چرا محمدخاتمی پاسخگوی «تَکرار» تورم این روزهای کشور نیست؟/ آقایان اصلاح‌طلب، کارگزاران و لیبرال! در کدام ویلا و کاخی مخفی شده‌اید؟/ روحانی در سال ۹۲: مسببین وضع اقتصادی موجود باید دادگاهی شوند
کد خبر: ١٥٩٢٠١ تاریخ انتشار: ٠٦ اسفند ١٣٩٧ - ١٧:٣٩
صفحه نخست » تیتر یک
چرا محمدخاتمی پاسخگوی «تَکرار» تورم این روزهای کشور نیست؟/ آقایان اصلاح‌طلب، کارگزاران و لیبرال! در کدام ویلا و کاخی مخفی شده‌اید؟/ روحانی در سال ۹۲: مسببین وضع اقتصادی موجود باید دادگاهی شوند

بر هیچ کس پوشیده نیست که وضع موجود ناشی از بی‌تدبیری دولت است. اما این بی‌تدبیری یک روی سکه است. روی دیگر سکه حمایت ها و پروپاگانداهای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان از روحانی در ایام انتخابات است.

 برای ریشه یابی مشکلات و شناسایی مقصرین وضع موجود این روز ها که مردم با تورم بالا و گرانی های هر روزه دست و پنجه نرم می‌کنند و قدرت خریدشان به شدت کاهش یافته، بازخوانی مواضع و نظرات حامیان روحانی که اکنون هیچ خبری از آنها نیست، موثر خواهد بود.
 
به گزارش رجانیوز، ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود که حسن روحانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما پیرامون مشکلات کشور گفت: «ریشه همه مشکلات به مدیریت وکارآمدی دولت بازمی‌گردد.»
 
در همان برنامه روحانی از لزوم دادگاهی شدن مسببین وضع موجود هم گفت که«مسببین وضع اقتصادی موجود باید دادگاهی شوند، خیلی‌ها باید به‌دادگاه بروند که چرا کاری نکردند
 
به گفته خود رییس جمهور، «اگر دولتی با تدبیر کار می‌کرد، مشکل حل و فصل می‌شد.»
 
 
بر هیچ کس پوشیده نیست که وضع موجود ناشی از بی‌تدبیری دولت است. اما این بی‌تدبیری یک روی سکه است. روی دیگر سکه حمایت ها و پروپاگانداهای رسانه‌ای اصلاح‌طلبان از روحانی در ایام انتخابات است.
 
تکرار خاتمی
روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری 96 بود که محمد خاتمی در کلیپی، مردم را به انتخاب حسن روحانی فرا می‌خواند.
خاتمی در آن فیلم حمایتی‌اش، تقویت امید و آینده بهتر کشور را مشروط به انتخاب حسن روحانی که مورد حمایت اکثریت جریان اصلاح‌طلب بوده و هست، دانست.
 
 
حمایت سران فتنه در حصر از روحانی
3 روز پیش از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز سران فتنه 88 که به جرم اقدام علیه امنیت ملی در حصر به سر می‌برند، با اعلام حمایت از روحانی، گفتند که به روحانی رای خواهند داد.
 
 
البته چند ماه پس از روی کار آمدن روحانی، پسر کروبی از «حمایت مهدی کروبی از روند دولت روحانی خبر داد.»
 
سعید حجاریان که از تئوری‌پردازان جریان اصلاح‌طلب به شمار می‌رود، در یادداشتی که 25 اردیبهشت ماه و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 96 منتشر کرد، با اعلام اینکه « آقای روحانی چهار سال پیش با یک کلید آمد و توانست قفل تحریم‌های هسته‌ای را با آن باز کند و برجام را رقم بزند. روحانی این بار با یک دسته کلید آمده است» نوشت: « من 29 اردیبهشت به ادامه مسیر تدبیر و امید رأی می‌دهم.»
 
 
مصطفی تاج زاده نیز 26 اردیبهشت در گردهمایی حامیان مازندرانی حسن روحانی در سالن افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی تهران در حمایت از روحانی گفته بود که « عملکرد و آرامش اقتصادی را مدیون ایشان می بینیم و کاهش تورم 38 درصدی، طرح بیمه سلامت و رشد اقتصادی از دستاوردهای مهم حسن روحانی در دولت یازدهم بوده است.»
 
 
حمایت نوه ژنتیکی امام خمینی از روحانی
علاوه بر محمد خاتمی، سید حسن خمینی نیز که به لطف هم خون بودن با امام خمینی به چنین جایگاهی رسیده است، با انتشار کلیپی، از مردم خواست که دوباره به روحانی اعتماد کنند تا دولت آینده خوبی را برای کشور رقم بزند.
 
 
حمایت ناطق نوری
ناطق نوری که در ایام منتهی به انتخابات، به گفته خودش به دلیل فعالیت های سیاسی از مسئولیت بازرسی دفتر مقام معظم رهبری کناره گیری کرد، در جلسه کمیته روحانیون حامی حسن روحانی در استانهای مختلف کشور و در حمایت از سیاست های دولت حسن روحانی گفت: « خوب است که آمار دقیق و جامع از عملکرد دولت یازدهم در اختیار عموم قرارگیرد تا مردم بدانند با شروع به کار این دولت چه تحولاتی رخ داده است و خود نتیجه گیری کنند.»
 
 
اعضای لیست امید و حامیان دولت نظیر علی مطهری، محمود صادقی، مصطفی کواکبیان، محمد رضا عارف و باقی نماینده ها فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و همچنین سلبریتی های مرفهی را که در ایام انتخابات دغدغه معیشت مردم را پیدا کرده بودند را نیز باید به این لیست اضافه نمود.
 
 
 
در هر حال، موضوعی که مشخص است و باید به آن توجه کرد، سکوت این جماعت در قبال مشکلات امروز جامعه است که معیشت زندگی مردم را به چالش کشیده است. سکوتی که نه از روی بی‌خبری که شاید از بخاطر سیاه رویی و شرمندگی‌شان باشد. هر چند تجربه نشان داده است که این شرمساری موقتی بوده و در ایام انتخابات بعدی، دوباره تکرار ها و حمایت ها از سر گرفته می‌شود.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه