احمق درجه یک در قاهره:آمریکا فرشته نجات منطقه است!
کد خبر: ١٥٩٠٢٣ تاریخ انتشار: ٢١ دي ١٣٩٧ - ٢٢:٥٤
صفحه نخست » آخرین اخبار
احمق درجه یک در قاهره:آمریکا فرشته نجات منطقه است!

«مایک پمپئو» طی سخنانی در مصر، که تداعی‌کننده سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر «احمق درجه یک بودن دولتمردان آمریکایی» است، مدعی شد که نظامیان آمریکایی «فرشتگان نجات» منطقه هستند!

 وزیر خارجه آمریکا دیروز در قاهره از سر حماقت و با گستاخی تمام، اعلام کرد که نیروهای آمریکایی فرشتگان نجات منطقه هستند! پمپئو ضمن نادیده گرفتن شرایط موجود منطقه ، که دستپخت دهه‌ها تجاوز و جنایت تفنگداران آمریکایی است، اظهار داشت: من می‌خواهم به مردم سراسر خاورمیانه و جهان بگویم که بدانند، نیروهای آمریکایی در منطقه، به طور مطلق، فرشتگان نجات هستند. ما به قصد ظلم و یا سلطه به اینجا(خاورمیانه) نیامدیم، بلکه برای آزادی آمدیم، ما فرصت‌هایی را برای هر فرد در سراسر خاورمیانه به وجود می‌آوریم تا زندگی خودشان را بکنند و همان آزادی‌ای را که همه ما در آمریکا خواهانش هستیم، داشته باشند!
این اظهارات یک‌بار دیگرحماقت وزیر خارجه آمریکا را به همگان نشان داد. پمپئو قبل از اینکه وارد منطقه شود، متن سخنرانی او در قاهره لو رفت؛ بر اساس این متن، او از ایران می‌خواست در رعایت حقوق بشر و قانون، از رژیم سعودی یاد بگیرد!
رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سخنرانی اخیر خود، به این ماجرا ‌اشاره کرده و اظهار داشتند:«آنها به ایران توصیه می‌کنند حقوق بشر را از سعودی‌ها یاد بگیرند؛ آیا این، حرف یک دلقک نیست؟». رهبر معظم انقلاب در جای دیگر، به حماقت دولتمردان آمریکایی‌اشاره کرده و گفته‌اند: « برخی دولتمردان آمریکایی این طور وانمود می‌کنند که دیوانه‌اند، البته بنده این را قبول ندارم، اما آنها حقیقتا احمق‌های درجه یک هستند.» وزیر خارجه آمریکا با به زبان آوردن این اظهارات، هرچند یک‌بار دیگرثابت کرد که واقعا احمق است، ولی در هرحال، به‌عنوان نماینده دولتی که جلوی چشم همه جنگ و کشتار در منطقه راه انداخته، به شعور مخاطبان خود توهین کرده است. مردم منطقه غرب آسیا در شرایطی این سخنان وقیحانه را می‌شنوند که به خاطر جنایت‌های مداوم آمریکا ، رنج‌های زیادی را تحمل کرده‌اند و در حال حاضر نیز در رنج هستند.
پمپئو در حالی نظامیان آمریکایی را فرشتگان نجات و سربازان آزادی می‌خواند که این کشور در تاریخ 250 ساله خود، 93 درصد از عمر خود را در جنگ و تجاوز و درگیری با کشورهای دیگر سپری کرده است.البته ، واشنگتن در منطقه غرب آسیا که پمپئو مدعی است نیروهای آمریکایی با هدف ایجاد فرصت‌های آرامش برای مردم، به این منطقه آمده اند، سیاه‌ترین پرونده را دارد؛ به گفته خود مقامات آمریکایی از جمله «جو بایدن» معاون سابق وزیر خارجه آمریکا، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق این کشور، «راند پاول» سناتور جمهوری خواه، «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، «مایک پنس» معاون «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و خود ترامپ، گروه‌های مخوف تروریستی «القاعده» و «داعش» را آمریکا به وجود آورده است. لذا ، وقتی این موضوع را در نظر داشته باشیم که تمام مردم منطقه و بسیاری از مردم جهان می‌دانند آمریکا از طریق گروه‌های تروریستی دست‌آموز خود، چه بر سر منطقه آورده است، بهتر می‌توانیم درک کنیم که افرادی مثل پمپئو و ترامپ واقعا احمق درجه یک هستند و به زعم خودشان، با این اظهارات می‌خواهند مردم منطقه و جهان را گول بزنند.
آمریکا به طور مشخص طی 17 سال اخیر در پاکستان، افغانستان، یمن ، لیبی، سومالی، سوریه و عراق به طور مستقیم و یا غیر مستقیم، جان صدها هزار نفر را گرفته است. واشنگتن برای اینکه امنیت رژیم صهیونیستی را حفظ کند، با راه انداختن یک جنگ داخلی حدودا هشت ساله در سوریه ، جان بیش از 450 هزار شهروند سوری را گرفته و بسیاری از شهر‌های این کشور را با خاک یکسان کرده است. آمریکا همزمان با این جنایت کور، دست اسرائیل را برای تبدیل کردن نوار غزه به یک زندان بزرگ درجهان، که در تاریخ نیز کم‌سابقه است، باز گذاشته است. رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا همچنین، در روز روشن، جوانان فلسطینی را در نوار غزه شکار می‌کند و با این حال، آمریکا با وقاحت تمام، همه روزه جانب اسرائیل را می‌گیرد.
ماجرای یمن نیز بسیار رقت انگیز است؛ ائتلا ف سعودی در فروردین 1394 که با حمایت همه‌جانبه آمریکا ، دست به جنایات زیادی در این کشور زده  تا کنون 60 هزار شهروند یمنی را کشته است و طبق اعلام روزنامه«گاردین»، 85 هزار کودک نیز به خاطر جنگ، جان خود را از دست داده‌اند. 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه