سیستم رسمی، انرژی انقلاب را خفه کرده است
کد خبر: ١٥٨٨٥٦ تاریخ انتشار: ٠١ دي ١٣٩٧ - ١٢:١٧
صفحه نخست » مطالب وسط
رحیم‌پور ازغدی در سومین اجلاس ملی اصحاب عشق؛
سیستم رسمی، انرژی انقلاب را خفه کرده است

بازگشت رحیم‌پور ازغدی به خطبه‌های نماز جمعه و صحبت‌های او از این تریبون واکنش‎‌های زیادی برانگیخته است.

 
به گزارش صابرنیوز، بازگشت رحیم‌پور ازغدی به خطبه‌های نماز جمعه و صحبت‌های او از این تریبون واکنش‎‌های زیادی برانگیخته است. روزنامه اصلاح‌‎طلب سازندگی با تیتر «بازگشت شریعتی» از حضور ازغدی در نماز جمعه استقبال کرده است و این خبر را در شرایط امروز برای دولت خبر خوبی ندانسته است. انتقادهای ازغدی از تریبون نماز جمعه نسبت به حوزه نیز واکنش برخی از علمای حوزه را نیز برانگیخته است.
 
در روز پایانی سومین اجلاس ملی اصحاب عشق استاد رحیم‎پور در جمع فعالان فکری و فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی نکات مهمی را برای ثابت قدم بودن در مسیر انقلاب بیان کرد که در ادامه می‌خوانید.
 
استاد رحیم‌پور با بیان اینکه ما امروز در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ اسلام و تشیع قرار داریم و فعالین جبهه فرهنگی انقلاب در خط‌مقدم این برهه تاریخی هستند عنوان کرد: اگر در کارهای ما اخلاص و کیفیت باشد، کارها هرچند کوچک ابعاد جهانی پیدا می‌کند. لذا شما نباید به حجم و وسعت کار خود فکر کنید، آنچه که باید برای شما اهمیت داشته باشد عمق و اصالت کارتان است. کسی که برای حق کار می‌‎کند سه نفر و 300 نفر و سه میلیون نفر برایش فرق نمی‌کند. ما باید الگو بسازیم و جهانی کار کنیم.
 
او با تاکید بر اینکه انقلاب انرژی‌ای تولید کرده که بخشی از سیستم ما این انرژی را سرکوب می‎کند، اضافه کرد: سیستم رسمی، انرژی انقلاب ما را خفه می‌کند. این سیستم انرژی انقلاب را درست مدیریت و هدایت نمی‌کند. من همه‎اش از خودم می‎پرسم اگر آقا نبود چه می‎شد؟ ایشان تنها کسی هستند که دارند بیشتر از همه مطالبه می‎کنند و هیچ وقت نمی‎گذارند که سیستم ترمز کند. لذا امید اصلی ما در نظام آقاست. ما کسانی را در سیستم داریم که اصلا نمی‌فهمند انقلاب چیست و برخی می‌فهمند و اصلا این خط را قبول ندارند. امروز خط ضدخمینی در برخی حوزه‎ها و دانشگاه‌ها و رسانه‎های رسمی و غیررسمی فعال شدند. کسانی که از اول اعتقادی به انقلاب و خط امام خمینی نداشتند. من نمی‌گویم باید جلوی اینها را بگیریم، حرف من این است که ما باید 10 و بلکه 100 برابر این که هستیم باید کار کنیم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انرژی‌ای که انقلاب ایجاد کرده است نه تنها کفابت ایران و جهان اسلام، بلکه کفایت جهان را می‌کند. در جهان وقتی پیام توحیدی و عدالت‌خواهی انقلاب و امام را می‎شنوند به احترامش بلند می‎شوند. انقلاب 57 بزرگترین اتفاق تاریخ بشریت است. در تاریخ نظیر نداشته است. از نظر حقانیت، صحت و دقت و وسعت هیچ پدیده‎ای با انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست. انرژی این انقلاب باید جهانی شود. این انرژی در داخل ایران هم باید آزاد و هدایت شود. نسل ما انرژی خودش را در وسط آتشفشان انقلاب و جنگ آزاد کرد، نسل جدید که شماها هستید باید در تثبیت این ایدئولوژی در داخل، آسیب‎شناسی و آسیب‌زدایی و آزادسازی و گسترش این انرژی بخصوص در سطح جهان فعال باشید.
 
استاد رحیم‌پور در ادامه به تشریح گزاره «حفظ دستاوردهای انقلاب» اشاره و بیان داشت: مواظب باشید گول عبارت حفظ دستاوردهای انقلاب را نخورید و معنی درست آن را بفهمید. این را بدانید که اگر اسلام و انقلاب فریز شوند، نابود می‎شوند. اسلام و انقلاب مانند موجی هستند که ایستادگی آنها عدم آنهاست. دشمنان می‎خواهند این موج را آرام کنند. این حرف‌ها حرف‎های انقلابی‌گری نیست، این سنت اسلام است. رسول خدا می‌فرمایند: انسان اگر ترمز کند، همان جای خودش نمی‎ماند به عقب می‎رود. ما یا باید به جلو برویم یا عقب می‎رویم. در مکتب اسلام درجا زدن و ایستادن معنی ندارد. این یعنی انقلاب دائمی؛ یعنی باید همیشه مجاهد و انقلابی بود.
 
وی با بیان اینکه از دل مکتب اسلام و انقلاب نه توقف و تحجر بیرون می‎آید و نه ارتجاع گفت: وای به حال آن جامعه، تشکیلات، گروه و افرادی که دچار رکود هستند. شما باید در همه حوزه‎ها در موقعیت جدید باشید. این حرف من نیست، این منطق اسلام در همه حوزه‎هاست. متاسفانه امروز اسلام و تشیع در همه عرصه‎ها بی‎دفاع مانده است. نظام آموزشی و پژوهشی حوزه کمبود و مشکل دارد، از صحنه‎ها عقب افتاده است. نظام دانشگاهی ما همین‎طور. نظام رسانه‎ای ما مشکل دارد؛ حرف‎های ما به درستی منتقل نمی‎شود. ما باید فردا از امروز جلوتر باشیم، ولی باید مواقب هم بود که دنبال هوا و هوس فردی، جمعی و گروهی نرویم. ما تابع مکتبی هستیم که می‎‌گوید نباید ترمز بزنیم، دنبال آگاهی و علم بیشتر بروید و منفعل نباشید.
 
نکته دیگری که استاد رحیم‌پور به آن اشاره کرد بحث انقلابی بودن بود. او گفت: انقلابی بودن و انقلابی‎گری به رگ گردن کلفت کردن و داد زدن و با این و آن درگیر شدن نیست، اما لازمه انقلابی بودن این است که با کسانی هم درگیر شویم. چون یک انقلابی حرف حق را می‎زند.
 
انقلابی بودن یعنی امر به معروف و نهی از منکر کردن و صدور انقلاب هم به معنی امر به معروف و نهی از منکر جهانی است. از نگاه انقلابی کارها باید ضربتی و بنیادی انجام شود.
 
 
او با اشاره به اینکه این دعوا همیشه بوده و امروز فقط آدم‎هایش عوض شده است افزود: شهید بهشتی می‎گویند ما می‎خواستیم کارها را خارج از روند بروکراتیک جلو ببریم ولی آقای بازرگان معتقد بود باید کارها بروکراتیک جلو بروند. ایشان می‌گویند من نمی‎گویم آنها کاری نکردند، ولی سوال می‎کنند آیا نظام چیزی است که بشود خرد خرد آن را عوض کرد؟ شهید بهشتی جواب می‎دهند نظام را باید کلی عوض کرد، باید عناصر نظام قدیم منحل و عناصر مثبت آن حفظ و نظام جدید برپا شود. الان هم به اعتقاد من تنها چیزی که جلوی حرکت نظام را گرفته است این است که اکثر نهادهای بروکراتیک رضاخانی در کشور حاکم است و عوض نشدند. امام صالح، امت هوشیار، ولی وسط خراب. این سیستم که باید از امام اطاعت و به امت خدمت کند، نه از امام اطاعت می‎کند و نه به امت خدمت.
 
وی با بیان اینکه وسط مبارزه دشمنی‌ها و فحش‎ها زیاد است، عنوان کرد: در راه مبارزه ممکن است وقتی دارید با دشمن روبه‎رو می‌جنگید از کنار خنجر بخورید، آماده این شرایط باشید؛ نباشد شک کنید، ناامید شوید، قهر کنید. اگر می‎خواهید خدا اقدام کند، اقدام کنید. خداوند می‎فرماید شما به عهد خود با من وفا کنید من سر عهدم هستم، منتهی باید اقدام کنید و هزینه پیروزی را پرداخت کنید. شما اقدام کنید و آماده پیروزی‎های ناگهانی و قاطع باشید. این وعده خداوند است.
 
استاد ازغدی با تاکید بر اینکه اگر در تشکیلات خود از تلاش محکم، مومنانه و عفیفانه و مظلومانه خواهران استفاده ‎نکنید، محکوم به شکست هستید ادامه داد: دشمن بیش از 100 سال است که در ایران زیربنایی کار کرده است، ما باید ظرف 10 سال کار 100 سال آنها را انجام دهیم و می‌توانیم این کار را هم در روبنا و هم در زیربنا انجام دهیم. آنها از قبل از مشروطه شروع به کارکردن هستند و در 100 جبهه اعم از قانون‎گذاری، رسانه، اقتصاد، سیاست، تجارت، بحث کشف حجاب، و... ورود کردند ما هم باید در 100 جبهه وارد شویم و با آنها مقابله کنیم.
 
نکته پایانی که این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن اشاره کرد تولید مطلب بود. او گفت: حوزه و دانشگاه، ولی بخصوص حوزه مسئول اصلی تولید مطالب، پاسخ به سوالات و شبهات در عرصه‎های مختلف فرهنگی، فکری، دینی و عقیدتی است. نرم‎افزار اسلامی در تمام عرصه‎ها را باید حوزه تولید کند. این نقدهایی که برخی اوقات بیان می‌کنم، حرف‎های من نیست، یک صدم حرف‎های امام و رهبری و یک دویستم حرف‎های آقای مطهری و بهشتی است. اگر من بگویم بهشتی و مطهری چه چیزهایی راجع به حوزه گفتند الان می‎روند آنها را از قبر درمی‎آورند. باید نهضت تولید محتوا برای سوالات واقعی نه سوالات فرضی ایجاد شود و این کار حوزه است. رسالت مهم دیگر توزیع این محتواست. این رسالت بر عهده شماهاست و شما باید برای این رسالت تدبیر کنید.
 
استاد ازغدی در پایان فعالین فکری و فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب را مورد خطاب قرار داد و گفت: محکم باشید، کار خودتان را دست کم نگیرید. به خدا باهمین کارها و حلقه‎های ظاهرا کوچک می‎توانید تاریخ ایران را تغییر دهید. هر کس در ایران اثر بگذارد در کل جهان اسلام اثر می‎گذارد و هر کس در جهان اسلام مخاطب پیدا کند در کل جهان مخاطب پیدا می‎کند. امام وقتی از اتاقش در نجف شروع کرد هیچ کس باور نمی‎کرد بتواند یک روز جهان را تغییر دهد، ولی داد.
 




Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه