از توهین به ساحت امام حسین(ع) در مملکت امام زمان(عج) به سادگی عبور نکنیم
کد خبر: ١٦٠٦٦٩ تاریخ انتشار: ٢١ شهریور ١٣٩٨ - ١٠:٢١
صفحه نخست » مطالب وسط
تا دیر نشده کاری کنیم
از توهین به ساحت امام حسین(ع) در مملکت امام زمان(عج) به سادگی عبور نکنیم

با عنایت به توضیح داده شده در خصوص حدیث ثقلین ، و با در نظر گرفتن اهمیت مقام اهلبیت در کنار قرآن ، باید گفت که صبا کمالی راهی را انتخاب کرده که بسیار خطرناک برای فرهنگ و گفتمان اسلام و تشییع است و اگر اکنون مراجع و بزرگان دین با این هتک حرمت برخورد نکنند فتح بابی برای توهین به مقدسات شیعه می شود.

 
گروه فرهنگی صابرنیوز: بنابر استدلال‌های متکلمان شیعه ، امامت اهل بیت(ع) دلیلی بر افضلیت آنان است؛ زیرا افضلیت از لوازم امامت و پیشوایی آنان است. فلسفه امامت اقتضا می‌کند که امام به دلیل رسالت سنگینی که در هدایت و رهبری دینی و دنیوی مردم برعهده دارد، از همه افضل و شایسته‌تر باشد تا مردم او را در همه کمالات الگو بدانند و از او تبعیت کنند.
 
لازمه چنین امری، پاکی و آراستگی شخص امام به عالی‌ترین آداب و صفات انسانی است. از این نظر هر کدام از امامان دوازده‌گانه شیعه، کامل‌ترین شخص زمان خود بوده‌اند، به گونه‌ای که عظمت شخصیت آنان مورد اعتراف همگان بوده و حتی کسانی که با آنان به مناظره و محاجه می‌پرداختند نیز در مقابل عظمت علمی و معنوی آنان، اظهار خضوع می‌کردند.
 
حدیث ثقلین از ادله نقلی متلکمان بر افضلیت اهل بیت پیامبر(ص) است. بنابر این حدیث، پیامبر(ص) آنان را در کنار قرآن قرار داده است، قرآن را ثقل اکبر و اهل بیت را ثقل اصغر نامیده است، و فرد دیگری را در ردیف قرآن قرار نداده است. بنابراین همان گونه که قرآن کریم بر مسلمانان برتری دارد، اهل بیت نیز از دیگران برترند.
 
در هفته ای که ایران اسلامی شاهد اخبار خوب و غرور آمیز از سخنرانی سید حسن تا حضور مقتدی صدر در بیت رهبری و همچنین استعفای بولتن بود و برای آن ها می شد مطالب غرور آمیز تهیه کرد متأسفانه یک به ظاهر هنرمند خواسته یا ناخواسته کام مردم ایران را تلخ کرد .
 
چند روز قبل صبا کمالی بازیگر دسته چندم سینما اقدام به انتشار مطلبی در فضای مجازی کرد که اگر قتله کربلا هم الان اگر می زیستند جرأت گفتن چنین عباراتی را نداشتند.(کمالی با انتشار پستی در حمایت از سحر خدایاری دختری که اخیرا خودکشی کرده است، در مطلبی بی شرمانه به ساحت امام حسین (ع)توهین کرد) این به ظاهر هنرمند وقتی موج انتقادات را دید عذرخواهی و به نوعی شروع به ماله کشی کرد و بعد از این موضوع برخی از اساتید به ظاهر رسانه هم از این اقدام استقبال کردند که این خانم از موضع توهین به اهلبیت کوتاه آمده و عذرخواهی کرده است اما غافل از هنجارشکنی که این خانم در فضای مجازی انجام داده است. 
 
با عنایت به توضیح داده شده در خصوص حدیث ثقلین ، و با در نظر گرفتن اهمیت مقام اهلبیت در کنار قرآن ، باید گفت که صبا کمالی راهی را انتخاب کرده که بسیار خطرناک برای فرهنگ،گفتمان اسلام و تشییع است و اگر اکنون مراجع و بزرگان دین با این هتک حرمت برخورد نکنند فتح بابی برای توهین به مقدسات شیعه می شود.
 
نگارنده امیدوار است که جمعه ستاد امر به معروف ، سازمان تبلیغات و... راهپیمایی بعد از نماز جمعه ترتیب دهند تا مشخص شود که نسبت به بی احترامی به ساحت مقدس اهل بیت ساکت و بی تفاوت نیستیم و اینگونه کمی کاری خودمان را با این کلمه که این خانم را چه کسی می شناسد و یا این خانم برای مطرح شدن چنین کاری کرده توجیح نکنیم باید این موضوع را بارها برای خودمان تکرار و مشق کنیم ؛ که در مملکت امام زمان(عج) چنین عباراتی شایسته نیست و اگر کاری حساب شده صورت نگیرد متاسفانه باید گفت بازهم شاهد این بی حرمتی ها خواهید بود.  
پس تا دیر نشده کاری کنیم...
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه