لرزه بر لانه عنکبوت/ موشک نقطه‌زن حزب‌الله، خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را منهدم کرد/ حزب‌الله: هنوز انتقام حمله پهپادهادی اسرائیلی به لبنان در راه است/ آیا جنگی بزرگ در راه است؟
کد خبر: ١٦٠٥٣٠ تاریخ انتشار: ١١ شهریور ١٣٩٨ - ١٠:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
آغاز عمل به وعده انتقام؛
لرزه بر لانه عنکبوت/ موشک نقطه‌زن حزب‌الله، خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را منهدم کرد/ حزب‌الله: هنوز انتقام حمله پهپادهادی اسرائیلی به لبنان در راه است/ آیا جنگی بزرگ در راه است؟

دبیر کل حزب ا... لبنان، کمتر از یک هفته به وعده خود درباره پاسخ قاطع نظامی به اسرائیل عمل کرد. دیروز، ساعت ۱۶:۱۵ عصر (به وقت محلی)، گروه شهیدان حسن زبیب و یاسر ضاهر، یک خودروی نظامی اسرائیلی را در مسیر پادگان «افیفیم» هدف قرار دادند که در اثر این حمله تمامی سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، دبیر کل حزب ا... لبنان، کمتر از یک هفته به وعده خود درباره  پاسخ قاطع نظامی به اسرائیل  عمل کرد. دیروز، ساعت ۱۶:۱۵ عصر (به وقت محلی)، گروه شهیدان حسن زبیب و یاسر ضاهر، یک خودروی نظامی اسرائیلی را در مسیر پادگان «افیفیم» هدف قرار دادند که در اثر این حمله تمامی سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

پرس تی وی اعلام کرده که فرمانده واحد شمال ارتش اسرائیل در این حمله کشته شده است. هرچند منابع صهیونیستی آن را تایید نکرده اند. این حمله در حالی بود که فرماندهان نظامی اسرائیلی مرخصی های نظامیان فعال در صفوف نیروهایش در جبهه شمالی را لغو کرده و در شهرهای منطقه «الجلیل» از ترس حمله انتقام جویانه ای که «سید حسن نصرا...» دبیر کل حزب ا... لبنان وعده آن را داده بود، حالت فوق العاده اعلام کرده بودند.

سید حسن نصرا... گفته بود: پاسخ به تجاوزات اسرائیل از طرف ملت لبنان خواهد بود نه از طرف کشتزارهای شبعا (که اسرائیل هر شب از ترس آن جا منور روشن می‌کند).

به گزارش المنار، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود اعلام کرد: « تعدادی موشک از لبنان به سوی پایگاه ارتش اسرائیل و خودروهای نظامی در منطقه شلیک شدند و این شلیک‌ها آسیب‌هایی را به همراه داشته‌اند.» همچنین، ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه بیانیه اعلام کرد: «ارتش اسرائیل با شلیک به سوی منبعی که از آن جا شلیک صورت گرفته بود،‌ به این حمله پاسخ داده است. جزئیات بیشتر در حال بررسی است و بعدها منتشر خواهد شد.»


این خبر در حالی منتشر شد که جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل به تعداد زیاد در حال پرواز به سمت مناطق مرزی هستند. احتمال یک حمله گسترده وجود دارد. به گزارش اخبار سوریه، نکته‌ای که در عملیات دیروز مقاومت اسلامی وجود داشت، این بود که آن چه در برابر شهرک صهیونیست نشین افیفیم روی داد، تلافی همه‌جانبه مقاومت علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی نیست. این که مقاومت نام این تیم عمل‌کننده را حسن زبیب ویاسر ضاهر که همان شهدای یگان هوایی حزب‌ا... در سوریه هستند، گذاشته می‌خواهد این پیام را صادر کند که مقاومت اسلامی فعلا انتقام این دو شهید را گرفته و هنوز مسئله تلافی حمله به ضاحیه جنوبی بیروت پابرجاست.

سیدحسن نصرالله: پاسخ به تجاوزگری اسرائیل امری قطعی است
عملیات عصر دیروز حزب ا... لبنان در حالی به وقوع پیوسته است که سید حسن نصرا... در سخنانی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان تاکید کرد :«پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی قطعی است.» دبیرکل حزب‌ا... لبنان تصریح کرد: لبنان از یک شنبه (هفته) گذشته تاکنون در مرحله جدید و اوضاع خاصی به سر می‌برد و دشمن اسرائیلی نیز در حالت آماده‌باش در منطقه قرار دارد. دبیرکل حزب‌ا... لبنان اظهار کرد: ما از موضع رسمی لبنان که تجاوزگری اسرائیل را نوعی اعلام جنگ به لبنان خواند، بسیار قدردانی می‌کنیم. مقاومت این بار مانند عملیات‌های قبلی منحصر به مزارع شبعا نمی‌شود، بلکه ممکن است در هر جایی صورت بگیرد. مقاومت در چارچوب یک عملکرد و تاکتیک مشخص و بر اساس اراده و خواسته خود زمان و مکان مناسب برای پاسخ گویی را انتخاب می‌کند. باید اسرائیل بداند که حریم هوایی لبنان به رویش باز نیست تا هر وقت بخواهد یک پهپاد بر فراز لبنان بفرستد. دبیرکل حزب‌ا... لبنان تاکید کرد: «ما به این امر اهمیتی نمی‌دهیم که نحوه پاسخ را اعلام کنیم ولی برای ما بسیار اهمیت دارد که دشمن همچنان سردرگم بماند. پاسخ به تجاوزگری اسرائیل امری قطعی است؛ تمام تهدیدها جلوی پاسخ و واکنش مقاومت را نخواهد گرفت.»

جنگی بزرگ در راه است؟
در حالی که آتش جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت لبنان در حال زبانه کشیدن است، روزنامه اسرائیلی «معاریف» نتانیاهو را به دلیل تنش زایی در جبهه شمالی سرزنش و پیش بینی کرد که بی تردید در آینده نزدیک جنگی رخ می دهد که چه بسا نام جنگ سوم لبنان را بگیرد البته اگر جنگ اول را در سال 1982 و دوم را سال 2006 در نظر بگیریم. در این میان، رای الیوم نوشت: جنگ آینده در صورت شعله ور شدن فتیله آن در همه جبهه ها از زمین و هوا و دریا خواهد بود و حزب ا... در آن تنها نخواهد بود بلکه ارتش لبنان و چندین همپیمان در محور مقاومت هستند که بارزترین آن ها گروه های فلسطینی در نوار غزه، پشت اش خواهند بود. این مسئله در بیانیه های همبستگی با حزب ا... مورد تأکید قرار گرفته است. نتانیاهو خودش و رژیم اش را در دامی سخت و دشوار انداخت و از این دام هرگز پیروز بیرون نخواهد آمد همان طور که «ایهود اولمرت» همتایش، ارتش اش را در سال 2006 به لبنان فرستاد و به حیات سیاسی خود پایان داد و کارش به افتادن پشت میله های زندان کشیده شد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه