تحریم لبخند
کد خبر: ١٥٩٨١١ تاریخ انتشار: ٠٤ تير ١٣٩٨ - ١٤:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
وزیر خارجه ایران در صف تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفت
تحریم لبخند

وزارت خزانه داری آمریكا در جدید ترین تحریم های خود علیه ملت ایران به بهانه های واهی، تعدادی دیگر از مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران را به لیست تحریم های خود افزود.

به گزارش پایگاه 598، وزارت خزانه داری آمریكا در جدید ترین تحریم های خود علیه ملت ایران به بهانه های واهی، تعدادی دیگر از مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران را به لیست تحریم های خود افزود.


در تحریم های جدید به كه تایید دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا رسیده علاوه بر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان كه به گفته وزیر خزانه داری آمریكا تا آخر هفته به لیست تحریم ها اضافه خواهد شد، سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌خاطر هدایت عملیات سرنگونی پهپاد آمریکایی و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز دیده می شوند.


به گفته استیور منوچین وزیر خزانه داری آمریكا فرماندهان ۵ منطقه دریایی سپاه شامل عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،یدالله بادین فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منصور روانکار فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در لیست تحریم های جدید ایالات متحده آمریكا حضور دارند.


بنابراین گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این باره گفت که فرمان اجرایی را امضا کرده است که به موجب آن تحریم‌های سهمگینی علیه تهران اعمال خواهد شد که نهاد رهبری ایران را نیز شامل می‌شود. رئیس‌جمهور آمریکا دیروز درحالی که در اتاق بیضی کاخ سفید فرمان اجرایی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را امضا می‌کرد، اظهار داشت: ما به افزایش فشار علیه ایران ادامه خواهیم داد. ایران هرگز نخواهد توانست به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.


وی بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که این تحریم‌ها دسترسی رهبران ایران به منابع مالی را محدود خواهد کرد. ترامپ مدعی شده است که این تحریم‌ها را در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی اعمال کرده است. رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا با تکرار ادعاهای خود علیه صنعت هسته‌ای کشورمان گفت که اجازه نخواهد داد تا ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد. وی در عین حال گفت که به دنبال جنگ با ایران نیست و می‌خواهیم به یک توافق جامع با آنها برسیم.


ترامپ حین امضای این فرمان اجرایی گفت که این سخت‌ترین تحریم‌هایی است که علیه یک کشور اعمال می‌شوند. وی در مورد اینکه آیا این تحریم‌ها با سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیروهای ایران ارتباط دارد، گفت: تحریم‌های جدید علیه ایران در واکنش به سرنگونی آن پهپاد نبوده است. البته شما می‌توانید سرنگونی این پهپاد را نیز به مسائل قبلی اضافه کنید اما در هر صورت این تحریم‌ها وضع می‌شدند.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه