سامانه پدافندی «باور۳۷۳» رونمایی شد + جزئیات
کد خبر: ١٦٠٣٨٨ تاریخ انتشار: ٠١ شهریور ١٣٩٨ - ١٠:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
همزمان با سالروز صنعت دفاعی؛
سامانه پدافندی «باور۳۷۳» رونمایی شد + جزئیات

سامانه بومی پدافند هوایی برد و ارتفاع بلند باور ۳۷۳، به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و منحصربه فرد‌ترین سامانه‌های دفاعی کشور با فرمان رئیس جمهور رونمایی و به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور ملحق شد.

به گزارش پایگاه 598، سامانه بومی پدافند هوایی برد و ارتفاع بلند باور ۳۷۳، به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و منحصربه فرد‌ترین سامانه‌های دفاعی کشور با فرمان رئیس جمهور رونمایی و به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور ملحق شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور، از سامانه بومی پدافند هوایی برد و ارتفاع بلند باور ۳۷۳ بازدید و فرمان رونمایی از این سامانه را صادر کرد.

سامانه پدافندی «باور۳۷۳» با حضور روحانی رونمایی شد + جزئیات و فیلم
رئیس جمهور در ابتدای حضور در محل برگزاری مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی کشور، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و ادای احترام به مقام والای شهیدان، از یگان تشریفات مستقر در محل سان دید و سپس از نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بازدید کرد.

سامانه پدافندی «باور۳۷۳» با حضور روحانی رونمایی شد + جزئیات و فیلم

روحانی همچنین در بازدید از قسمت‌های مختلف سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳، از جمله لانچر، رادار جستجوگر، رادار ردگیر، موشک صیاد ۴ و مرکز فرماندهی و کنترل با توضیح وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و متخصصان صنعت دفاعی کشور در جریان روند ساخت این سامانه بومی و کارکرد آن قرار گرفت.

سامانه پدافندی «باور۳۷۳» با حضور روحانی رونمایی شد + جزئیات و فیلم

رئیس جمهور در فرمان رونمایی از سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳، گفت: به حول و قوه الهی و با توسل به روح امام هفتم موسی ابن جعفر (ع) و در آستانه هفته دولت از سامانه بومی پدافند هوایی برد و ارتفاع بلند باور ۳۷۳ رونمایی و دستور الحاق آن را به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور صادر می‌نمایم.

جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحریم‌ظالمانه دشمنان و عدم امکان تأمین سامانه‌های پدافند هوایی برد بلند، بومی‌سازی این سامانه‌ها را از طریق طراحی و توسعه در داخل کشور در دستور کار قرار داد.

نقش سامانه‌های برد بلند کشور در بازدارندگی از تهاجم دشمنان و تهدید اهداف هوایی برای محافظت از تأسیسات حیاتی و مراکز مهم شهری بسیار حائز اهمیت است.

سامانه پدافندی «باور۳۷۳» با حضور روحانی رونمایی شد + جزئیات و فیلم
سامانه بومی پدافند هوایی باور ۳۷۳، می‌تواند اهداف هوایی را در صحنه نبرد با اصابت مستقیم موشک یا با اصابت ترکش‌های سرجنگی موشک ساقط نموده و مانع از ورود اهداف هوایی به محدوده عملیاتی خود شود؛ از جمله قابلیت‌های این سامانه می‌توان به تحرک بالا، حجم آتش زیاد، توانایی درگیری با اهداف متنوع (هوایی و کروز)، برد و ارتفاع بلند، احتمال برخورد و کشندگی مناسب، عملکرد مناسب در برابر جنگ الکترونیک، تعمیر و نگهداری بومی و ساده، عملیات در شرایط حملات ش. م. ه (شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای) و قابلیت مقابله با بمب‌های الکترومغناطیس، عملیات در شرایط مختلف آب و هوایی کشور، توانایی مقابله با اهداف روز دنیا، ارتباط با لایه‌های پدافندی کشور، قابلیت اطمینان و نیز قیمت بسیار کمتر از نمونه‌های مشابه خارجی اشاره کرد. از این بین تحرک، حجم آتش و ارتباط با لایه‌های پدافندی کشور برای یک سامانه پدافندی هوایی بسیار حیاتی هستند.

سامانه پدافندی «باور۳۷۳» با حضور روحانی رونمایی شد + جزئیات و فیلم

سامانه سلاح باور ۳۷۳ یک سیستم پدافندی هوایی برد و ارتفاع بلند است که قابلیت مقابله با اهدافی از جمله هواپیما‌های شکاری و پنهان‌کار، هواپیما‌های راهبردی و بمب‌افکن‌ها، هواپیما‌های بدون سرنشین، موشک‌های کروز، موشک ضدرادار و موشک‌های بالستیک، هواپیما‌های جنگ الکترونیک خاص، هواپیما‌های شناسایی و انواع هلی‌کوپتر‌ها و موارد مشابه را دارا است.

سامانه پدافندی «باور۳۷۳» با حضور روحانی رونمایی شد + جزئیات و فیلم
سرعت در عملیات، سهولت در آماده‌سازی و نگهداری، حداقل بودن تجهیزات جانبی، بالا بودن عمر انبارداری و ضریب ایمنی اپراتوری، مطابقت با تکنولوژی روز دنیا و امکان جایگزینی و تأمین لوازم یدکی و ... از ویژگی‌ها و نکات قابل توجه و مهم سامانه سلاح پدافند هوایی باور ۳۷۳ است.

قابلیت عملیاتی این سامانه با بهره‌گیری از تکنیک‌های مناسب و پروتکل‌های امن بین رادارها، اهداف و موشک‌ها و همچنین بکارگیری یک جستجوگر رادیویی بسیار پیشرفته و به روز، به نحو مطلوبی ارتقاء یافته است.

این سامانه می‌تواند همزمان تعداد ۳۰۰ هدف را شناسایی و تعداد ۶۰ هدف را ردگیری نموده و با ۶ هدف به طور همزمان درگیر شود.

در مسیر طراحی و دستیابی به این سامانه سلاح، فناوری‌های بسیاری مانند فناوری موشک عمود پرتاب، فناوری چرخش موشک به سمت هدف جهت پوشش ۳۶۰ درجه جغرافیای تهدید و ... احصاء و به صورت عملیاتی بکار گرفته شده است.

این سامانه با وجود توانمندی‌های بیش از سامانه مشابه خارجی، با هزینه‌ی بسیار کمتر از نمونه‌های مشابه خارجی تولید شده است.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه