رئیس‌جمهور باید اولین مدعی و مدافع اجرای قانون باشد/ این نوع فضاسازی‌ها قبل از انتخابات، تداعی‌کننده آتش تهیه توپخانه‌ای جریانات سیاسی قبل از فتنه سال 88 است!
کد خبر: ١٦٠٩٣٣ تاریخ انتشار: ٢٣ مهر ١٣٩٨ - ١٣:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
در واکنش به سخنان آقای روحانی؛
رئیس‌جمهور باید اولین مدعی و مدافع اجرای قانون باشد/ این نوع فضاسازی‌ها قبل از انتخابات، تداعی‌کننده آتش تهیه توپخانه‌ای جریانات سیاسی قبل از فتنه سال 88 است!

اینکه آقای روحانی تنها راه برگزاری یک انتخابات پرشور و داشتن یک مجلس خوب (مثل مجلس دوره اول) حذف نهادهای نظارتی و تأیید صلاحیت همه جماعت ضدانقلاب، معاند و فتنه‌گر می‌دانند، بسیار نگران‌کننده است و به نظر می‌رسد از سایر عقاید انحرافی ایشان (که تاکنون ابراز کرده)، خطرناک‌تر باشد.

سرویس سیاسی پایگاه 598/ دکتر امیر حمزه مهرابی؛ حسن روحانی رئیس محترم جمهور در جلسهٔ هیأت دولت روز چهارشنبه 17 مهر 98 در سخنانی تأمل‌برانگیز گفتند:

«بهترین مجلس در طول تاریخ انقلاب اسلامی، مجلس اول بود که در آن مجلس، نظارت به این شکل وجود نداشت و حتی شورای نگهبان و این‌همه دفاتر نظارتی وجود نداشت و همه از جناح‌های مختلف آمدند و ثبت‌نام کردند؛ حتی منافقین هم در آن انتخابات ثبت‌نام کردند. همچنین گروه‌هایی مانند دفتر هماهنگی، نهضت آزادی و جبهه ملی نیز ثبت‌نام کردند و بهترین انتخابات و بهترین مجلس ثمره آن بود»

در خصوص سخنان آقای روحانی ضروری است جهت اطلاع هم‌وطنان، نکاتی بیان شود:

1- آقای روحانی برچه اساسی و با کدام منطق دلیل بهترین بودن این دوره از مجلس را، نبود نهادهای نظارتی می‌داند؟

درحالی‌که حاکمیت فضای معنوی، انقلابی، حال و هوای جنگ و برخورداری از اکثریت نمایندگان انقلابی، اندیشمند، مخلص، شجاع، دلسوز و پاک دست بوده است که آن مجلس را ممتاز ساخته است.

هرچند در همان مجلس، اقلیتی ناشایست و مُخل حرکت انقلابی نظام حضور داشتند که قطعاً اگر نظارت‌های دقیق‌تری صورت می‌گرفت و آنان در مجلس نبودند، توفیقات آن مجلس چند برابر می‌شد.

2- اینکه مدعی شده‌اند: شورای نگهبان در آن زمان نبوده، ناشی از عدم اطلاع یا تغافل عمدی ایشان است. شورای نگهبان در آذرماه سال 58 رسماً آغاز به کار کرده درحالی‌که انتخابات مجلس دوره اول، در تاریخ ۲۴ اسفند ۵۸ برگزارشده است. پس در آن زمان شورای نگهبان وجود داشته است.

3- البته شورای نگهبان از بدو تشکیل تاکنون بدون ملاحظات سیاسی و بر اساس قانون عمل کرده است. تأیید صلاحیت اعضاء نهضت آزادی، جبهه ملی، گروهک منافقین و... دلیل روشنی بر این مدعاست چراکه هنوز تخلفی از این‌ها سر نزده بود و شورای نگهبان نیز (در آن زمان) قانوناً نمی‌توانست آن‌ها را رد صلاحیت کند.

4- اینکه در آن زمان فیلتری نبوده و رد صلاحیتی صورت نگرفته نیز، خلاف واقع است. چنان‌که به استناد مدارک موجود، افراد وابسته به گروه‌های که در آن زمان غیرقانونی بودند، مثل توده‌ای‌ها، وابستگان رزیم پهلوی و سایر گروهک‌های معاند رد صلاحیت شدند.

5- البته پذیرفتنی است که در اوایل انقلاب، شورای نگهبان مثل سایر نهادهای انقلابی، هنوز ساختار منسجمی نداشته باشد و استقرار و تسلط کامل بر امور پیدا نکرده باشد.

به همین دلیل شاهد رد اعتبارنامه 17 نفر از نمایندگان منتخب، از سوی خود مجلس هستیم. که قاعدتاً اگر نظارت دقیق‌تری صورت می‌گرفت، شاهد چنین اتفاق عجیبی نبودیم.

6- آقای روحانی باید بداند؛ تضعیف و حمله به شورای نگهبان و سایر نهادهای نظارتی از سوی رئیس‌جمهور کشور:

اولاً: مخالف نظر صریح امام راحل و رهبر معظم انقلاب است؛

ثانیاً: مغایر قانون اساسی است که رئیس‌جمهور باید اولین مدعی و مدافع اجرای آن باشد؛

ثالثاً: این اقدام از سوی یکی از روسای جمهور معزول، مسبوق به سابقه است.

7- این نوع فضاسازی‌های قبل از انتخابات، تداعی‌کننده آتش تهیه توپخانه‌ای و حملات برنامه‌ریزی‌شده برخی مسئولین و جریانات سیاسی قبل از فتنه سال 88 است! که دقت و بصیرت مردم و هوشمندی نیروهای امنیتی و قضایی را بیشتر می‌طلبد و

8- اینکه آقای روحانی تنها راه برگزاری یک انتخابات پرشور و داشتن یک مجلس خوب (مثل مجلس دوره اول) حذف نهادهای نظارتی و تأیید صلاحیت همه جماعت ضدانقلاب، معاند و فتنه‌گر می‌دانند، بسیار نگران‌کننده است و به نظر می‌رسد از سایر عقاید انحرافی ایشان (که تاکنون ابراز کرده)، خطرناک‌تر باشد.

9- جناب آقای روحانی! ما از خداوند عاقبت بخیری شمارا می‌خواهیم ولی این راهی را که شما در پیش‌گرفته‌اید، مسیرش به ناکجاآباد است.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه