ماجرای اخراج جاس استون خواننده زن انگلیسی از ایران چه بود؟
کد خبر: ١٦٠٦٢٤ تاریخ انتشار: ١٧ شهریور ١٣٩٨ - ١٠:٥٢
صفحه نخست » مطالب وسط
ماجرای اخراج جاس استون خواننده زن انگلیسی از ایران چه بود؟

خبر اخراج جاس استون خواننده انگلیسی از فرودگاه کیش موضوعی بود که واکنش‌های مختلفی میان کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشت. اما دلیل اخراج این خواننده زن چه بود؟

به گزارش صابرنیوز، 13 تیرماه جاس استون خواننده انگلیسی با انتشار ویدیویی در حساب کاربری خود در اینستاگرام اعلام کرد که در جریان تور دور دنیا بعد از ورود به فرودگاه کیش بازداشت و دیپورت شده است.
 
این ویدئو به‌سرعت منعکس شد و واکنش‌های بسیاری از کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها را به‌همراه داشت، در واقع دلیل اخراج این خواننده انگلیسی و موضوع بازداشت وی جزو سؤالات و ابهاماتی بود که بسیاری از آنها مطرح می‌کردند.
 
** چرا خواننده انگلیسی از ایران اخراج شد؟
 
جاس استون خواننده 32ساله انگلیسی است که پنج سال پیش اعلام کرد تصمیم دارد در سفری به دور دنیا از دویست کشور جهان بازدید و با نوازندگان محلی همکاری و در این کشورها برنامه‌ای اجرا کند. وی در این مدت به کشورهای زیادی از جمله تاجیکستان، یمن، امارات و... سفر کرده است.
 
استون و همراهانش هفته گذشته در پایان سفر پنج‌ساله دور دنیای خود با عنوان "دویست مقصد"، با پرواز مستقیم از مسقط وارد جزیره کیش در جنوب ایران شدند.
 
این خواننده بریتانیایی روز چهارشنبه ویدئویی در اینستاگرام منتشر کرد که نشان می‌داد در حال ترک ایران است.
 
این ویدئو به‌سرعت منعکس شد و برخی رسانه‌ها تنها به انتشار خبر اخراج این خواننده از کشورمان بسنده کرده تیتر خبر خود را این‌گونه زدند: «اخراج خواننده زن بریتانیایی از ایران».
 
در واقع این رسانه‌ها دلیل اخراج این خواننده زن را عنوان نکردند و خبر را به‌شکل دیگری روایت کردند در حالی که بر اساس قوانین کشورمان اتباع کشور انگلیس و آمریکا برای سفر به ایران به دریافت ویزا پیش از سفر نیازمندند.
 
در پی اعلام این اخبار ضد و نقیض، پلیس جزیره کیش اعلام کرد: "خانم استون در جزیره کیش بازداشت نشده اما به‌دلیل نداشتن مدارک لازم طبق مقررات از ورود او به کشور جلوگیری، و با اولین پرواز بازگردانده شده است".
 
پلیس کیش اضافه کرد:‌ جاس استون و همراهانش که 9 تیرماه با پرواز مستقیم مسقط به جزیره کیش وارد فرودگاه این جزیره شده بودند، برابر ضوابط مسافری با اولین پرواز در صبح روز بعد به‌مقصد امارات پرواز کردند.
 
** توضیحات "جاس استون" از دلیل اخراجش از ایران
 
 
جاس استون پس از این وقایع، در توضیحاتی در اینستاگرام خود نوشت:
 
"در انتهای سفر به کشورهای منطقه خلیج فارس، وارد کیش شدم، ضمن آگاهی از قوانین و مقررات، قصد برگزاری هیچ کنسرتی یا هرگونه حرکت سیاسی نداشتم اما پس از ورود به فرودگاه کیش به‌خاطر نداشتن مجوزهای لازم نتوانستیم وارد جزیره شویم و بعد از صحبتهای طولانی البته محترمانه و دوستانه، ما را یک شب در محل مسافران خارجی اسکان دادند و فردای آن روز به امارات بازگردانده شدیم.
 
در آن لحظات خیلی دلگیر شدم، احساس کردم قلبم شکسته، با احساسی عجین‌شده از نزدیکی و دوری، بارقه‌ای از امید در من هویدا شد و امیدوارانه احساس واقعی خودم را بیان کردم. مأموران فرودگاه با نهایت احترام و مهربانی با ما رفتار کردند اما در عین حال از قوانین و مقررات پیروی کردند.
 
مأموران فرودگاه بین‌المللی کیش دقیقاً طبق مقررات عمل و ما را تا سوار شدن به هواپیما بدرقه کردند و در تمام این مدت به‌خاطر این پیش‌آمد از ما عذرخواهی کردند، این درحالی بود که کسی که باید عذرخواهی می‌کرد من و همراهانم بودیم زیرا این ما بودیم که مجوزهای لازم را همراه نداشتیم".
 
او همچنین در بخشی از توضیحاتش نوشته که مسئولان در جزیره کیش از این اتفاق ابراز تأسف کردند و به او گفته‌اند که امیدوارند پس از گرفتن ویزا به ایران بازگردد.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه