نگرانی مقام صهیونیست از نفوذ ایران به سامانه هشدار موشکی اسرائیل
کد خبر: ١٥٩٢٠٨ تاریخ انتشار: ٠٨ اسفند ١٣٩٧ - ١٠:١٤
صفحه نخست » آخرین اخبار
نگرانی مقام صهیونیست از نفوذ ایران به سامانه هشدار موشکی اسرائیل

 رئیس سابق دفاع سایبری ارتش رژیم صهیونیستی گفت: هکرهای ایرانی به طرز نگران‌کننده‌ای به سامانه هشداردهنده موشکی اسرائيل نزدیک شده‌اند.
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از «نوآم شار» مقام ارشد صهیونیستی نوشت: ارتش اسرائیل بعد از شناسایی هکرهای مذکور در سال 2017، آنها را شناسایی کرد.
شار گفت: ما موانع و سامانه‌های نظارتی جدیدی ایجاد کرده‌ایم.
بلومبرگ نوشت: این مقام اسرائیلی، حملات سایبری جمهوری اسلامی را مخرب‌ترین حملات در فضای سایبری امروزه توصیف کرد.
بلومبرگ افزود:  شار که طی 20 سال گذشته در توسعه عملیات دفاع سایبری اسرائیل نقش داشته، گفت «ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا سایبری‌های ایرانی به یک تهدید بسیار بزرگ تبدیل شوند.»
این رسانه افزود: شرکت امنیت سایبری «فایر آی» مستقر در آمریکا بعد از ماه‌ها تحت پیگرد قرار دادن عاملان حملات هکری، در ژانویه گذشته اعلام کرد ایران ممکن است در موجی از حملات هکری علیه زیرساختارهای دولتی و مخابراتی در سراسر اروپا و آمریکای شمالی نقش داشته باشد.
بلومبرگ در ادامه گزارش خود به نقل از «ریا سایرس ‌(Rhea Siers)» مقام ارشد سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نوشت:  روسیه در عملیات حملات سایبری از ایران حرفه‌ای‌تر است و چین در این زمینه بسیار ماهر است.
نخست‌وزیر اسرائیل به تازگی گفت اسرائیل به طور روزمره حملات سایبری ایران را دفع می‌کند.
نوام شار در این زمینه گفت: متحدان و گروه‌های نیابتی ایران نیز در حملات سایبری علیه اسرائیل نقش دارند.
هشدار رئیس سابق دفاع سایبری ارتش رژیم صهیونیستی در حالی است که اخیرا مایکل مالوف از مقامات اسبق پنتاگون در گفت‌وگو با راشا تودی تصریح کرد: ایرانی‌ها سال‌هاست که به تخصص در زمینه جنگ الکترونیک معروف بوده و در هک استادند و می‌توانند بر قاعده و الگوریتم هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا مسلط شوند.
مالوف افزود ایران می‌تواند به پهپادهای آمریکا نفوذ کند و نیروهای این کشور را به حرکت درآورد.
این فناوری و ظرفیتی است که ایران دست کم از سال 2011 در اختیار داشته است. زمانی که این کشور فرماندهی هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین  فوق پیشرفته آمریکایی به نام RQ-170  را به دست گرفت و آن را از افغانستان به ایران هدایت کرد؛ سپس از طریق مهندسی معکوس به داخل سیستم فوق پیشرفته آن نفوذ کرد و توانست مشابه این پهپاد را بسازد.
این مقام اسبق  پنتاگون از اینکه چرا ایران ظرفیت سایبری خود را افشا کرده ابراز تعجب کرد اما افزود: این حادثه تنها بخش کوچکی از ظرفیت‌های الکترونیک ایران را فاش کرده است.
گفتنی است گونن سگو وزیر انرژی سابق رژیم صهیونیستی، اخیرا به خاطر جاسوسی برای ایران به 11 سال زندان محکوم شد.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه