10 نشانه‌ برای وقوع بحران اقتصادی و فروپاشی دلار
کد خبر: ١٥٨٥٦١ تاریخ انتشار: ٠٤ شهریور ١٣٩٧ - ٠٩:٠٢
صفحه نخست » مطالب وسط
تلویزیون روسیه با حضور کارشناسان بررسی کرد
10 نشانه‌ برای وقوع بحران اقتصادی و فروپاشی دلار

کارشناسان به 10 نشانه‌ای که حاکی از وقوع بحران اقتصادی بزرگ و فروپاشی دلار است، اشاره می‌کنند.

به گزارش صابرنیوز، کارشناسان اعلام می‌کنند بحران اقتصادی بزرگ در راه است و عمر دلار هم رو به زوال است، 10 نشانه هم در این باره مطرح می‌کنند.

تلویزیون BTV روسیه اظهارنظر کارشناسان را در این باره چنین مطرح می‌کند:در صورتی که فروپاشی اقتصادی رخ بدهد بسیار سریع اتفاق خواهد افتاد اما کسی نمی‌تواند پیش‌بینی دقیقی درباره زمان آن داشته باشد اما علایم و نشانه‌هایی است که این چیز عجیب اتفاق می‌افتد.

سال‌هاست که کارشناسان درباره فروپاشی اقتصادی هشدار داده‌اند و می‌گویند که رکود بزرگ اقتصادی دیگری در راه است. 

از سوی دیگر این کارشناسان می‌گویند فروپاشی دلار هم وقتی ارزش دلار آمریکا پایین بیاید اتفاق خواهد افتاد این زمان هر کسی که سرمایه‌های دلاری دارد به هر قیمتی خواهد فروخت. این شامل سرمایه‌های دولت‌ها هم می‌شود که اوراق قرضه آمریکا را خریداری کرده‌اند. این مسأله در تجارت و مبادلات خارجی کشورها هم تأثیرگذار خواهد بود.

در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد کشورها دنبال هر سرمایه‌ای به غیر از دلار  خواهند بود، فروپاشی دلار به این معنی است که هر کسی تلاش می‌کند تا سرمایه‌های دلاری خود را بفروشد و کسی دیگر آن را خریداری نخواهد کرد. این مسأله سبب خواهد شد که ارزش دلار به شدت کاهش و حتی نزدیک به صفر برسد و این تورم زیادی را سبب خواهد شد.

کارشناسان در تلویزیون BTV روسیه 10 نشانه‌ رکود بزرگ اقتصادی آینده و فروپاشی دلار را چنین مطرح می‌کنند. 

۱- پول‌های هوشمند از بورس‌های جهانی فرار می‌کنند به طوری که چنین وضعیتی را تنها در بحران قبل از 2008 شاهد بودیم. آمارها حاکی از این است که سهم این نوع پول‌ها در بورس‌های جهانی در سال 2018 به شدت کاهش یافته است.

 

۲- مؤسسه مودی که رتبه بندی شرکت‌ها و مؤسسات اقتصادی را انجام می‌دهد اعلام کرده که اوراق قرضه‌های بی‌محل که نشانه‌ای برای بروز بحران اقتصادی است به شدت افزایش یافته است. 


۳- بر اساس اعلام FDIC که مشکلات بانک‌ها را بررسی می‌کند در سه ماهه نخست 2018 تعداد بانک‌های مسأله‌دار سه برابر شده است. 


۴- خزانه و سرمایه آمریکا بدترین شروع را در ابتدای امسال داشته به طوری که این وضعیت از زمان رکود بزرگ تاکنون بی‌سابقه بوده است.


 

۵- نرخ بهره وام مسکن به بیشترین میزان 30 سال گذشته رسیده است.

 

۶- بدهی‌های صنعت خرده‌فروشی در سال 2018 رکورد زده است. 

۷- جهان با سرعت عجیبی شاهد حذف شدن خرده‌فروشی‌ها است که تاکنون به خود ندیده و خرده‌فروشی‌ها یکی پس از دیگری بسته می‌شوند.

۸- دو اقتصاد بزرگ جهان در حال جنگ تجاری هستند که اثرات آن دامن دیگر کشورها را هم می‌گیرد.

۹- نهمین اقتصاد بزرگ جهان یعنی ایتالیا هم در حال آب شدن است و نگرانی از توسعه آن به دیگر کشورها هم وجود دارد.

۱۰- بورس بانک‌های ایتالیا در ماه گذشته به شدت شکست خورده و اوراق قرضه این کشور به بیشترین میزان از سال 2014 تاکنون رسیده است. وضعیت دیگر بانک‌های جهان هم مناسب نیست به طوری که دوویچ بانک آلمان 7 هزار کارمند خود را اخراج می‌کند.





Share
* نام:
ایمیل:
* نظر:

پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین مطالب


صفحه اصلی | ارتباط با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | نظرسنجی | RSS | ایمیل | نسخه موبایل
طراحی و تولید: مؤسسه احرار اندیشه