. 

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همه تلاش ما در مرز مهران این است که زائران به سرعت به سمت پایانه‌ها حرکت کنند تا ترافیک و ازدحام کمتر پیش آید. 

* اعزام اتوبو‌س‌‌های ایرانی به عراق برای جابه‌جایی زوار ‌ 

وی اضافه کرد:‌ مشکلی که چند روز گذشته وجود داشت این بود که پس از مرزهای شلمچه و چزابه، در کشور عراق ما با کمبود شدید ناوگان برای اعزام زوار به نجف مواجه بودیم.

باقرجوان افزود: کشور عراق برای تأمین ناوگان دچار مشکل شد، اما شرکت جوان‌سیر ایثار ناوگانی برای این منظور درنظر گرفت و به مرزهای عراق فرستاد.

مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همچنین قرار است تعدادی اتوبوس توسط سازمان اتوبوسرانی برخی از شهرها به این دو پایانه مرزی برای جابه‌جایی زائران فرستاده شود اما هنوز نهایی نشده است، اما به هر حال تشکل‌های صنفی تعدادی ناوگان مازاد فراهم کرده‌اند تا جابه‌جایی زوار در عراق تسهیل‌‌ شود.






Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه