اظهارات جدید رحیم‌پورازغدی درباره جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سران سه قوه ملزم به شرکت در جلسات شدند
کد خبر: ١٥٩٧٩٢ تاریخ انتشار: ٠٢ تير ١٣٩٨ - ١٧:٣٨
صفحه نخست » مطالب وسط
اظهارات جدید رحیم‌پورازغدی درباره جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سران سه قوه ملزم به شرکت در جلسات شدند

رحیم‌پور گفت: بنده به ویژه برای آقای روحانی دعا میکنم که در این شرایط سخت خیانت مکرر و مجرب آمریکا و اروپا و عاقبت تلخ برجام و مشکلات اقتصاد و سیاست خارجی بتواند باری از دوش فرهنگ کشور بردارد

 نشست ( گفتمان ضد فلسفه در فلسفه ی علم ) باحضور جمعی از دانشگاهیان و حوزویان برگزار شد. در انتهای این نشست رحیم پورازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت این شورا گفت: جلسه اخیر شورا روی هم رفته مثبت بود. آن سوالات (درباره علت عدم اجرا و ابلاغ مصوبات شورا) هم، سوال قریب به اتفاق دوستان شورا بود که دراین سالها بارها تکرار شد و مسکوت ماند ولی این بار اثر کرد و شنیده شد. از جمله اینکه چرا برخی مصوبات شوری برخلاف قانون، اجرا و حتی ابلاغ نمی‌شود و چرا متقابلا برخی دستورات تحمیلی نظیر ۲۰۳۰ و کنوانسیونهای دیگری از جهان سرمایه داری در مورد کودک و زن و خانواده و نظام آموزشی وسبک زندگی مردم ما، چراغ خاموش و خارج از روال قانونی، ابلاغ و بودجه گذاری و اجرا می‌شود؟
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تعطیلی شورا  و انسداد فضای گفتگو، آن هم در شورایی که فلسفه‌ای جز مشورت آزاد و مباحثه فرهنگی ندارد، قابل تداوم نیست و سوال و نقد، قدغن نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: بحمدالله در این جلسه تصویب شد که اولا فهرست کامل و دقیقی از مصوبات اجرا نشده شورا ، تهیه و اجرای آنها آغازشود، ثانیا بررسی و چاره شود که مواردی شبیه ۲۰۳۰ و... نه اکنون و نه در آینده بویژه با دور زدن نهادهای قانونی، ابلاغ و اجرا نشود.
 
رحیم پور در ادامه با انتقاد از 2030گفت: مدنیتی که خودش، در ورطه فروپاشی اجتماعی است نمی‌تواند معلم سبک زندگی برای مردم ماباشد. جامعه و خانواده غربی را با مواد نگهدارنده، سرپا نگه‌داشته اند. آن جوامع، زردی گرفته‌اند و  می‌کوشند کل جهان را زرد کنند. ما چشم بسته به هیچ جا نمی‌رویم بخصوص اگر ناکجا باشد. این ملت، سابقه تمدن سازی دارد و سبک زندگی تزریقی نمی‌پذیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به جلسه آتی شورایعالی انقلاب فرهنگی افزود: در مورد جلسات هم قرار شد انشالله از جلسه آینده که همین هفته برگزار می‌شود سران محترم سه قوه در جلسات شورای انقلاب فرهنگی شرکت کنند. همه ما به مسئولیت خود در برابر علم و فرهنگ این جامعه بایدعمل کنیم.  همه ما اعضای شورا در محضر مردم به ویژه دانشگاهیان، حوزویان، فرهنگیان و نخبگان جامعه پاسخگو باشیم که در شورا چه می‌کنیم و چه نمی‌کنیم. حقیر هم تا وظیفه‌ای بر دوش دارم، ادای وظیفه خواهم کرد.
 
ازغدی گفت: خبر خوب، توافق جمعی بر پاسخگویی به ملت است که نگذاریم مغولهای تجددزدگی غرب باور و تحجر زدگی ایستا، فرهنگ ایران و ایرانی را زیر پا له کنند. 
 
وی در ادامه یادآور شد: همه ما در این اصول، همفکر و  در یک جبهه هستیم و هیچ مسئله شخصی در کارنیست. بنده به ویژه برای آقای روحانی دعا میکنم که در این شرایط سخت خیانت مکرر و مجرب  آمریکا و اروپا و عاقبت تلخ برجام و مشکلات اقتصاد و سیاست خارجی بتواند باری از دوش فرهنگ کشور بردارد.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه