بر اساس کدام مجوز قانونی و شرعی اقدام به خرید گلخانه از اسپانیا نموده اید؟؟؟
کد خبر: ١٥٩٣٧١ تاریخ انتشار: ٢٨ فروردين ١٣٩٨ - ٠٨:٣٩
صفحه نخست » مطالب وسط
بر اساس کدام مجوز قانونی و شرعی اقدام به خرید گلخانه از اسپانیا نموده اید؟؟؟

در خبرها داشتیم که در پایان سال 97 گلخانه ای در ابعاد 5هکتار در زرندیه ساوه افتتحاح گردیده ،و خبرنگار صابرنیوز هم پیگیر این موضوع گردید که گزارش ان را ملاحظه میفرمائید

 ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ره ، در پایان سال 97 پروژه ای در حوالی روستای خوشگرود با حضور جناب اقای مخبر راه اندازی نموده که به دلائل مختلف دارای اشکلات متعدد میباشد.
ستاد از سال 95 کار گلخانه 50 هکتاری را در خوشگرود از توابع زرندیه اغاز نموده و با براورد 200 میلیارد تومان در چند فاز اقدام مینماید.فاز اول این پروژه که بزرگترین گلخانه کشور به حساب می اید با 5 هکتار و صرف هزینه 60 میلیارد تومان!!! و با تولید چند قلم صیفی اغاز گردید..با پیگیری های اولیه به چند نکته مهم دست خواهیم یافت که حتما مسئولین محترم ستاد و خصوصا شخص اقای دزفولی باید به ان  توجح و پاسخ دهند.
1-با کدام توجیح اقتصادی مکان گلخانه فوق الذکر در منطقه زرندیه که با تهران حدود 100کیلومتر فاصله دارد انتخاب گردیده؟ مگر نه اینکه قرار است محصولات این گلخانه به خارج صادر گردد ،پس بهتر نبود در مناطق محروم مرز نشین که پتانسیل صادرات هم دارد و از قضا بخشی از وظائف ستاد هم هست ، ایجاد میشد؟
زمینها و چاههای ابی که برای این گلخانه در زرندیه انتخاب شدند از مرغوبترین زمینها میباشند و میتوانست در امور باغات و امثالهم استفاده شود ، نه اینکه برای گلخانه ای که نیاز به خاک اینچنینی ندارد اختصاص یابد.
2-رقمهای نجومی و چند برابری اعلام شده بر اساس چه فهرست بهایی است؟ با پرسجو از مدیران کشاورزی منطقه استان مرکزی متوجه شدیم کلیه تجهیزات این گلخانه از کشور اسپانیا در سال 96 خریداری و به ایران وارد شده است!!! و این در حالی است که بخش اعظم این تجهیزات در داخل تولید و به بهره برداری میرسد..و هیچوقت یکساله ساخته نشده!
با نگاه به رقم اعلام شده برای فاز اول این پروژه ، معلوم میشود که گلخانه ای که میتوانسته حداکث با هکتاری 2میلیارد ساخته شود با 12میلیارد ساخته شده است!!!!!
این جدای از هزینه های خدمات پس از فروش و مشکلات تحریمی میباشد. و معلوم نیست برای ادامه و نگهداری چه هزینه ای باید صرف شود!
3-مدیران و جناب مخبر در افتتحاح این پروژه فرموده بودند ،با ایجاداشتغال برای  چهارصد نفر ، محصولاتمان را صادر نموده و ادامه خواهیم داد . این در صورتی است است که این پروژه توجیح اقتصادی برای  سرمایه گذاری انجام شده یعنی بیش از 60 میلیاردتومان را ندارد ، چه رسد به فروش گوجه و خیار و بادمجان ، و انهم با حمل و نقل گرانقیمت از مرکز کشور به کشورهای همسایه !!!
4- دوستان باید همانطوری که خبر افتتحاح گلخانه را با اب و تاب رسانه ای کردند ، گزارش مالی ان را هم اعلام کنند تا مردم و سرمایه گذاران هم به عنوان الگو از ان استفاده نمایند . این حق مردم است که بدانند این ستاد چگونه سرمایه ریزی و کسب درامد میکند.
5-جناب اقای مخبر ، ایا کسی و یا مجموعه ای حاظر است این گلخانه را به قیمت تمام شده ای که جنابعالی اعلام نمودید و با احتساب زمین و دیگر امکانات ان خریداری نماید؟؟؟ 
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه