نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
معجزه سرود ملی با دعای مردم
کد خبر: ١٦٤٥٢١ تاریخ انتشار: ٠٥ آذر ١٤٠١ - ١٠:١٠
صفحه نخست » آخرین اخبار
معجزه سرود ملی با دعای مردم

دیدار دوم تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی مقابل ولز با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

 
 تیم‌های ایران و ولز امروز از ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه احمد بن علی در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از گروه B به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این دیدار با نتیجه دو بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

 
ترکیب ابتدایی ایران:
 
سید حسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون.
 
ترکیب ولز:
 
وین هنسی، کریس مفام، بن دیویس، جو رودون، اتان آماپدو، آرون رمزی، نکو ویلیامز، کانر رابرتس، گرث بیل، هری ویلسون و کیفر مور.
 
نیمه نخست:
در ۵ دقیقه ابتدایی این دیدار، تیم ایران بهتر از ولز بازی را آغاز کرد و توانست موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای روی دروازه ولز ایجاد کند.
 
دقیقه ۱۲: کانر رابرتس از سمت راست یک ارسال زیبا روی دروازه ایران داشت و کیفر مور ضربه‌اش را روانه دروازه ایران کرد اما سید حسین حسینی با یک واکنش بسیار عالی توپ را دفع کرد. پس از این توپ مهاجم بلند قامت ولز مصدوم شد اما به بازی برگشت.
 
دقیقه ۱۵: اشتباه رابرتس باعث شد توپ به قلی‌زاده برسد. همکاری او و آزمون باعث شد تا قلی‌زاده با دروازه خال مواجه شود. او این توپ را وارد دروازه کرد اما داور این گل را آفساید اعلام کرد.
 
دقیقه ۱۹: خطای مدافعان ایران رو بیل، فرصت مناسبی را برای ولزی‌ها ایجاد کرد اما این ضربه آزاد در نهایت راه به جایی نبرد.
 
دقیقه ۲۳: ایران در این دقیقه و در میانه میدان صاحب یک ضربه آزاد شد. رضاییان یک ارسال خوب روز دروازه داشت و آزمون نیز با یک ضربه سر دروازه ولز را تهدید کرد. 
 
دقیقه ۲+۴۵: پاسکاری‌های تیم ملی در زمین ولز باعث شد تا سعید عزت‌اللهی در یک موقعیت خوب برای ارسال قرار بگیرد. ارسال او سردار آزمون را در موقعیت عالی قرار داد اما ضربه او راه به دروازه ولز نداشت.
 
دقیقه ۴+۴۵: ارسال حاج‌صفی از جناح راست بر روی دروازه ولز و شلوغی محوطه جریمه باعث شد تا ایران صاحب موقعیت گلزنی شود اما ولزی‌ها توپ را دفع کردند. در توپ برگشتی احمد نوراللهی با یک شوت محکم دروازه ولز را تهدید کرد اما در نهایت این توپ هم راه به جایی نداشت تا این دیدار در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.
 
نیمه دوم:
دقیقه ۵۲: پاس در عمق و زیبای حاج صفی به آزمون رسید و این مهاجم با یک ضربه توپ را به تیرک زد. در توپ برگشتی قلی زاده با یک شوت بغل پا زیبا بار دیگر توپ را به تیرک دروازه ولز زد.
 
دنیل جیمز و برنان جانسون در دقیقه ۵۷ به جای رابرتس و هری ولسون وارد میدان شدند.
 
دقیقه ۸۳: دیویس با یک شوت محکم دروازه ایران را تهدید کرد اما حسینی با یک واکنش بسیار عالی توپ را به سمت کرنر دفع کرد.
 
دقیقه ۸۵: فرار طارمی و خطای شدید هنسی باعث شد تا داور به این دروازه‌بان کارت زرد نشان دهد اما VAR به کمک تیم ایران آمد و کارت زرد داور تبدیل به کارت قرمز شد و هنسی از زمین اخراج شد.
 
دقیقه ۸۸: مهدی ترابی یک شوت بسیار زیبا به سمت دروازه ولز روانه کرد اما این توپ هم نتیجه‌ای برای ایران نداشت.
 
در دقیقه ۵+۹۰ جهانبخش یک کارت زرد گرفت و بازی بعدی مقابل آمریکا را از دست داد.
 
دقیقه ۸+۹۰: حملات ایران برای رسیدن به گل نخست سرانجام به نتیجه رسید. توپ سرگردان پشت محوطه جریمه به روزبه چشمی رسید و بازیکن تعویضی کی‌روش موفق شد با شوتی غیر قابل مهار دروازه‌ی دنی وارد را باز کند و ایران را پیش بیندازد.
 
دقیقه ۱۰۰: حملات ولز برای جبران گل خورده نتیجه نداد و ایران روی ضدحمله به وسیله رامین رضاییان فاصله را ۲ برابر کرد و برد تاریخی ۲ بر صفر را به دست آورد.


برچسب ها: سرود ملی


Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: