نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
نبرد شمشیر قدس به امنیت رژیم صهیونیستی آسیب وارد کرد
کد خبر: ١٦٤١٦٨ تاریخ انتشار: ٠١ خرداد ١٤٠١ - ١٧:٢٢
صفحه نخست » آخرین اخبار
نبرد شمشیر قدس به امنیت رژیم صهیونیستی آسیب وارد کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: «نتایج نبرد شمشیر قدس محدود به فلسطین نبود؛ بلکه نتایج آن راهبردی و در سطح جهانی بود.»

به گزارش صابرنیوز به نقل از تلويزيون الميادين، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانش در کنفرانس بزرگ ملی در نخستین سالگرد نبرد شمشیر قدس گفت: «نتایج نبرد شمشیر قدس محدود به فلسطین نبود؛ بلکه نتایج آن راهبردی و در سطح جهانی بود.»

وی افزود «نخستین نتیجه نبرد شمشیر قدس همان طرح مقاومت از غزه است که به نظریه امنیت رژیم صهیونیستی ضربه زد

اسماعیل هنیه همچنین گفت: «مقاومت فلسطین نبرد را به داخل رژیم اسرائیل و وجب به وجب خاک فلسطین منتقل کرد

وی افزود «در پی پیامد‌های نبرد شمشیر قدس، مسئولان رژیم اشغالگر در برهه گذشته برای جلوگیری از برخورد با غزه تلاش کردند.»

اسماعیل هنیه تصریح کرد «از جمله نتایج نبرد شمشیر قدس این بود که خاک‏ و ملت فلسطین را متحد کرد

هنیه گفت: «وقتی در خصوص نبرد شمشیر قدس از غزه و در غزه سخن می‌گوییم، تاثیر متفاوتی دارد، زیرا این غزه بود که شمشیر را از غلاف بیرون آورد و آن را بر سر رژیم اشغالگر فرود آورد و این شمشیر را در رژیم اشغالگر و وجود آن فرو برد.

هنیه افزود: به مردم ما در غزه، نیرو‌های مجاهد، گردان‌های مقاومت و در راس آن‌ها گردان‌های عزالدین قسام و محمد الضیف فرمانده نیرو‌های مقاومت درود می‌فرستیم. یک سال پس از این نبرد، در برابر میزان تحولات راهبردی قرار گرفته ایم که این نبرد به وجود آورد. نبردی که به منزله تغییر مهمی در جریان درگیری با رژیم صهیونیستی بود و زمینه را کاملا برای مرحله جدید و متفاوتی فراهم کرد. در این سخنرانی می‌خواهم درباره دو مسئله اصلی در خصوص این نبرد سخن بگویم. نبردی که نبرد فراگیر بود و نتایج آن ابعاد مختلفی داشت. نتایج آن صرفا بر آرمان فلسطین یا مرز‌های جغرافیایی فلسطین تاثیرگذار نبود. بلکه در سطح منطقه و حتی جامعه بین المللی تاثیرگذار بود. نکته نخست اینکه یک سال پس از این نبرد، باید ببینیم نتایج راهبردی این نبرد چیست که اکنون زمینه لازم برای احیای روح مقاومت در میان مردم فلسطین در سرتاسر فلسطین به خصوص قدس و کرانه باختری علیه رژیم اشغالگر فراهم کرد. اکنون می‌خواهم از بین بسیاری از نتایج راهبردی، بر سه نتیجه تمرکز کنم.

نخست اینکه طرح گردان‌های قسام و گردان‌های مقاومت از غزه به نظریه امنیت رژیم صهیونیستی آسیب وارد کرد؛ نظریه‌ای که بر عمل صهیونیستی با ابعاد سیاسی، نظامی و امنیتی آن در طول چندین دهه درگیری و جنگ‌های ارتش رژیم اشغالگر در فلسطین و خارج از خاک فلسطین حاکم بود. این نظریه مبتنی بر بازدارندگی، جنگ سریع و انتقال سریع به خاک دشمن بود. نبرد شمشیر قدس به این نظریه امنیتی آسیب وارد کرد. به نظریه بازدارندگی و جنگ‌های سریع و انتقال به خاک دشمن آسیب وارد کرد. اقداماتی که گردان‌های قسام و گروه‌های مقاومت فلسطین انجام دادند، همان چیزی است که نظریه بازدارندگی را در برابر دشمن ایجاد کرد. این همان چیزی بود که عملیات کوتاه کمتر از ده روز را در برابر دیدگاه سرتاسر جهان به دنبال داشت. این عملکرد قهرمانانه، آشفتگی امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. مقاومت فلسطین نبرد را به دل رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین اشغالی منتقل کرد. حتی یک وجب از خاک فلسطین نبود مگر اینکه محل حملات موشک‌ها یا پهپاد‌های مقاومت و فعالیت‌های امنیتی و اطلاعاتی مقاومت قرار گرفت.

این نتیجه، معادله قداست و قدرت را ایجاد کرد. قدرت مقاومت در غزه و قداست قدس؛ تاثیرات این معادله تا این لحظه همچنان به قوت خود باقی است. در ماه مبارک رمضان شاهد بودیم که سران رژیم اشغالگر چطور تلاش کردند درگیری با نمازگزاران و معتکفان را در مسجدالاقصی تا پایین‌ترین حد کاهش دهند، زیرا تاثیرات نبرد شمشیر قدس همچنان پابرجا و بر جریان سیاست رژیم صهیونیستی و تصمیم‌های آن در این عرصه تاثیرگذار است. این نخستین نتیجه بود که در واقع به نظریه امنیت رژیم صهیونیستی آسیب وارد کرد. نتیجه دوم این است که این نبرد عوامل جدیدی به توازن قدرت راهبردی به نفع ملت و مقاومت فلسطین افزود. عواملی که با نبرد شمشیر قدس شکل گرفت و موجب شد توازن راهبردی به نفع ما باشد، متعدد است. اما مهم‌ترین این عوامل، ملت فلسطین در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین است که انتفاضه عزت و کرامت را برپا کرد. این مردم با موشک‌های غزه و قدس و کرانه باختری اعلام همبستگی کردند. اکنون دشمن برای مردم ما در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین حساب باز می‌کند. این گنج برای ملت و مقاومت ماست و عنصر قاطعی برای پایان دادن به درگیری تاریخی با این دشمن است. توازن قدرت راهبردی اکنون به نفع ماست. هیچ مانعی در برابر ضربه مستقیم هر یک از مردم فلسطین به این دشمن وجود ندارد. همان طور که در برهه اخیر این اتفاق افتاد و نیرو‌های قهرمان و مجاهد از همه موانع و چالش‌های امنیتی عبور کردند و در دل رژیم صهیونیستی عملیات انجام دادند.

اما نتیجه دیگر، این است که خاک و ملت و آرمان فلسطین را متحد کرد. این نبرد موانع جغرافیایی را در فلسطین تاریخی از بین برد و همه مردم فلسطین را در داخل فلسطین و خارج از آن در دل این نبرد هوشیار کرد و خاک و ملت فلسطین متحد شد و آرمان فلسطین به شکل حقیقی آن یعنی آرمان آزادی خواهانه ملی و آرمان کاملا سیاسی، ملی و انسانی ظاهر شد. پیش از نبرد شمشیر قدس، این مسئله تا این حد و به این وضوح دیده نمی‌شد. این سه نتیجه یعنی ضربه زدن به نظریه امنیت رژیم صهیونیستی و ایجاد توازن جدید راهبردی برای مقاومت و ملت فلسطین و وحدت خاک، ملت و آرمان فلسطین با پشتیبانی ملت‌های امت اسلامی و آزادگان جهان شکل گرفت. این نتایج با تاثیرات عمیق در آینده در همه رویارویی‌های ملت فلسطین، حماس و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی تاثیر خواهد گذاشت.

دومین مسئله‌ای که می‌خواهم درخصوص آن سخن بگویم این است که ما تهدیدات جدید و یورش‌ها را به مسجدالاقصی دنبال می‌کنیم. برخی خواسته‌های صهیونیستی برای یورش به مسجدالاقصی یا برگزاری راهپیمایی پرچم وجود دارد؛ راهپیمایی که موشک‌های مقاومت آن را برهم زد. اکنون می‌خواهم کاملا به شکل واضح و روشن سخن بگویم و به دشمن درباره انجام چنین گام‌ها و جنایت‌هایی هشدار دهم. ملت فلسطین و مقاومت به خصوص در کرانه باختری و قدس اجازه نداد و نخواهد داد که این نوع خزعبلات یهودی انجام شود. مسجد الاقصی صرفا مسجد مسلمانان و قبله نخست آن‌ها و محل معراج پیامبر اکرم (ص) است. تصمیم ما واضح و روشن است و در آن هیچ شک و تردیدی وجود ندارد و در خصوص آن هیچ تعللی نخواهد بود. با همه امکانات با این اقدامات مقابله خواهیم کرد و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که مسجد الاقصی را مباح بدانند یا در خیابان‌های قدس و کرانه باختری یا مناطق اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین علیه ملت ما عربده کشی کنند. اکنون دیگر گذشته نیست. گفتیم و یادآوری می‌کنیم که مرحله پس از نبرد شمشیر قدس کاملا با مرحله پیش از آن تفاوت دارد. این مرحله در زمینه طرح، تحمیل واقعیت ها، ایجاد صحنه‌ها و گرفتن حقوق و پیروزی، در دست ماست نه در دستان دشمن.

ما همه تحولات و تغییرات را در عرصه فلسطین، منطقه و جهان دنبال می‌کنیم و آن‌ها را تحلیل می‌کنیم و می‌گوییم که این مسائل به نفع ملت و مقاومت و آرمان فلسطین است. ازین رو، از مردم فلسطین می‌خواهم که برای حمایت از مسجدالاقصی کاملا آمادگی داشته باشند و اجازه ندهند که در داخل مسجدالاقصی عربده کشی شود. نیرو‌های مدافع مسجدالاقصی در زمان‌هایی که رژیم اشغالگر اسرائیل برای یورش به مسجد الاقصی تعیین می‌کند، برای عمل در مقابله با آن آمادگی داشته باشند. ما فقط سخن نمی‌گوییم. اقدامات ما پیش از سخن گفتن ما انجام می‌شود. مردم ما در عمل در غزه‏، جنین، سرتاسر کرانه باختری، قدس و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین و مردم در تبعید ما و امت اسلامی اجازه نخواهند داد چنین اقداماتی صورت بگیرد. من می‌گویم درگیری با رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده است. این ملت به پیروزی بزرگی خواهد رسید. اسرا را آزاد خواهیم کرد و آوارگان به وطن خود بازخواهند گشت و این دشمن از سرتاسر مناطق فلسطین تاریخی خارج خواهند شد. این وعده صادق الهی است.»




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: