نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
زیان ۷ میلیارد دلاری مصر به دلیل جنگ روسیه و اوکراین
کد خبر: ١٦٤١٤٢ تاریخ انتشار: ٢٦ ارديبهشت ١٤٠١ - ١٧:٣٦
صفحه نخست » آخرین اخبار
زیان ۷ میلیارد دلاری مصر به دلیل جنگ روسیه و اوکراین

نخست وزیر مصر از ضرر چند میلیارد دلاری این کشور بابت جنگ بین روسیه و اوکراین خبر داد.

به گزارش صابرنیوز، نخست وزیر مصر اذعان داشت که  اقتصاد مصر ۷ میلیارد دلار بابت جنگ روسیه با اوکراین متحمل زیان مستقیم شده است.

به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور» «مصطفی المدبولی» نخست وزیر مصر روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی گفت: «ما حساب کردیم که تاثیر مستقیم جنگ در اوکراین  منجر به افزایش قیمت کالاهای راهبردی شده است. این رقم برابر با ۱۳۰ میلیارد پوند مصر معادل ۷ میلیارد دلار است.»

نخست‌وزیر مصر افزود: «قاهره از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را از دست داده است، اما این کشور موفق شده است ۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری و سپرده از کشورهای حوزه خلیج فارس تضمین کند.»

در ماه مارس، مصر اعلام کرد که در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول درباره تامین مالی احتمالی و همچنین کمک‌های فنی برای مقابله با پیامدهای اقتصادی جنگ روسیه علیه اوکراین است.

مصر بزرگترین واردکننده گندم در جهان است و حدود ۶۰ درصد غلات خود را از خارج از کشور وارد می‌کند. روسیه و اوکراین ۸۰ درصد از واردات این کشور را  در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 «عبدالفتاح السیسی» چندی قبل گفت که دولت کوشش های بسیاری برای کاهش تأثیرهای بحران اوکراین بر اقتصاد مصر انجام داده و به دنبال راهکارهایی در این زمینه است.

وی تاکید کرد که بحران اوکراین نه تنها بر اقتصاد، بلکه بر حوزه های امنیتی و سیاسی نیز تاثیرات شدید داشته است.

جنگ روسیه و اوکراین موجب افزایش تورم و چند برابر شدن قیمت برخی اقلام خوراکی و خدمات در مصر شده است. افزایش قیمت آرد از ۴۴۵ به ۷۰۰ دلار و به تبع آن افزایش ۵۰ درصدی قیمت نان، موجب نارضایتی های گسترده ای در مصر شده که مقام‌های این کشور این افزایش قیمت‌ها را به جنگ میان روسیه و اوکراین، مرتبط کرده‌اند.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: