نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
دردسرهای معشوقه‌های داخلی و خارجی محمدرضا پهلوی
کد خبر: ١٦٢٩٩١ تاریخ انتشار: ١٥ فروردين ١٤٠٠ - ١٧:٤٦
صفحه نخست » تیتر یک
دردسرهای معشوقه‌های داخلی و خارجی محمدرضا پهلوی

اینک شهبانو متقاعد شده که دختری که شایع بود قرار است با شاه زادواج کند، در واقع با ارتشبد خاتمی، فرمانده نیروی هوایی، رابطه دارد.

خاندان پهلوی در زمره فاسدترین و بی‌اخلاق‌ترین خاندان‌های حکومت‌گر در ایران محسوب می‌شوند. در اسناد و مدارک به جامانده از این خاندان موارد زیادی از این نوع رفتارها گزارش شده است. یکی از عوامل بروز نارضایتی شدید مردم از این رژیم همین فساد بی‌حد و حصر و عدم رعایت حدود شرعی بود. محمدرضا پهلوی دومین و آخرین پادشاه دودمان پهلوی نیز مردی زن‌باره بود و از دوران نوجوانی بدین رفتار عادت داشت.
 
 
در سال گذشته سلسه گزارش‌هایی درباره فساد در خاندان پهلوی در جهان نيوز منتشر شد. اینک دو خاطره دیگر از اسدالله علم دوست (وزیر دربار) و یکی از نزدیکترین چهره‌های سیاسی به محمدرضا شاه پهلوی را درباره فساد اخلاقی شاه خواهید خواند. علم فهرست بلندی از این فسادها را که عمدتاً توسط خود و یا شاه صورت گرفته، در یادداشت‌های خود آورده که بسیاری از آنها متوجه انحرافات اخلاقی شاه می‌باشد.
 
در بخشی از خاطرات اسدالله علم مربوط به شهریور ماه سال ۱۳۵۲ می‌خوانیم:
 
شرفیابی کوتاه... به گفته شاه ، اینک شهبانو متقاعد شده که دختری که شایع بود قرار است با او زادواج کند، در واقع با ارتشبد خاتمی، فرمانده نیروی هوایی، رابطه دارد. به عقیده شهبانو عادلانه نیست که او و شاه این شایعه‌ها را تحمل کنند، صرفا به خاطر اینکه آبروی تیمسار حفظ شود. در واقع، درست است که شاه دختر مورد بحث را چندبار ملاقات کرده است، اما بعداً دیده شد که با اتومبیل ها و هلی‌کوپترهای دولت این سو و آن سو می‌رود، در حالی که در این مرحله معشوقه خاتمی بوده، نه شاه. با وجود این مردم نتیجه گرفته‌اند که او و شاه نامزد شده‌اند. دختر بسیار زیبایی است، اما از خود راضی و شدیداً جاه طلب. این شایعات را به خودش گرفته و کاری برای جلوگیری از آنها نمی‌کند.
 
محمدرضا پهلوی علاوه بر معشوقه‌های داخلی با زنان و دختران خارجی نیز رابطه داشت و این ارتباط تا اندكی پيش از مرگ او نیز ادامه داشت.
 
در ادامه خاطره‌ای از اسدالله علم را در این باره می‌خوانید:
 
شاه خیلی بدخلق بود... اظهار داشت «بازهم آن دختره لعنتی است. یک زن روزنامه نگار ترک با خانواده‌اش مصاحبه کرده است. آن ها ادعا می‌کنند با اینکه شایعات ازدواج بی اساس است، اما دخترشان بدون شک معشوقه من است. شما را به خدا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کنید. باید به افراد مسئول این کار درسی داده شود.»
 




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: