تروریست‌های ضد ایرانی در کدام کشورهای اروپایی فعالیت دارند
کد خبر: ١٥٩٢١٠ تاریخ انتشار: ٠٨ اسفند ١٣٩٧ - ١٠:١٦
صفحه نخست » آخرین اخبار
تروریست‌های ضد ایرانی در کدام کشورهای اروپایی فعالیت دارند

 اتاق فکر عملیات‌های تروریستی علیه ایران در برخی کشورهای اروپایی است.
روزنامه فرهیختگان با ‌اشاره به جنایات تروریستی اخیر نوشت: سال ۱۳۹۷ در حالی رو به پایان است که بر چهره خود سه واقعه تروریستی تلخ را به یادگار دارد؛ اولین اتفاق مربوط به استان کردستان و درگیری نیروهای انتظامی کشور با تروریست‌های کرد ساکن عراق بود که اواخر بهار و تابستان در چند برهه روی داد و نهایتاً منجر به اقدام سپاه پاسداران و هدف قراردادن مقر تروریست‌های حزب منحله دموکرات کردستان در خاک عراق شد. دومین واقعه به عملیات تروریستی در اهواز همزمان با برگزاری رژه نیروهای مسلح مربوط می‌شود. در ۳۱ شهریور چهار تن از اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه با حضور در میان مردم بیش از ۲۰ زن و مرد و کودک، سرباز و نیروهای نظامی را به شهادت رساندند و حدود ۶۰ نفر را زخمی کردند. واقعه سوم هم عملیات گروهک تروریستی جیش‌الظلم در شامگاه چهارشنبه گذشته بود. عملیات انتحاری این گروهک تروریستی در محور مواصلاتی خاش- زاهدان منجر به شهادت ۲۷ تن از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.
در این میان اما واضح است که پشتوانه این عملیات‌های تروریستی علاوه‌بر سیا و موساد، کشورهایی هستند که عوامل گروهک‌های یادشده را در خود جای داده‌اند و آنها را تحت عناوین مختلف حمایت می‌کنند. به جز عربستان که رسما از داعش و گروهک‌های مستقر در مرزهای شرقی ایران حمایت می‌کند و برخی اخبار نیز از کمک‌های مالی آنها به الاحوازیه حکایت دارند، امروز اروپایی‌ها که همیشه داعیه مبارزه با تروریسم داشته‌اند و فشار زیادی هم به ایران می‌آورند تا به همین بهانه، ایران اجرا‌کننده دستورات کنوانسیون‌هایی چون پالرمو و CFT باشد، نیز میزبان و حامی تروریست‌هایی هستند که در موارد بالا اسامی آنها ذکر شد.
گروهک جندالشیطان در سال ۱۳۸۲ توسط عبدالمالک ریگی بنیاد گذاشته شد و عملیات‌های خونینی چون تاسوکی را در ایران اجرا کرد. بخشی از گزارش مفصل شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» آمریکا در سال ۲۰۰۸ از حمایت‌های گسترده آمریکا از جندالشیطان پرده برداشت. بعد از انهدام این گروهک و اعدام عبدالمالک، در سال۲۰۱۳ عبدالرئوف ریگی، برادر عبدالمالک «جیش‌الظلم» را راه‌اندازی کرد.
عبدالرحیم ملازاده (صلاح‌الدین فاروقی) نیز از سرکردگان این گروهک تروریستی است که از چند سال پیش با حضور در کویت شبکه فارسی‌زبان و ضدشیعی «الوصال» را راهبری می‌کند. اخیرا البته اسناد دیگری درخصوص ارتباط جیش‌الظلم با اروپایی‌ها هم منتشر شد؛ مانند سندی که نشان می‌دهد سایت این گروهک تروریستی از فرانسه اداره می‌شود.
اعضای گروهک الاحوازیه نیز در انگلیس و دانمارک و هلند اقامت دارند و سرکرده این گروهک در هلند به هلاکت رسید. برخی شبکه‌های رسانه‌ای در لندن از این گروهک تروریستی حمایت می‌کند.
همچنین برخی اعضای گروهک تروریستی دموکرات در آمریکا و آلمان تردد دارند.
به این فهرست باید سازمان تروریستی منافقین را نیز اضافه کرد که در فرانسه و برخی کشورهای دیگر فعال است.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه