جای دندان مانور تجمل نوکیسگان تازه به دوران رسیده بر روی پیکر «بهار»/ داستان سگ‌بازی کله‌گنده‌هایی که به قیمت امنیت مردم تمام می‌شود
کد خبر: ١٥٩٠٥٤ تاریخ انتشار: ٢٦ دي ١٣٩٧ - ١٩:١٥
صفحه نخست » مطالب وسط
جای دندان مانور تجمل نوکیسگان تازه به دوران رسیده بر روی پیکر «بهار»/ داستان سگ‌بازی کله‌گنده‌هایی که به قیمت امنیت مردم تمام می‌شود

به هرحال سگ‌بازی از تبعات سبک زندگی مدرن است! اتفاقی که باعث می‌شود بعد از مدتی صاحبان سرمایه‌دار و نوکیسه‌ای که به سگ‌بازی در خیابان‌ها مشغول می‌شوند، حق مردم را ضایع کرده و در مواردی حتی به آنان آسیب جدی جسمی و روحی نیز بزنند! اتفاقی که این اواخر با حمله به یک دختر بچه رسانه‌ای شد حتما ادامه‌دار خواهد بود. مگر اینکه

 گروه اجتماعی-رجانیوز: چندین سال است که کارشناسان از رواج سبک زندگی غربی و مدرن به جامعه هشدار داده‌اند. سبک زندگی خاصی که از سرمایه‌دارها و به قول معروف بچه پولدار‌های بعضا آقازاده شروع شده و بعید نیست که روزی برسد که تمام تهران را فرا بگیرد. این نوع سبک زندگی اما این روزها بیش از همیشه بحران ساز شده؛ تا جایی که امنیت را از مردم سلب کرده و سگان هار را هم به خیابان‌ها کشیده است.
 
 
به گزارش رجانیوز سگ بازی یکی از مهم‌ترین المان‌های زندگی مدرن محسوب می‌شود. ارتباط عاطفی افرادی که ذیل سبک زندگی غربی تعریف می‌شوند با حیوانات به خصوص سگ! این روزها زیاد دیده می‌شود. در این سال‌ها کارشناسان تا توانسته‌اند از مضرات این نوع سبک زندگی گفته‌اند و به جامعه هشدار داده‌اند که فراگیری این نوع سبک زندگی تبعات اجتماعی جبران ناپذیری را از خود به جای خواهد گذاشت؛ از بحران‌های عاطفی و ازبین رفتن حریم خانواده‌ها گرفته تا آسیب‌های جدی جسمانی! 
 
بله درست خواندید آسیب‌های جسمانی که این روزها سگ‌ها در خیابان به مردم وارد می‌کنند تبدیل به تیتریک خبرها هم شده است.
 
 
سگ‌های هار لواسان!
 
همین اواخر خبری منتشر شد مبنی بر این که دو سگ هار در لواسان به یک خانواده حمله کرده‌اند و آسیب جسمانی جدی‌ای بر بهار، دختر بچه‌ی این خانواده وارد کرده‌اند. سگان هاری که گویا صاحبانشان بدون پوزه بند آن‌ها را در خیابان رها کرده بودند. 
 
پدر بهار، دختر مجروح شده درباره این حادثه گفته است: 
«بعد از اینکه این اتفاق افتاد ما تلاش می‌کردیم سگ را از بهار جدا کنیم اما سگ‌ها جدا نمی‌شدند و من و دوستم به سگ‌ها لگد می‌زدیم که دخترم را رها کنند که صاحبان سگ‌ها به ما خرده گرفتند که چرا سگ‌ها را می‌زنید؟ ما بلافاصله به بهار را بیمارستان منتقل کردیم و به پلیس هم زنگ زدیم. شدت جراحت دخترم به قدری سنگین بود که در چند روزی که بیمارستان حضور داشتیم نمی‌توانستند او را به راحتی شستشو بدهند و هربار برای شستشو باید او را بیهوش کامل می‌کردند. صاحبان سگ نیز با قید وثیقه آزاد شدند و متأسفانه هیچ جریمه قانونی جز دیه وجود ندارد... دخترم بعد از این حادثه ضربه شدید روحی خورده‌است.شب‌ها در خواب جیغ می‌کشد، مدت طولانی به مدرسه نرفت و برای بهبود این وضعیت به روانپزشک مراجعه کردیم و در حال حاضر هم شرایط مناسبی برای صحبت کردن ندارد و به شدت وحشت زده‌است.»
 
 
 
جالب است بدانید که یکی از سگ‌های این حادثه سگ پیتبول است. سگی با نژاد آمریکایی که در خود کشور آمریکا هم با وجود عادی بودن حضور سگ‌ها پرورش و نگهداری آن حتی برای نگهبانی هم ممنوع است. خصوصیات وحشیانه این سگ باعث شده علاوه بر آمریکا در برخی از کشورهای جهان مانند فرانسه، لهستان، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، دانمارک، رومانی، سوئد، پرتغال، کانادا ونزوئلا پورتوریکو، اکوادر، استرالیا، فنلاد، نروژ، روسیه، اوکراین، بلاروس، ترکیه و سنگاپور نیز ممنوع باشد. اما متأسفانه در کشور ما به آسانی پرورش، نگهداری و حتی به فروش می‌رسد که تعداد آنها در شهرهای همجوار پایتخت زیاد شده است.
 
یکی از دردآورترین نکات این ماجرا آن است که یکی از کاربران فضای مجازی که از خبرنگاران حوزه اجتماعی نیز به شمار می‌رود این ماجرا را از یک سوی دیگر مطرح کرده است. او در توییتی گفته است:
«بچه‌های یک کله‌گنده درلواسان سگهای هارشان را توی پارک ول داده‌اند.۲سگ دست و پای دختربچه ۱۰ ساله را پاره کرده‌. پدرش امروز میگفت: چون شکایت کردم کله گنده گفت برو ببین قانونت چکاری برات میکند.»
 
 
 
 
 
نکته اصلی همان است که در بالا گفته شد. سبک زندگی مدرن نه تنها سرمایه‌داران نوکیسه را به ورطه سگ بازی و ایجاد رابطه عاطفی با سگ می‌کشاند که با ازبین بردن اصول اخلاقی باعث مسخ شدن انسان و خارج شدن آنان از وادی انسانیت نیز می‌شود. همانگونه که پدر بهار، دختر مجروح شده توسط سگ‌های هار می‌گوید، زمانی که سگ‌ها دختر بچه‌ی مظلوم را تیکه پاره می‌کردند آن‌ها از اقدام پدر بهار برای جداسازی سگ‌ها از دخترش انتقاد کرده‌اند و آخرکارهم با وثیقه آزاد شده‌اند. آن‌ها نه تنها پشیمان نیستند و عذرخواه نبودند که با وقاحت به خانواده آسیب دیده توهین نیز کرده اند که هیچ‌کاری از دست آن‌ها بر نمی‌آید. این همان مسخ شدن انسان‌هایی است که در دام زندگی مدرن افتاده‌اند.
 
البته اتفاق لواسان تنها نمونه‌ای نیست که می‌شود مثال زد. سگ‌بازها بارها باعث سلب آسایش مردم شده‌اند. یکی دیگر از نمونه‌های آن، فیلمی بود که مسیح علی‌نژاد در صفحه مجازی خود منتشر کرده بود. در آن فیلم خانواده‌ای در پارک به یک سگ و صاحب آن اعتراض می‌کنند و صاحب سگ مدعی است که او نمی‌تواند آزادانه با سگش در پارک قدم بزند! چندین بار و در چند مورد این فیلم‌ها در پیج علی‌نژاد منتشر شد تا دست آخر معلوم شد که قضیه از چه قرار است. صاحب سگ با ایجاد مزاحمت برای خانواده‌هایی که در پارک بوده‌اند، آنها را عصبانی کرده و بعد با فیلم گرفتن و وارونه جلوه دادن داستان سعی در مظلوم نمایی داشته است. البته بعید نیست که او برای ساخت این کلیپ‌ها پول هم دریافت کرده باشد.
 
به هرحال سگ‌بازی از تبعات سبک زندگی مدرن است! اتفاقی که باعث می‌شود بعد از مدتی صاحبان سرمایه‌دار و نوکیسه‌ای که به سگ‌بازی در خیابان‌ها مشغول می‌شوند، حق مردم را ضایع کرده و در مواردی حتی به آنان آسیب جدی جسمی و روحی نیز بزنند! اتفاقی که این اواخر با حمله به یک دختر بچه رسانه‌ای شد حتما ادامه‌دار خواهد بود. مگر اینکه برای جلوگیری از سگ‌بازی و صدماتی که به جامعه و مردم زده می‌شود راه حل درست، سریع و قانونی اتخاذ شود.




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه