نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
خطر قطعی برق ۶ میلیون انگلیسی در زمستان
کد خبر: ١٦٤١٩٢ تاریخ انتشار: ٠٩ خرداد ١٤٠١ - ١٦:٥٣
صفحه نخست » آخرین اخبار
خطر قطعی برق ۶ میلیون انگلیسی در زمستان

روزنامه تایمز با اشاره به یک سند دولتی نوشت، درصورتی عرضه گاز روسیه به اروپا قطع شود، ۶ میلیون انگلیسی در زمستان امسال با قطعی برق مواجه خواهند شد.

به گزارش صابرنیوز، روزنامه تایمز با اشاره به یک سند دولتی نوشت، درصورتی عرضه گاز روسیه به اروپا قطع شود، ۶ میلیون انگلیسی در زمستان امسال با قطعی برق مواجه خواهند شد.

بر اساس این گزارش، واردات گاز از نروژ در زمستان آینده به علت افزایش تقاضا در اروپا، نصف خواهد شد. انگلیسی حدود نیمی از کل گاز وارداتی خود را از نروژ می‌خرد.

دولت انگلیس با اشاره به رقابت جهانی شدید برای تامین سوخت، هشدار داده است، محموله‌های گاز طبیعی مایع از تولیدکنندگان بزرگی نظیر آمریکا و قطر نیز در زمستان امسال نصف خواهد شد.

در عین حال، گازی که از هلند و بلژیک هم تامین می‌شود، نیز در زمستان قطع خواهد شد، زیرا این دو کشور برای تامین نیازهای خود با چالش روبرو می‌شوند.

انگلیس متعهد شده واردات نفت روسیه را تا پایان سال جاری پایان دهد؛ لندن اکنون به دنبال تقویت عرضه برق با افزایش عمر نیروگاه‌های زغال سنگ و هسته‌ای قدیمی خود است.

بنابراین، با جود اینکه قرار بود نیروگاه هسته‌ای «سامرست هینکلی پوینت B» در تابستان امسال از کار انداخته شود، عمر این تاسیسات ۵۰ ساله می‌تواند ۱۸ ماه دیگر افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، احتمالا به تأسیسات صنعتی سنگین گفته می‌شود تا استفاده از گاز را متوقف کنند.

به نوشته این گزارش، این امر می‌تواند به کمبود برق منجر و خانواده‌های انگلیسی در ساعات اوج مصرف در صبح‌ها و عصرهای هفته با خاموشی مواجه شوند.

در این گزارش آمده است، اگر روسیه عرضه گاز طبیعی به اتحادیه اروپا را به طور کامل قطع کند، خاموشی‌ها ممکن است به مدت سه ماه ادامه داشته باشد که از دسامبر آغاز می شود و در روزهای هفته و آخر هفته رخ می دهد.

چند روز پیش نیز مایکل لوئیس، مدیرعامل شرکت ا.آن، که بزرگ‌ ترین شرکت سرمایه‌گذاری در تولید و توزیع برق در جهان به شمار می‌ رود، گفت: در صورتی که مقامات انگلیسی برای پایین آوردن قیمت حامل‌ های انرژی در این کشور اقدام نکنند، ۴۰ درصد خانوارها در این کشور دچار کمبود سوخت خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ا.آن گفت: هزینه‌ های انرژی مردم انگلیس نسبت به پیش از ماه آوریل که سالانه 1277 پوند بود، به نزدیک سه برابر رسیده و مجبور خواهند بود تا پاییز سالانه 3 هزار پوند برای تامین سوخت و انرژی خود هزینه کنند.

بر اساس یک نظرسنجی که اسکای نیوز هفته گذشته آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ منتشر کرد و از سوی موسسه ایپسوس انجام شده، ۶۵ درصد مردم انگلیس با هدف کاهش هزینه‌ ها از روشن کردن تجهیزات گرمایشی خود اجتناب کرده و یک چهارم آنها هم حتی به سمت کاهش مصرف مواد غذایی و پایین آوردن تعداد وعده‌ های غذایی خود رفته‌‌اند.

بانک مرکزی انگلیس اعتراف کرد که نمی‌‌تواند تورم را‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کند و این در حالی است که تورم این کشور در ماه آوریل به بالاترین میزان ۴۰ سال گذشته رسیده است. میلیون‌ ها خانوار در سراسر انگلیس هم اکنون با تبعات افزایش بی‌ سابقه قیمت سوخت و حامل‌ های انرژی در این کشور روبرو هستند.

افزایش ۵۴ درصدی در قبوض برق و گاز خانوارها بدین معناست که آنها باید سالانه حدود ۲۵۰۰ دلار خرج این موارد کنند.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: