نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
اعتراف رسانه صهیونیستی به ناتوانی تل‌آویو در برابر ایران
کد خبر: ١٦٤١٥٩ تاریخ انتشار: ٣١ ارديبهشت ١٤٠١ - ١٧:٠٤
صفحه نخست » آخرین اخبار
اعتراف رسانه صهیونیستی به ناتوانی تل‌آویو در برابر ایران

یک رسانه صهیونیستی اذعان کرد، همه نقشه‌ها و طرح‌هایی که ارتش اسرائیل از سال ۲۰۰۷ کشیده و رزمایش‌هایی که برای آماده شدن برای اجرای آن‌ها برگزار کرده است، صرفا در حد طرح بود و این ارتش در واقعیت توان چنین کاری را ندارد.

به گزارش صابرنیوز، شبکه خبری صهیونیستی «کان» از تنش‌ها اسرائیل با ایران و اقدام ایران به غنی سازی اورانیوم سخن گفت و اعلام کرد، تنشی که این هفته ایجاد شده است، نکته جدیدی ندارد.

این شبکه به سفر «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل به ایالات متحده آمریکا و سفر دیگر فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا به اسرائیل پرداخت و گزارش داد: هیچ گونه تغییر بنیادین واقعی رخ نداده است. واقعیت این است که ایران میزان غنی سازی اورانیوم را افزایش داده است، اما به رغم اظهارنظر‌ها در اسرائیل هنوز با دستیابی به بمب فاصله دارد. سطح آمادگی در اسرائیل هم هیچ تغییری نکرده است یعنی ارتش اسرائیل از سال ۲۰۰۷ برای ایران نقشه می‌کشد و برای اجرای آن آموزش می‌دهد و این هفته هم رزمایشی برگزار شد، اما همه این‌ها فقط حرف است.

کان افزود، درمورد سطح آمادگی، اسرائیل نباید از مرحله هماهنگی با آمریکا عبور کند و درمورد تمرین ها، اسرائیل خواست چه به اسرائیلی‌ها و چه به شرکای خود نشان دهد قدرتش را دارد، اما واقعیت این است که چنین قصدی ندارد. این هفته هیچ نشانه‌ای از عزم آن برای انجام اقدامی دیگر مشاهده نشد بلکه خواست بگوید ما اینجا هستیم. اگر سرگرم روسیه و اوکراین هستید، ما را فراموش نکنید.گانتس در برهه‌ای از آمریکا بازگشت که می‌دانست جهان سرگرم موضوع دیگری به نام اوکراین است.

تحلیلگر امور نظامی شبکه کان گفت: این گونه نیست که همه کسانی که در نهاد امنیتی اسرائیل فعالیت می‌کنند، معتقد باشند اسرائیل به تنهایی می‌تواند تاسیسات هسته‌ای ایران را برچیند. نه اکنون چنین اعتقادی وجود دارد و نه چند سال بعد وجود خواهد داشت. احتمالا اسرائیل قدرت چنین کاری را ندارد و پاسخ احتمالا منفی خواهد بود. در اسرائیل این نگرانی وجود دارد که غرب در آماده شدن برای گزینه نظامی، با آن همقدم نمی‌شود.

اسرائیل فقط برای آماده شدن برای گزینه نظامی با هدف نابود کردن تاسیسات هسته‌ای ایران آموزش می‌بیند، اما می‌تواند تخریب، کارشکنی، ترور و کار‌های دیگری هم انجام دهد. تا زمانی که ایالات متحده آمریکا و اروپا با اسرائیل همگام نشوند، تنها خواهد ماند.

شبکه خبری صهیونیستی «کان» در ادامه تاکید کرد، بر این اساس چیز‌هایی می‌شنویم که نامش پیام است: رزمایش بزرگ در دریای سرخ حامل پیام برای ایران است. دو هفته دیگر شاهد رزمایشی بسیار بزرگ خواهیم بود. در آن ده‌ها هواپیما به سمت غرب پرواز خواهند کرد و مسافت ۲۰۰۰ کیلومتر را خواهند پیمود که همان مسافت ایران است. این یک پیام است، اما همان طور که می‌بینیم این پیام‌ها روی ایران تاثیر ندارد.

مقامات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بار‌ها اعلام کرده‌اند که مشکل اصلی این رژیم در حمله نظامی به ایران نیست بلکه به مرحله بعد از حمله بر می‌گردد. ایران در منطقه پرچمدار محوری به نام مقاومت است. انصارالله یمن، حزب الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطین، حشد شعبی در عراق و سوریه جز این محور هستند.

نکته مهم این است که این گروه‌ها همگی کارنامه موفقی در عرصه نظامی دارند و این یعنی زنگ خطر برای اسرائیل. انصارالله با وجود تحریم‌های عربستان در ۷ سال گذشته موفق به شکست ائتلاف سعودی شده و موشک‌ها و پهپاد‌های این جنبش بار‌ها نقاط مختلف عربستان را هدف قرار داده‌اند، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین نیز در جنگ‌های مختلف از جمله عملیات اخیر یعنی سیف القدس موفق به شکست دشمن صهیونیستی شده‌اند، حزب الله لبنان که طبق اعتراف صهیونیست‌ها ۲۰۰۰ پهپاد و هزاران موشک نقطه زن در اختیار دارد و اسرائیل به دنبال فرار از رویارویی مستقیم با این جنبش است، حشد شعبی در عراق نیز با فشار‌های خود باعث اخراج نظامیان آمریکایی از عراق شد.

در واقع محور مقاومت از مجموعه‌ای از کشور‌ها و گروه‌هایی تشکیل می‌شود که همگی در عرصه نظامی تبحر خاصی دارند و به محض شلیک اولین موشک یا پرواز اولین جنگنده اسرائیل به سمت ایران، این مجموعه منطقه‌ای فعال شده و پایان کار اسرائیل را رقم خواهد زد.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: