کدام سلبریتی‌ها پا به دنیای سیاست گذاشتند؟ + تصاویر
کد خبر: ١٦٠٤٨٦ تاریخ انتشار: ٠٧ شهریور ١٣٩٨ - ١٠:٤٢
صفحه نخست » تیتر یک
کدام سلبریتی‌ها پا به دنیای سیاست گذاشتند؟ + تصاویر

در این گزارش به چهره هایی در عالم هنر و ورزش پرداختیم که از یک جایی به بعد در زندگی شان تصمیم گرفتند به صندلی سیاستمداران تکیه بزنند.

به گزارش صابرنیوز، «آنجلینا جولی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود.» این تیتر خبری بود که در ۲۴ ساعت گذشته در رسانه‌های جهان منتشر شد. زمزمه‌های جدی شدن حضور این ستاره هالیوودی از یک کانال بشردوستانه در یوتیوب آغاز شد و رفته رفته رنگ جدی تری به خود گرفت.
 
 
همه این‌ها در حالی بود که آنجلینا جولی چندی پیش با اعلام شایعه‌ای مبنی بر حضورش برای شرکت در انتخابات هرگز این موضوع را رد نکرد. حالا خیلی‌ها می‌گویند با رسمی شدن این خبر از جانب او، این اولین بار نیست که یک چهره سینمایی در تاریخ آمریکا و جهان وارد دنیای سیاست می‌شود. برای همین می‌توان در تاریخ دنیا نمونه‌های مشابهی از شخصیت‌های هنری و ورزشی را پیدا کرد که در بزنگاهی از زندگی شخصی شان سروقت عالم سیاست رفته اند و روی صندلی سیاستمداران نشسته اند.
 
 
رونالد ریگان
او چهلمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بود که در انتخابات ۱۹۸۰ توانست جیمی کارتر را شکست دهد. ریگان پیش از ورود به سیاست در سن ۲۶سالگی وارد هالیوود شد و در کارنامه هنری خود حضور در ۵۰ فیلم را به ثبت رساند. رونالد ریگان قبل از ریاست جمهوری به عنوان فرماندار کالیفرنیا هم انتخاب شد. کسی که در آن زمان مورد حمایت ستاره‌های سینمایی مثل جان وین قرار گرفت.
 
 
 
آرنولد شوایتزنگر
همه آقای ترمیناتور را به واسطه محبوبیتش در سینما و دنیای ورزش می‌شناسند. اما آرنولد کنار همه بزن بهادری هایش در فیلم‌های هالیوود به عنوان یک سیاستمدار آمریکایی هم شناخته می‌شود. او هشت سال فرماندار کالیفرنیا بود و در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار بر این مسند تکیه زد و حتی در سال ۲۰۰۶به عنوان محبوب‌ترین سیاستمدار سال هم انتخاب شد.
 
 
کلینت ایستوود
سینمایی‌ها این برنده اسکار را با فیلم‌هایی مثل «فرار از آلکاتراس»، «خوب، بد، زشت» و «یک مشت دلار» می‌شناسند. کلینت ایستوود در کنار کار‌های سینمایی اش همواره میان مردم به عنوان یک فعال سیاسی هم شناخته می‌شود. او که از حامیان حزب جمهوری خواه است در سال ۱۹۸۶ به عنوان شهردار شهر «کارامل» کالیفرنیا انتخاب شد، اما دو سال بعد این سمت را کنار گذاشت و دوباره به دنیای سینما بازگشت.
 
 
دونالد ترامپ
شما هم حتما تیزر‌های تبلیغاتی و حضور‌های سینمایی دونالد ترامپ را در گوشه وکنار دیده اید. کسی که پیش از اینکه چهل وپنجمین رئیس جمهور آمریکا لقب بگیرد و یک سرمایه دار معروف آمریکایی باشد یک چهره تلویزیونی به حساب می‌آمد. از جمله کار‌های تلویزیونی ترامپ برنامه «کارآموز» بود که سال‌ها از شبکه ان بی سی آمریکا پخش می‌شد.
 
 
آمیتا باچان
او به عنوان سرشناس‌ترین ستاره سینمای بالیوود شناخته می‌شود. در سال ۱۹۶۳ تصمیم گرفت تا وارد دنیای سیاست شود. آمیتاباچان در آن سال با شرکت در انتخابات کنگره هند با رای بالای مردم پیروز این رقابت سیاسی شد. اما فعالیت سیاسی او برخلاف عملکردش در سینما چندان عمر زیادی نداشت، چون سه سال بعد، از سمت سیاسی‌اش استعفا کرد و همسرش به عنوان جایگزین او منصوب شد. در کنار همه این‌ها در سال ۲۰۱۶ یکی از احزاب هند ادعا کرد نخست وزیر این کشور قصد دارد آمیتا باچان را برای سمت رییس جمهوری هند معرفی کند، اما مدتی بعد، این بازیگر محبوب ضمن رد کردن این موضوع طی یک مصاحبه اعلام کرد: «من در حد ریاست جمهوری نیستم»
 
 
 
عمران خان
نخست وزیر پاکستان پیش از این به عنوان یک قهرمان ورزشی در رشته کریکت و در سطح جهانی شناخته می‌شد. خوب است بدانید که عمران خان بعد از پایان عمر ورزشی اش در این رشته به عالم سیاست راه پیدا کرد و سرانجام در انتخابات سراسری سال ۲۰۱۸ پاکستان با رای مردم به عنوان نخست ورزیر انتخاب شد.
 
ولودمیر ولنسکی
یکی از جالب‌ترین نمونه‌ها در این مورد بر می‌گردد به ولنسکی، رئیس جمهور فعلی کشور اوکراین، او در آوریل سال ۲۰۱۹ بدون داشتن هیچ سابقه سیاسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین شد. ولنسکی تا قبل از این در اوکراین به عنوان یک کمدین شناخته شده فعالیت می‌کرد.
  
جوزف استرادا
این چهره تا قبل از اینکه به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور فیلیپین فعالیت سیاسی اش را آغاز کند. به کار بازیگری در سینما اشتغال داشت. او که ستاره‌های فیلم‌های اکشن در سینمای کشورش به شمار می‌رفت تا قبل از سکان داری دولت در ۱۰۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده بود.
 
 
میشل مارتلی
او در سال ۲۰۱۰وقتی در انتخابات هائیتی شرکت کرد، ابتدای کار در این رقابت بازنده شد؛ اما یک ماه بعد با افشای تقلب، پیروز انتخابات اعلام شد. مارتلی تا قبل از این خواننده پاپ بود. او حتی به شوخی و تمسخره دولت در اجراهایش شهرت داشت به اندازه‌ای که مردم هائیتی به او لقب «میکی بامزه» داده بودند و با این نام صدایش می‌کردند.
 
 
منبع: مهر
 




Share
1 | مهدی | , ایران | ١١:٠١ - ٠٧ شهریور ١٣٩٨ |
0
 
0
پاسخ
از ایران کی قرار باشه
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه