داماد شریعتمداری وزیر رفاه: مرا با نام خودم محاکمه کنید
کد خبر: ١٥٩٥٠٧ تاریخ انتشار: ٢٥ ارديبهشت ١٣٩٨ - ٠٦:٣٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
داماد شریعتمداری وزیر رفاه: مرا با نام خودم محاکمه کنید

متهم اخلال در نظام اقتصادی و از بدهکاران بانک سرمایه گفت: خیلی دوست داشتم بگویم من داماد شریعتمداری هستم در حالی که می‌خواهم مرا فارغ از داماد شریعتمداری بررسی کنید ضمن اینکه داماد نتانیاهو که نیستم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمدهادی رضوی در نخستین جلسه محاکمه خود در شعبه سوم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی اظهار کرد: بانک مرکزی در نامه‌های متعدد صراحتا اعلام کرده که بند «هـ» ماده یک، در خصوص بدهی کلان مشمول تسهیلات گیرندگان نمی‌شود.

وی افزود: چه اتفاقی می‌افتد که دادسرا این نامه را برای دادگاه نمی‌فرستد؛ آقای قهرمانی چرا این نامه را به دادگاه نفرستادید؟ بانک مرکزی صراحتا به شما جواب داده است، چرا اگر نمی‌خواستید مرا اذیت کنید این نامه را به دادگاه ارسال نکردید؟

متهم پرونده بانک سرمایه در ادامه با اشاره به بخش دیگری از اظهارات نماینده دادستان مبنی بر اینکه رضوی برای مخفی‌کاری خود شرکت‌هایی را ثبت و تسهیلات گرفته است گفت: زمان دریافت این تسهیلات من در شرکت «آینده‌سازان فاطمی» مدیرعامل بودم، بنابراین پنهان‌کاری نداشتم. در شرکت «رهجویان کوثر» ضامن تسهیلات بودم و در شرکت «شایگان تجارت آتیه» به عنوان مدیرعامل حضور داشتم. اکنون پنهانکاری این موارد کجاست؟ ضمن اینکه زمان اخذ وام صراحتا اعلام کردم ذینفع واحد هستم.

رضوی افزود: زمان اخذ تسهیلات طی نام‌های به بانک سرمایه اعلام کردم اعضای هیئت مدیره را من گذاشتم، ذینفع واحد و تصمیم‌گیر من هستم و هر جا جرم و تبعاتی اتفاق بیفتد سیدمحمد هادی رضوی مسئول است.

متهم ادامه داد: خیلی دوست داشتم بگویم داماد شریعتمداری متهم در حالی که ایرادی ندارد، زیرا داماد نتانیاهو که نیستم. متاسفانه فضای رسانه‌ای که ایجاد می‌شود یک مقدار ظالمانه است. می‌خواهم فارغ از داماد فلانی، بررسی شوم.


وی در ادامه خطاب به نماینده دادستان گفت: اتفاقات بسیاری بین من و شما افتاده است و قدری بین‌مان شکرآب است و امیدوارم خداوند در ماه رمضان به من تقوا بدهد.

بدهکار بانک سرمایه ادامه داد: اصل تسهیلات من در سال ۹۱ تا ۹۳، ۸۰ میلیارد تومان بوده و سقف اعتبار هم همین مقدار بوده است. ضمن اینکه در بانک سرمایه ۱۰ درصد سپرده خلاف قوانین بانک مرکزی نگه داشته می‌شد. دو الی ۳ برابر پول دریافت می‌کردم و فیگور مبارزه با فساد می‌گیرم.

رضوی اضافه کرد: بنابراین بین سال‌های ۹۱ تا ۹۳، ۸۰ میلیارد تومان وام پرداخت شده که از این مبلغ ۱۰ درصد نزد بانک باقی مانده، ۲۲ میلیارد تومان نقدا پرداخت شده و ۴۰ درصد نیز وثیقه ملکی سهل‌البیع گذاشته‌ام.

متهم در ادامه به بخشی دیگری از نماینده دادستان اشاره کرد و گفت: گفته شده است رضوی بدون رعایت اصول تسهیلات دریافت کرده و ماده ۱۸۶ نداشته است در حالی که من خدمت شما برگه ماده ۱۸۶ دارایی را نشان می‌دهم.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم تسهیلات دریافت کنیم بانک از شما صورت مالی می‌خواهد و آن را به دارایی ارائه می‌کند و دارایی مجوز ماده ۱۸۶ را صادر می‌کند. در اینجا نیز من صورت مالی را ارائه کردم و طبق ماده ۱۸۶ دارایی اجازه اخذ تسهیلات را صادر کرد، اما این مجوز را از پرونده خارج کردند و گفتند رضوی ماده ۱۸۶ ندارد در حالی که امروز آن را در دادگاه به شما نشان می‌دهم.

متهم بانک سرمایه اضافه کرد: در این پرونده ادعا شده که رضوی قرارداد جعلی ارائه کرده در صورتی که من صورت مالی ارائه کردم و مجوز مالی ۱۸۶ را گرفتم و تقاضای سرمایه در گردش در امور جاری کردم، اما بانک می‌گفت: من در قالب مشارکت مدنی وام می‌دهم و فرمولم فقط مشارکت مدنی است؛ بنابراین از من قرارداد‌های سفید امضا گرفتند و گفتم من موضوع قراردادی ندارم و تسهیلات من وام در امور جاری است.

وی توضیح داد: برخی دوستان ظرف یک روز مصوبه می‌گرفتند و فردای آن هم حساب افتتاح می‌کردند، اما حداقل زمان افتتاح حساب من سه، چهار ماه تا یکسال است.

وی با بیان اینکه در شعبه دوم دادسرای جرائم پولی و بانکی در ارتباط با جعل قرارداد برای او قرار منع تعقیب صادر شده است گفت: وقتی از بانک سرمایه قرارداد‌ها را خواستم آن را ارائه نکردند و به همین دلیل از بانک سرمایه در مجتمع حقوقی صدر شکایت کردم و زمانی که این شکایت صورت گرفت بانک سرمایه به دادگاه گواهی داد که قرارداد‌ها بدون امضا بوده است بنابراین قرارداد من موضوع ندارد.

رضوی با بیان اینکه حوزه فعالیتش تولید، بازرگانی تمام کالا‌های مجاز و ساخت سیستم‌های سالن‌ها و مراکز رسانه‌ای و همایشی است گفت: بنابر این از مجموع تسهیلاتی که به من داده شده ۲۷ میلیارد تومان ضمانتنامه بانکی پرداخت نشده و ۸۰ میلیارد هم تسهیلات بانکی است که ۲۲ میلیارد پول نقد پرداخت شده و املاک مختلف در رهن بانک گذاشته شده است و تمام تسهیلات به غیر از یک فقره مستقیم واریز شده است.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه