نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
جمع‌آوری اطلاعات زیر 18 ساله‌ها توسط شبکه‌های اجتماعی
کد خبر: ١٦٣٦٢٠ تاریخ انتشار: ٢٦ آبان ١٤٠٠ - ١٥:٠٠
صفحه نخست » مطالب وسط
جمع‌آوری اطلاعات زیر 18 ساله‌ها توسط شبکه‌های اجتماعی

تحقیقات نشان می‌دهد که فیسبوک و اینستاگرام در حال جمع‌آوری داده‌های مرور و جستجوی اینترنتی افراد زیر 18 سال هستند.

 
تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که فیسبوک و اینستاگرام در حال جمع آوری داده‌های جستجوی اینترنتی افراد زیر ۱۸ سال هستند. این در حالی است که «متا» شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام استفاده از داده‌ها برای هدف قرار دادن کاربران جوان در بخش تبلیغات بر اساس فعالیت مرور آنها رد می‌کند.

طبق تحقیقات فیسبوک و اینستاگرام با استفاده از نرم‌افزاری که فعالیت وبگردی کاربران را ردیابی می‌کند، داده‌ها را از افراد زیر ۱۸ سال جمع‌آوری می‌کنند.

شرکت مادر پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام در ماه جولای اعلام کرده بود که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا کاربران جوان را فقط بر اساس سه دسته سن، جنسیت و مکان به جای طیف وسیعی از گزینه‌ها از جمله علایق شخصی آنها هدف قرار دهند.

با این حال، تحقیقات سه گروه از کمپین‌ها نشان می‌دهد که فیس‌بوک و اینستاگرام از نرم‌افزاری که به نام APIهای تبدیل شناخته می‌شود، استفاده می‌کنند که جزئیات فعالیت‌های وبگردی نوجوانان را جمع‌آوری می‌کند.

متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، اما استفاده از داده‌ها توسط سیستم تحویل تبلیغات مبتنی بر الگوریتم این شرکت را برای ارائه تبلیغات به کاربران زیر ۱۸ سال رد کرد.

اثبات جمع‌آوری داده‌ها توسط فیسبوک و اینستاگرام، در تحقیقات گروه‌های زیست‌محیطی «Global Action Plan»(طرح اقدام جهانی) «Reset Australia»(ریست استرالیا)، که به دنبال اصلاح شرکت‌های بزرگ فناوری هستند، و گروه «Fairplay»، که علیه بازاریابی برای کودکان فعالیت می‌کند، علامت‌گذاری شده است.

۴۴ گروه مدافع حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده به مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، از بنیانگذار فیسبوک خواستند جمع‌آوری داده‌ها را لغو کند که گفته می‌شود از آن برای فعال کردن «تبلیغات» برای کاربران جوان استفاده می‌شود.





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: