نسخه موبایل
www.sabernews .ir
سایت خبری تحلیلی صابرنیوز  
کرونا در آمریکا قتل‌عام می‌کند 98 درصد شهروندان واکسن نگرفته‌اند
کد خبر: ١٦٢٩١٢ تاریخ انتشار: ١٨ بهمن ١٣٩٩ - ١٠:١٨
صفحه نخست » آخرین اخبار
کرونا در آمریکا قتل‌عام می‌کند 98 درصد شهروندان واکسن نگرفته‌اند

 معرکه‌گیری برخی سلبریتی‌های بی‌سواد اجاره‌ای درباره ضرورت خرید واکسن از آمریکا در حالی است که دولت آمریکا نتوانسته به 98 درصد شهروندان خود واکسن تزریق کند.
صرف‌نظر از اینکه آمریکا با 462 هزار کشته و بالای 4 هزار نفر در روز، رکورددار مرگ و میرهای ناشی از کرونا در دنیا است، خبرها از ناتوانی دولت این کشور حتی در تامین واکسن برای شهروندان خود حکایت می‌کند و این جدای از مباحث جدی در محافل پزشکی درباره کم‌اثر و پرخطر بودن واکسن‌های آمریکایی است.
به گزارش سی‌ان‌ان، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت، تاکنون تنها کمتر از دو درصد از جمعیت این کشور، واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.
«آنتونی فائوچی» اعلام کرد، برای اینکه نبض زندگی مردم در آمریکا به حالت عادی برگردد، باید بین ۷۰ تا ۸۵ درصد جمعیت این کشور به طور کامل واکسن کووید-۱۹ دریافت کنند.
فائوچی افزود: تا وقتی که این تعداد از جمعیت آمریکا واکسن کرونا دریافت نکنند، نمی‌توان گفت وضعیت کشور عادی شده است.
بنا بر اعلام موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، تاکنون کمتر از دو درصد جمعیت این کشور موفق شده‌اند دو مرحله واکسن کرونا را تزریق کنند.
بیش از ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در آمریکا توزیع شده، ولی حدود ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر فقط یک مرحله از این واکسن را تزریق کرده‌اند و تنها شش میلیون نفر موفق شده‌اند هر دو مرحله این واکسن را تزریق کنند.
یادآور می‌شود وضعیتی مشابه اوضاع بحران‌زده آمریکا، در کشورهایی مثل انگلیس و فرانسه و آلمان نیز در حال تشدید است. با این وصف جای سوال است که آمریکا و کشورهای درمانده اروپایی با این وضعیت سردرگمی، چگونه و برای چه باید در فکر تامین واکسن برای ایران باشند؟! و اصلا چرا باید به آنها اعتماد کرد؟




Share
* نام:
* ایمیل:
* نظر: