نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
برخی از آقایون ادب دیپلماتیک را رعایت کرده و از موضع ضعف و ذلت سخن نگویند
کد خبر: ١٦٣٠١٣ تاریخ انتشار: ٢٣ فروردين ١٤٠٠ - ١٥:٠٧
صفحه نخست » تیتر یک
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
برخی از آقایون ادب دیپلماتیک را رعایت کرده و از موضع ضعف و ذلت سخن نگویند

برخی از آقایون ادب دیپلماتیک را رعایت کرده واز موضع ضعف، فشل و ذلت سخن نگویند و اظهارنظر نکنند چرا که خط درست دیپلماسی و سیاست‌خارجی بستگی به حفظ جهت گیری اسلامی، شجاعت و مقاومت در مقابل تهدیدات دشمنان و قدرت‌های بزرگ دارد تا بتوان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و منافع ملی کشور را حراست کرد

 
 
به گزارش صابرنیوز، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی عنوان کرد:

جمهوری اسلامی در مقام عمل ضمن مقاومت فعال و عنایت به اهداف عالیه تمدن سازی نوین اسلامی، دیپلماسی توأم با ابتکار و اقتدار، ارتباط گسترده و سازنده، اعمال فشار به طرف مقابل از مجرای طرح اقدام راهبردی، عدم تکرار تجربه‌ی اشتباه، بی‌اثرسازی اهرم‌ تحریم‌ها با تعامل سازنده و تقویت دیپلماسی اقتصادی منطقه‌ای وفرامنطقه‌ای، احترام و اهتمام به ارکان و ضوابط (همچون رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مصوبه راهبردی مجلس) چراکه به عنوان مثال اگر به شروط 12گانه رهبری و یا حتی مصوبه مجلس قبلی یعنی وصول به 190 هزار سو 2 سال پس از نقض برجام عمل مبادرت ورزیده می‌شد، امروز شرایط بسیار متفاوت بود و از طرفی دستگاه دیپلماسی باید درنظر داشته باشد؛ آمریکا هنگامی می‌تواند در نشست‌های کمیسیون مشترک برجام شرکت کند که به تعهدات خود عمل کرده و تمام تحریم‌ها را رفع کرده باشد وعدم توجه به این مسئله برخلاف منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است چرا که غربی‌ها بدنبال حضور مجدد آمریکا بدون پرداخت هزینه‌های خروج از برجام وایجاد پروسه‌ای راهبردی برای افزایش اهرم‌های فشار علیه ایران هستند.

ما نمیدانیم چرا برخی در کشور گوش و چشم‌شان را در مقابل مواضع خصمانه آمریکا فرو بسته‌اند، ایالات متحده آمریکا به تحریم‌ها به عنوان یک اهرم فشار می‌نگرد بنابراین سعی تمام در حفظ شاکله تحریم‌ها دارد.

 آن‌ها مدعی هستند می‌خواهند حل منازعه کنند، اما در عمل هیچ گاه در پی آن نبوده‌اند و می‌خواهند با هزینه سازی محاسبات مسئولان کشورمان را تغییر دهند.
 
تحریم‌های دوره ترامپ همان تحریم‌های دوره اوباماست. تحریم‌ها دو سال می‌تواند برای وادار کردن به مذاکره، فشار وارد کند، اما با مقاومت فعال جمهوری اسلامی ایران و تاکتیک‌های ترامپ، اثرگذاری تحریم و تهدید نظامی آمریکایی‌ها بی اعتبار شد.

بر فرض محال، اگر بایدن تحریم‌هایی را بردارد به دلیل ثانویه بودن این تحریم‌ها به عنوان تروریسم، حقوق بشر و غیره؛ لغو تحریم‌ها در عمل اتفاق نمی‌افتد.

 لذا برخی از آقایون ادب دیپلماتیک را رعایت کرده واز موضع ضعف، فشل و ذلت سخن نگویند و اظهارنظر نکنند چرا که خط درست دیپلماسی و سیاست‌خارجی بستگی به حفظ جهت گیری اسلامی، شجاعت و مقاومت در مقابل تهدیدات دشمنان و قدرت‌های بزرگ دارد تا بتوان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و منافع ملی کشور را حراست کرد.





Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: