نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
حربه دشمن فشار اقتصادی و دروغ‌پردازی رسانه‌ای است
کد خبر: ١٦٣٨٦٩ تاریخ انتشار: ٢٨ بهمن ١٤٠٠ - ١١:٥١
صفحه نخست » تیتر یک
حربه دشمن فشار اقتصادی و دروغ‌پردازی رسانه‌ای است

به مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ مردم تبریز، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز از طریق ارتباط تصویری با جمعی از قشرهای مختلف مردم تبریز دیدار کردند. این دیدار به علت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از طریق ارتباط تصویری با مردم حاضر در مصلای تبریز در حال برگزاری است.

 
در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز ( پنج شنبه 28 بهمن 1400 ) در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی، سخن گفتند.

اهم محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

* جوان ها عوامل معنویت را بیشتر و بهتر جذب می کنند. جوانان فرصت ماه رجب و امروز که نیمه ماه رجب است را مغتنم بشمارند.

*  بدون روزه هم می‌توان اعمال «اُمّ داود» را به جا آورد. این معنویت شما جوانان، به زندگی‌تان و انقلاب برکت می‌بخشد.

* روز 29 بهمن، روز درخشش تبریز در تاریخ انقلاب است.

* 29 بهمن برای تبریز و برای همه ما روز شکر گذاری است. زیرا حادثه ای که این روز در تبریز به وجود آمد موجب ثمر دهی انقلاب شد.

* حرکت مردم تبریز ابتکاری و مهم بود که استمرار قیام 19 دی قم را به همه نشان داد.

* اگر تبریز در 29 بهمن آن حرکت عظیم را نشان نمی داد، سنت چهلم گیری و استمرار مبارزه برای مردم ایران باب نمی شد.

انقلاب اسلامی نه با تفنگ، نه با سیاسی کاری نه با حزب بازی پیروز نشد، با حضور مردم پیروز شد.

آذربایجان حوادث گوناگونی را گذرانده و از سه تا چهار قرن پیش، پیشران وحدت ملی و ایستادگی ملی بوده است.

* یکی از امتیازات بزرگ آذربایجان این بوده که همیشه پرچم اهل بیت در دست مردم آذربایجان بوده است.

* استمرار هر حرکت کلید پیروزی آن حرکت است. اگر گام های بعدی در هر حرکت برداشته نشود ، آن حرکت عقیم خواهد ماند.

* مردم تبریز کاری کردند که حرکت میدانی مردم آغاز شد. حضور میدانی مردم از قم شروع شد، اما اگر حرکت مردم تبریز نبود این حرکت عقیم می ماند.

* امام خمینی(ره) در همان گام‌های پس از پیروزی انقلاب و حتی پس از بیماری جسمی، این مساله قدم‌های پی در پی و استمرار هدف‌های انقلابی را پی گرفتند و از یاد نبردند و این باعث شد دشمنان به هدف خود نرسند.

* بیانات روشنگر امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب به همه روحیه می‌داد و راه را نشان می داد و هدفها را به یاد مردم می آورد.

تبریز مرکز تعلیم ایستادگی برای ملت ایران است. استمرار مبارزه، منطق سیاسی امام(ره) بود.

* امام(ره) از یک دانشجوی دانشگاه یک شخصیت بزرگ و الگو خلق کرد. امثال شهید باکری و قاسم سلیمانی را امام به وجود آورد.

* مسئله استمرار و تداوم حرکت انقلابی یکی از مهمترین مقوله های جذاب ماست و باید این را دنبال کنیم و روی آن فکر کنیم.

* استمرار حرکت انقلابی یعنی اینکه هدف‌های انقلاب را در نظر داشته باشیم و همه نیازهای امروز و فردا را در نظر بگیریم و این نیازها را به هر شکلی می توانیم تامین کنیم.

* پیشرفت‌های مادی و معنوی و تشکیل جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن نوین و بزرگ اسلامی از هدف‌های انقلاب است و باید ببینیم برای این اهداف چه کارهایی لازم است و هرکس به نوبه خودش تلاش کند.

* تلاش دانشمندان، تلاش علمای حوزه و دانشگاه، کوشش جوان دانش‌پژوه، فعالان عرصه اجتماعی، فعالان عرصه کمک‌های مومنانه، فعالان حوزه دفاع نظامی و جهاد تبیین، کارکنان خدوم حکومتی در سه قوه، روشنگری‌های روشنگران عرصه سیاسی، کمک به مراکز مقاومت در منطقه و دنیای اسلام همه دارند برای تداوم انقلاب کار می‌کنند.

* 22 بهمن امسال 22 بهمن عجیبی بود و حرکت خودجوشی بود که مردم انجام دادند، و حقاً تحسین برانگیز بود.

* 22 بهمن امسال، کرونا از یک طرف، مشکلات اقتصادی از یک طرف، لجن‌پراکنی بیگانگان و همراهی برخی با این لجن‌پراکنی‌ها از یک طرف وجود داشت ولی با همه این مسایل، گزارش دادند در بیشتر استانها جمعیت از سال های گذشته بیشتر بود.

* در ۲۲ بهمن امسال جمعیت در همه استان‌ها، به جز ۲ یا ۳ استان نسبت به سال گذشته بیشتر بود.

برخی نیازها هستند که اگر امروز به فکر آن نباشیم فردا به مشکل خواهیم خورد، مسئله تربیت دانشمند، فرزندآوری و تکثیر نسل و یا موضوعی مثل انرژی هسته ای از این موارد است. ببینید دشمن روی مسئله انرژی هسته‌ای ما که می‌داند هم صلح آمیز است چه کارهایی می کند و نمی‌خواهند ملت ایران به این پیشرفت بزرگ دست پیدا کنند.

* در قضایای برجام در سال ۹۴ و ۹۵ ایرادی که بنده می‌گرفتم این بود که یک نکاتی باید در برجام رعایت می‌شد که مشکلات بعدی پیش نیاید. اعتراض من عمدتاً به این بود.

* من می‌گفتم این نکات را باید در نظر بگیریم. در تذکرات هم آن را مکرر گفتم. خب بعضی از اینها در نظر گرفته نشد، مورد توجه قرار نگرفت، این مشکلات بعدی پیش آمد که خب همه مشاهده می‌کنند. بنابراین نگاه به آینده مهم است.

* ما در این دوران انقلاب پیشرفت‌هایی کردیم که در ابتدای انقلاب اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم.

* پیشرفت‌هایی که در این سالها در حوزه زیرساخت‌‌ها شکل گرفته است، پیشرفت‌های حیرت‌آوری است که قطعا اگر انقلاب نبود به‌دست نمی‌آمد.

* در این سال‌های بعد از انقلاب از لحاظ پیشرفت علمی از همه دنیا جلوتر بودیم. یعنی سرعت و شتاب پیشرفت ما چندین برابر متوسط جهان است.

* علم به معنای واقعی کلمه، قدرت است و ما بعد از انقلاب در بخش‌های مختلف علمی پیشرفت‌هایی کردیم که در اویل انقلاب تصورش نمی‌کردیم. امروز از اطراف و کشور‌های منطقه برای پیچیده‌ترین جراحی‌ها به ایران می‌آیند.

* در مسائل اقتصادی، در زمینه توزیع ثروت همیشه به خودمان انتقاد می‌کنم، اما قضاوت مراکز دنیا این است که ایران در شاخصه‌های مهمی در اقتصاد نسبت به قبل پیشرفت کرده است.

* در سال‌های متمادی غفلت و کم کاری و سوء نیت‌هایی وجود داشته است، اما امروز با همین حرکت تداوم انقلاب، انقلاب هم زنده است و هم زاینده است.

* حربه دشمن فشار اقتصادی و دروغ‌پردازی رسانه‌ای است.

گاهی اوقات افرادی برای اینکه خود را دلبسته انقلاب نشان دهند، می‌گویند انقلاب از آرمان‌های خود منحرف شده است. من نه این حرف قبول دارم و نه دلبستگی آن‌ها را به انقلاب. کسی که زندگی و حرکت اَشرافی را دنبال می‌کند نمی‌تواند به شعار و آرمان انقلاب درباره مستضعفین پایبند باشند.

* آن کسانی که دم از تسلیم در مقابل آمریکا می زنند، نمی توانند به این انقلاب پایبند باشند.

* حرکت مقاومت رو به رشد است و ابهت آمریکا در منطق شکسته است. ما باید این را قدر بدانیم و استمرار انقلاب را ادامه دهیم.

جوانها باید بدانند امروز دشمن چه چیزی را هدف گرفته است و نقطه مقابل آن را حرکت کنند.

* دشمن ملت و افکار عمومی را هدف قرار گرفته و هزینه‌های بسیاری می کنند و با روش های مختلف و لجن پراکنی سعی می کنند مردم را نسبت به انقلاب بدبین کنند. جوانان و ملت ما باید حرکت رسانه ای و لجن پراکنی دشمن را خنثی کنند.





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: