چرا چندصد میلیون تومان خرج خرید سیستم صوتی شبستان امام خمینی حرم عبدالعظیم حسنی می‌شود؟
کد خبر: ١٥٩١٢٣ تاریخ انتشار: ١٠ بهمن ١٣٩٧ - ١٦:٤١
صفحه نخست » مطالب وسط
چرا چندصد میلیون تومان خرج خرید سیستم صوتی شبستان امام خمینی حرم عبدالعظیم حسنی می‌شود؟

در سالهایی که همه باید در هزینه ها صرفه جویی کنیم چرا در حرم عبدالعظیم حسنی...

 
 
گروه فرهنگی صابرنیوز :شخصیت بزرگی همچون حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روایتگر سخنان چهار امام معصوم(ع) بوده و دانشمندان به اعتبار سخن او احادیثی را از ائمه معصومین(ع) نقل کرده اند ولی اهمیت مقام علمی او زمانی بیشتر جلوه می کند که امام معصوم شیعیان را برای گرفتن پاسخ های سوالات خود به او ارجاع می دهد.

حجت الاسلام حسن عامری پژوهشگر مذهبی گفت: با توجه به اینکه حضرت عبدالعظیم محضر چهار معصوم یعنی امام کاظم، امام رضا، امام جواد و امام هادی(ع) را درک کرده و به بیان نقل روایات مفصلی از این بزرگواران پرداخته، در واقع دائره المعارف بزرگی از معارف اسلامی در بخش های تفسیری، فقهی و معارفی ایجاد شده است.

وی از حضرت عبدالعظیم به عنوان یک محدث علیم یاد کرد و گفت:‌ در میان محدثان، کسانی وجود داشتند که نقل روایت به الفاظ می کردند ولی ممکن بود خود از معانی آن بهره ای نبرند یا کم بهره ببرند اما حضرت عبدالعظیم حسنی در میان محدثان، شهره به این نام بود و علم فراوانی در مباحث تفسیری، فقهی و سایر معارف دینی داشت.

برخی اندیشمندان، حضرت عبدالعظیم حسنی را به دلیل جایگاه بالای علمی به عنوان یاران خاص امام رضا(ع) می دانند.

حجت الاسلام محمد اخوان گفت: حضرت عبدالعظیم از جمله شخصیت های بزرگی دینی است و بنابر روایاتی از اصحاب خاص امام رضا(ع) بوده است که از جمله می توان به روایتی از شیخ صدوق اشاره کرد که «شخصی خدمت امام هادی(ع) رسید و آن حضرت پرسید کجا بودی و هنگامی که این شیعه عرض کرد برای زیارت امام حسین(ع) آمده بودم، امام هادی فرمود اگر مزار عبدالعظیم را که نزد شماست زیارت می کردید، مانند آن بود که به زیارت امام حسین رفته باشید.»

وی همچنین گفت: یکی از شیعیان خدمت امام هادی(ع) رسید و مساله ای را مطرح کرد و امام فرمود هر زمانی که در مسائل دینی به مشکلی برخورد کردی؛ از عبدالعظیم سوال کن و سلام مرا به او برسان.
مقام علمی حضرت عبدالعظیم به اعتقاد برخی صاحبنظران تا جایی است که از وی به عنوان پایه گذار انقلاب فرهنگی و علمی در ری یاد می کنند.
 
شهرری که به قبله تهران معروف است در گذر تاریخ، فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته ولی آنچه که موجب معروف شدن این شهر در میان شیعیان جهان شده، وجود مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی در این شهر است و برخی معتقدند به برکت این دانشمند بزرگ جهان تشیع، شهرری به یک مرکز حدیث شناسی تبدیل شده است.
حجت الاسلام مرتضی چیت سازیان استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی مایه برکت شهرری بوده و به همین جهت این شهر در طول تاریخ به عنوان یک مرکز حدیث شناسی مطرح بوده است.

وی اظهار داشت: مرحوم کلینی، شیخ صدوق و بسیاری از بزرگانی که در شهرری مدفون هستند و یا دانشمندانی که مدتی را در این شهر گذرانده اند؛ در زمینه حدیث شناسی فعالیت داشتند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که حضرت عبدالعظیم راوی حدیث از چهار امام معصوم بوده؛ اضافه کرد: روایات حضرت عبدالعظیم مورد قبول همه علمای شیعه و حدیث شناسان است.

وی تاسیس دانشگاه علوم حدیث در شهرری را به سبب جایگاه شهرستان ری در حدیث شناسی در سطح کشور دانست و آن را یکی از برکات وجود حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری دانست.

حضرت عبدالعظیم بنا به نقلی بر اثر بیماری در سال 252 هجری قمری در سن 79 سالگی در پانزدهم شوال چشم از جهان فرو بست و در شهرری به خاک سپرده شد؛ بارگاهی که اینک زیارتگاه شیعیانی است که از گوشه و کنار جهان بر اساس روایت «من زار عبدالعظیم بری کمن زار الحسین بکربلا»، زائر این حرم می شوند و مردم تهران نیز که در ایام اربعین از کاروان پیاده روی نجف تا کربلا جا می مانند، دل های خود را با زیارت حرم حضرت عبدالعظیم التیام می بخشند.
 
در این ایام که مردم با مشکلات اقتصادی به هزاران دلیل دست و پنجه نرم می‌کنند ، برخی از اقدامات دستگاه های اجرایی سبب ناراحتی مردم شده است . که باید مدیران خدوم این بقعه متبرک دقت بیشتری داشته باشند. یکی از این نگرانی ها در خصوص سستم صوتی حرم است .که سوال های زیادی در ذهن افکار عمومی نقش بسته است که؛
چرا چندصد میلیون تومان خرج خرید سیستم صوتی شبستان امام خمینی حرم عبدالعظیم حسنی میشود؟ ایا این  سیستم گران قیمت مورد نیاز بوده است؟ ایا کالای ارزان تر نمی توان خرید؟ ایا کالای داخلی وجود نداشت؟ ایا نمی توانستیم از مشورت خبره های فن استفاده نمود؟ و خرید تجهیزات زائد و غیر ضرور برای شبستان امام خمینی(ره) چه توجیهی دارد ؟
 
چه کسانی اینگونه پیشنهادات را به حرم های مطهر میدهند؟
 
در حال حاظر در حرم علی ابن موسی الرضا ع هم همین اتفاق افتاده و بیش از 10 میلیارد تومان حیف و میل شده است!!! و متاسفانه در خیلی از مراکز دولتی و مذهبی شاهد این رویکرد هستیم. مانند برج میلاد، سالن اجلاس سران ،فرهنگسراهای شهرداری ، شورای هماهنگی تبلیغات و....
 
لذا مسئولین و متولیان امر راه نفوذ دلالان کمپانی های خارجی ببندند و سرمایه های ملی و واقفین را هدر ندهند صابرنیوز امیدوار است که این خبر توسط متولیان حرم تکذیب شود و اگر هم که درست باشد درخواست می کند که رویه را اصلاح کند




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه