نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
دکتر فریدون عباسی: آقای صالحی باید درخصوص بکارگیری افراد رانده شده در سازمان انرژی اتمی پاسخگو باشد/ اطلاعاتی که آنها لو دادند موجب مشکلات شد
کد خبر: ١٦٣٠٢١ تاریخ انتشار: ٢٩ فروردين ١٤٠٠ - ١٢:٣٤
صفحه نخست » مطالب وسط
دکتر فریدون عباسی: آقای صالحی باید درخصوص بکارگیری افراد رانده شده در سازمان انرژی اتمی پاسخگو باشد/ اطلاعاتی که آنها لو دادند موجب مشکلات شد

در مورد شهادت فخری زاده، همان فردی که آقای صالحی برای حضورش اصرار می‌کرد، برای شهید فخری زاده مزاحمت درست کرد و این کار را سه سال ادامه داد تا اینکه شهید فخری زاده و تشکیلات این شهید را دچار مشکل کرد.

 فریدون عباسی در نشست مدیران و اهالی رسانه استان همدان که به همت بسیج رسانه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر اظهار کرد: همینطور که کشور در حوزه‌های علم و فناوری پیشرفت کرده، دستگاه‌های امنیتی ما هم پیشرفت کرده‌اند و هم اکنون در برخی کشورها به عنوان مشاور امنیتی حضور دارند.
 
وی با بیان اینکه برخی تصویری خوفیه از مجموعه امنیتی نشان می‌دهند که مردم را می‌گیرد و برخورد می‌کنند که در دنیا اینگونه است، ادامه داد: جناحی در مملکت می‌خواهد دستگاه امنیتی را اینگونه نشان دهد.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه دستگاه امنیتی ما متخصصان، نخبگان و فارغ التحصیلان خوبی دارد، افزود: امروز اگر کشور امنیت بالایی دارد حاصل کار دستگاه امنیتی است.
 
عباسی ادامه داد: من روی این چند انفجار خیلی حساب نمی‌کنم زیرا از تعداد بالای تهاجمی که شده است خبر دارم و می دانم با این همه تهاجم کشور دارای امنیت خوبی است.
 
دانشمند هسته‌ای کشورمان اضافه کرد: یک جاهایی مشکل داریم و این به دلیلی عدم انسجام مدیریتی در کشور است که این طور مواقع هم خود را نشان می‌دهد.
 
عباسی اظهار کرد: ستاد کل که بین نیروهای نظامی هماهنگی ایجاد می‌کند، باید دستگاهی در حوزه‌های امنیتی و حفاظتی داشته باشیم که البته این دستگاه وجود دارد، اما باید رشد کند.
 
وی افزود: معاون امنیتی وجود دارد که مسئولیت حفظ سایت‌های هسته‌ای را دارد و امنیت بیرون از سایت‌ها با نیروی انتظامی است.
 
عباسی با بیان اینکه نیروهای متخصص باید بیایند کمک کنند تا این نقیصه برطرف شود، گفت: رئیس انرژی اتمی اصرار عجیبی داشت، یک عنصر امنیتی که رانده شده بود حتماً ادامه فعالیت بدهد، که به جای پرداختن به بحث ضدجاسوسی به موارد دیگر می‌پرداختند.
 
رئیس سابق کمیسیون انرژی اتمی ادامه داد: ما در دوره مدیریت خود، این افراد را کنار گذاشتیم، اما جناب صالحی پس از بازگشت به سازمان انرژی اتمی این افراد را مجدداً به‌کارگیری و به‌عنوان دستیار ویژه خود نصب کرد.
 
عباسی با اشاره به لزوم پاسخگویی رئیس سازمان انرژی اتمی، تاکید کرد: صالحی باید پاسخ دهد، بگوید که چه اصراری به بودن این افراد داشته است و امور سازمان را در همه مسائل در اختیار افرادی که به امور متفرقه می‌پردازند و امور ضدجاسوسی را درست انجام نمی‌دهند، سپرده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون این سخنان را بیان نمی‌کردیم، اضافه کرد: اما اکنون باید تکلیف کار روشن شود و آقای صالحی بیاید در یک جلسه در شورای عالی امنیت ملی بنشیند و پاسخ بدهد که چه دلیلی دارد این افراد را آوردید و در انرژی اتمی این آدم‌ها را نگه داشتید و انرژی اتمی را به این روز نشاندید.
 
عباسی ترور شهید فخری زاده را هم کار همین جریان دانست و افزود: این افراد کوتاهی کردند، اطلاعاتی که آنها لو دادند موجب مشکلات شد.
 
رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه نهادهای ذی‌ربط باید بیایند به موضع ترور فخری زاده دقت کنند و ببینید از سال ۹۲ چه کسی دنبال اسناد آقای فخری زاده بوده و رها نکرده و در سال ۹۵ چه اتفاقی افتاده است، افزود: من رفتم به دستگاه‌های مربوطه کشور توضیح دادم که برای آقای فخری زاده این مشکلات را ایجاد نکنید.
 
وی اضافه کرد: در مورد شهادت فخری زاده، همان فردی که آقای صالحی برای حضورش اصرار می‌کرد، برای شهید فخری زاده مزاحمت درست کرد و این کار را سه سال ادامه داد تا اینکه شهید فخری زاده و تشکیلات این شهید را دچار مشکل کرد.
 
عباسی با بیان اینکه چرا باید شهید فخری زاده که دشمن دنبال ترورش است این فرد هم به نوعی دنبال زدنش باشد؟ این آدم چرا باید مسئول امنیت اتمی باشد، افزود: تا الان ما این حرف‌ها را نمی‌زدیم اما تا کی صبر کنیم تا اینها کاری کنند، مسئولین کشور هم اطلاع دارند، من به صالحی گفته بودم این کارها را نکنید.
 
وی اضافه کرد: من که همه مسائل اتمی را می دانم، بعد از کنار رفتنم ممنوع الورود شده بودم و این کار همان آقا بود، همین فرد به علت تشابه اسمی یکی از دانشجویان با من تلاش کرد ۷۰ دانشجو را که برای بازدید می‌رفتند در اتوبان کاشان برگرداند.
 
رئیس کمیسیون انرژی اتمی افزود: چرا چنین فردی باید در آن موقعیت باشد؟ من این موارد را نگفته بودم؟ در هشت سال گذشته من نامحرم بود، البته اگر بگوییم، می‌گویند نه عباسی مشکلی برای ورود نداشته است.




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: