کسی نباید بر سر قدرت دفاعی کشورمان چانه‌زنی کند
کد خبر: ١٦٠٧٦٣ تاریخ انتشار: ٣٠ شهریور ١٣٩٨ - ١٨:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
محمدجواد کریمی قدوسی:
کسی نباید بر سر قدرت دفاعی کشورمان چانه‌زنی کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دشمن با مطرح کردن مذاکره و گفت‌وگو با ایران قصد دارد توان نظامی ما را نابود کند و مانع دستیابی ایران به جدیدترین علوم نظامی و دفاعی شود گفت: اگر مذاکره‌ دفاعی انجام می‌شد نمی‌توانستیم پهپاد آمریکایی را منهدم و نفتکش انگلستان را توقیف کنیم.

به گزارش پایگاه 598، محمدجواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به مناسبت هفته‌ دفاع مقدس درباره‌ی مسئله‌ی دفاع گفت: دفاع یک فرهنگ جهانی است و در بین همه‌ی دولت‌ها و ملت‌ها یک امر ضروری محسوب می‌شود. در طول تاریخ هر زمان که زندگی بشر مورد خطر قرار گرفته است او سعی داشته تا با همه‌ی تجهیزات و امکاناتش از وطن و ناموسش دفاع کند.

وی ادامه داد: در تاریخ ایران هم برهه‌های درخشانی از استقامت ملت ایران در برابر مهاجمان و دشمنان دیده می‌شود. دفاع یک امر فطری و جزو خصایص ذاتی بشر است. دفاع مقدس یک قطعه‌ی درخشان از مقاومت ایران در تاریخ است که ملت با وحدت و استواری مقابل رژیم بعث عراق و کشورهای مرتجع منطقه ایستادگی کردند و همه را شکست دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: آمریکا و شوروی صدام را مورد حمایت‌های نظامی و امنیتی قرار دادند و در زمینه‌های دریایی، هوایی و زمینی پشتیبانی کردند. ملت ایران به واسطه‌ی انقلاب اسلامی دفاع متفاوتی را از خود نشان داد و علاوه بر پاسداری از خاک و وطن، از دین خود هم دفاع کرد. صحنه‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس آفریده شد بی‌نظیرترین ایثارگری‌هایی است که در طول تاریخ چند هزار ساله‌ی ایران دیده شده است و یکی از عوامل مهم آن، وحدت کلمه در کشور بود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ قدرت دفاعی و بازدارندگی خاطر نشان کرد: آیه‌ی شریفه‌ی قرآن به مسلمانان دستور می‌دهد که در برابر دشمنان خود را قوی کنند و به ابزارهای نظامی دست پیدا کنند تا از تجاوز دشمنان و کافران جلوگیری کنند. این دستور، مسلمانان را امر می‌کند تا با حفظ قدرت، دشمن را از خود دور نگه دارند و با قدرت بازدارندگی خود مانع از تجاوز کافران شوند. البته باید توجه داشت که دفاع از کشور و قدرت زیر سایه وحدت کسب می شود و همه باید در برابر دشمنان، اتحاد داشته باشند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس افزود: امروز بعد از یک آزمایش ناموفق در عرصه‌ی دیپلماسی که از موضع ضعف و التماس نزد کشورهای غربی صورت گرفت، شاهد هستیم که قدرت نظامی و بازدارندگی جمهوری اسلامی از جمله قدرت موشکی و نیروهای دریایی، هوایی و زمینی بدون ورود به جنگ، جلوی تهدیدهای دشمن ایستاد و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

وی در ادامه گفت: دشمن با مطرح کردن مذاکره و گفت‌وگو با ایران قصد دارد توان نظامی ما را نابود کند و مانع دستیابی ایران به جدیدترین علوم نظامی و دفاعی شود. اگر مذاکره‌ای در این زمینه صورت می‌گرفت ما دیگر توان بازدارندگی نداشتیم و نمی‌توانستیم با قدرت مقابل تجاوزگری پهپاد آمریکایی بایستیم. اما همگان دیدند که ما بر سر قدرت دفاعی خود چانه‌زنی نمی‌کنیم و پهپاد متجاوز دشمن را نابود می‌کنیم. علاوه‌بر آن با اقتدار نفتکش انگلستان را به دلیل نقض قوانین کشورمان توقیف می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله‌ی اخیر پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی سعودی‌ها بیان کرد: در جنایاتی که رژیم سعودی بر ملت یمن تحمیل کرده، می‌بینیم که دشمنان چگونه با یک ملت مظلوم برخورد می‌کنند و دست به هر جنایت کثیفی می‌زنند. یمنی‌ها پنج سال مورد بمباران و حملات وحشیانه‌ی سعودی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار گرفتند.

وی ادامه داد: وقتی این ملت ستم‌دیده، با پهپادهایش به تاسیسات نفتی رژیم سعودی حمله کرد و برگی از قدرت خود را به نمایش گذاشت، دشمنان با اتهام‌زنی به سایر ملت‌ها خواستند اثرات این دفاع مشروع را به حاشیه ببرند و در افکار عمومی جهان خود را بی‌گناه نشان دهند.

کریمی قدوسی در پایان اظهار داشت: منطق دفاع ما از روحیه‌ی جهادی و بسیجی آحاد ملت و مسئولان نشأت می‌گیرد که این روحیه علاوه‌بر پیشرفت نظامی می‌تواند تحریم‌های ظالمانه‌ی اقتصادی را بشکند و توسعه‌ی اقتصادی به بار آورد.






Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه